Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:57:32 GMT

زنده گیری سگ‌های ولگرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۱۶۶۲

زنده گیری سگ‌های ولگرد

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   گفت:، ۱۵ اکیپ در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به منظور شناسایی حیوانات بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند و یک اکیپ مسئولیت جمع آوری حیوانات از کلیه مناطق را به عهده دارد.
او با اشاره به اینکه پارسال دو هزار و ۹۹۳ قلاده سگ زنده گیری شد ادامه داد: سال ۹۷ دو میلیارد و ۱۴۵ میلیون و هفتصد هزار ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و پنجاه میلیون و نهصد و شصت و هفت هزار ریال از سوی شهروندان به منظور ساماندهی سگ‌های بی سرپرست هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حیوانات بی‌سرپرست از شناسایی، زنده‌گیری و تشکیل پرونده برای مدتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند و سپس به منظور انگل زدایی به آن‌ها آمپول تزریق می‌شود، بعد از شست و شو به محوطه پناهگاه منتقل می‌شوند و عقیم سازی و نشانه‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد.
امیری افزود: رها سازی در محل زنده گیری شده برای مبارزه طبیعی با چرخه غذایی دیگر حیوانات، اقدامی است که در مرحله آخر انجام می‌شود، البته برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری و تزریق دارو به افراد واجد شرایط به صورت رایگان واگذار می‌شوند.
او در ادامه اظهاراتش، تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز در راستای ساماندهی حیوانات بی سرپرست، چون تشکیل کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و همچنین مقابله با سگ‌های ولگرد و زنده‌گیری آن‌ها در شهر و خارج از شهر انجام می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان در زمینه ساماندهی و زنده گیری سگ‌های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است و به سایر شهر‌ها در این زمینه مشاوره می‌دهد.
امیری در ادامه با اشاره به رایزنی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اداره محیط زیست و بهداشت در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست تصریح کرد: با اداره محیط زیست اصفهان، جهت زنده‌گیری گونه‌های جانوری و انتقال آن‌ها به خارج از شهر و همچنین اداره بهداشت، به منظور کاهش حیوان گزیدگی و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری تعاملاتی صورت گرفته و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.
او در پایان گفت: ۱۰ هزار متر زمین به منظور احداث مرکز عقیم سازی سگ‌های ولگرد در اطراف اصفهان در نظر گرفته شده است و به زودی این مرکز که دومین مرکز نگهداری از این حیوانات است.
انتهای پیام/ی  
درنظر گرفتن ۱۰ هزار متر زمین به منظور احداث مرکز عقیم سازی سگ‌های ولگرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش گفت: در حوزه گردشگری در بخش پرداخت بر پایه ارز در کشور مشکل داریم، ما نیز در مراکز تفریحی شهر با این دغدغه روبه‌رو هستیم و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محصول آماده‌ای دارند که بتواند به حوزه گردشگری کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرهاد گلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: زیر ساخت‌های سرویس‌هایی که ارائه می‌شود، توسط گروه‌های مختلف دانش‌بنیان ایجاد شده است و رشد ایجاد شده به‌واسطه تعامل با بخش خصوصی است.

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته فعالیت‌هایی که انجام شده در دو بخش توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ضریب نفوذ بوده است.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش با تاکید بر اینکه هاب هماهنگی میان بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و گروهی از سرویس گیرنده‌ها هستیم که سازمان یا پذیرنده هستند، یادآور شد: نخستین تراکنش به سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد، اما سال به سال ضریب نفوذ را افزایش دادیم و سال جاری نیز به‌دنبال توسعه سیستم هستیم.

گلی با تشریح سرویس‌های مختلف اصفهان کارت اظهار کرد: هفت میلیون کارت با نام و بدون نام در دست مردم است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت فعال که در شش ماه گذشته تراکنش داشته است، داریم.

وی ادامه داد: جمع تراکنش (شارژ) مصرف روزانه ۵۰۰ هزار تراکنش است، در حالی که در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بلیت در مراکز تفریحی صادر شده است.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش ادامه داد: کسب و کارهایی که در حوزه خصوصی با ما تعامل دارند، در سال ۱۰۰ میلیارد تومان پول به سمت خودشان می‌برند، در این راستا روزانه یک میلیارد تومان تراکنش مختلف در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

گلی با اشاره به نیازها و چالش‌ها در این بخش تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل گردشگری و پرداخت بر پایه ارز در کشور مشکل و ضعف داریم، ما نیز در مراکز تفریحی با این دغدغه روبه‌رو هستیم، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان محصول آماده‌ای دارند که بتواند به حوزه گردشگری کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم؛ موضوع مهمی که در هر نشست برای توسعه حوزه گردشگری به آن تاکید می‌شود، اما نتوانستیم درباره آن پیشرفتی داشته باشیم.

وی همکاری با سایر سامانه‌های گردشگری برای فروش بلیت در مراکز زیرمجموعه شهرداری را با تعامل مشترک مهم دانست و گفت: برای ایجاد پکیج حمل‌ونقل گردشگری جهت مدیریت تقاضا و عرضه در ساماندهی گردشگران داخلی و خارجی در حوزه شهری ضعف داریم که دلیل آن سخت بودن هماهنگی‌های بین بخشی است.

وی با اشاره به تأمین مالی جمعی پروژه‌های مختلف شهرداری اصفهان گفت: علاقمند هستیم تا از سرمایه‌های کوچک برای پروژه‌های بزرگ استفاده کنیم.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش تصریح کرد: اعطای اعتبار مالی به شهروندان یا سازمان‌ها، ارائه زیرساخت اعتباری به عموم شهروندان، اجرای مدل‌های شبیه «برات کارت» برای پیمانکاران شهرداری، راه‌اندازی «اصفهان مارکت» با هزینه بسیار کم با توجه به شبکه گسترده فروشگاه‌ها و کاربران اصفهان کارت از دیگر نیازهای این مجموعه است.

کد خبر 747801

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد
  • تصاویر ورزش مختلط دخترها در لواسان که باعث برکناری شد