Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:00:43 GMT

نکوداشت استاد همایون خرم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۱۶۶۳

نکوداشت استاد همایون خرم برگزار می‌شود

آیین نکوداشت هشتاد و نهمین سالروز تولد استاد همایون خرم نوازنده و آهنگساز فقید موسیقی ایرانی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، آیین نکوداشت هشتاد و نهمین سالروز تولد «استاد همایون خرم» نوازنده و آهنگساز فقید موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ششم شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این برنامه با حضور میلاد کیایی، علیرضا پورامید، جواد بطحایی، هاشم احمدوند، بابک شهرکی، درشن آنند، رضا مهدوی، رضا خرم، فریبرز جعفری با سخنرانی و پخش کلیپ قطعاتی ماندگار از آثار استاد همایون خرم در کنار پیشکسوتان و اهالی موسیقی برگزار می‌شود.

 

همایون خرم نوازنده نامدار ویولن، موسیقیدان، آهنگساز متولد سال ۱۳۰۹ بوشهر بود. وی در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه پیدا کرد، از ۱۴ سالگی در رادیو اجرا داشت و در برنامه «گلها» به‌عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشت. این هنرمند تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد و دارای مدرک درجه ۱ هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور بود.

 

زنده‌یاد خرم علاوه بر تسلط در نوازندگی و بداهه‌نوازی، آهنگسازی خلاق و کم‌نظیر و تسلط به ظرایف نظری و تئوریک موسیقی ایرانی پژوهشگری باارزش و محققی ممتاز به شمار می‌رفت.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد عید غدیر اردبیل وزیر کشور مجلس روزنامه شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد همایون خرم فرهنگسرای ارسباران نکوداشت برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که اختصاص به بازنویسی حکایات گلستان سعدی دارد از نوجوانان درخواست می‌شود تا داستانی از گلستان سعدی را با استفاده از قوه تخیل خود بازنویسی کنند.

همچنین در این برنامه، مفاخر شعر و ادب پارسی معرفی شده و به مناسبت بزرگداشت روز سعدی بحث و گفتگوی آزاد با موضوع داستان نویسی خلاق برگزار می‌شود.

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ در کتابخانه فرهنگسرای نهج‌البلاغه برای عموم نوجوانان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند