Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:47:47 GMT

«هنگ‌کنگ در آستانه خطری بزرگ»

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۱۳۰۴

«هنگ‌کنگ در آستانه خطری بزرگ»

در پی درگیری‌های اخیر در هنگ‌کنگ که به دستگیری ۸۶ تن از جمله یک نوجوان ۱۲ ساله منجر شد، دولت محلی این منطقه هشدار داد که خشونت غیر قانونی، هنگ‌کنگ را به آستانه خطری بزرگ می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان درگیری‌های اخیر در هنگ‌کنگ، پلیس از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، دولت محلی هنگ‌کنگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات غیرقانونی و خشونت آمیز روزافزون معترضان افراطی نه تنها خشونت بسیاری به همراه دارد، بلکه هنگ‌کنگ را در آستانه یک وضعیت بسیار خطرناک قرار می‌دهد.

روز یک‌شنبه و در جریان شدیدترین درگیری‌ها بین پلیس و معترضان هنگ‌کنگی، ۸۶ معترض دستگیر شدند که جوان‌ترین آنها ۱۲ سال سن دارد.

معترضان هنگ‌کنگی برای مواجه با پلیس از کوکتل مولوتوف و همچنین سنگ و آجر استفاده کردند. در این اعتراضات برای نخستین بار یک پلیس از اسلحه‌اش استفاده و تیرهوایی شلیک کرد. همچنین شش پلیس دیگر نیز سلاحشان را به حالت آماده در دست گرفته بودند.

دولت محلی هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است: تشدید اقدامات غیرقانونی و خشونت‌بار معترضان رادیکال نه تنها خشم‌آور است بلکه هنگ‌کنگ را در آستانه وضعیت بسیار خطرناکی قرار می دهد.»

اعتراضات روز یک‌شنبه از جمله خشن‌ترین مواجهه معترضان با پلیس از زمان تشدید اعتراضات در اواسط ماه ژوئن محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ اعتراضات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال تجمع مجدد هواداران مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه سوربن واقع در فرانسه، پلیس این کشور تلاش کرد با دانشجویان برخورد کرده و تجمع مسالمت آمیزشان را متفرق کند.

بر این اساس، یکی از دانشجویان حاضر در تجمع اعتراض آمیز در این باره خبر داد که پلیس تلاش کرد تا تجمع اعتراضی دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه را برهم بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری را در این ارتباط به نماش درآورد که نشان دهنده خشونت به کار رفته از سوی پلیس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین است.

برخورد خشن پلیس فرانسه با دانشجویان دانشگاه سوربن که در حمایت از فلسطین چادر اعتراضی برپا کرده بودند در تصاویر ارسالی به وضوح مشخص است.

کد خبر 6092426

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»