Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی در اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: داروسازان کشور در سال‌های پس از انقلاب حماسه‌های بزرگی آفریدند. بی‌تردید سهم داروسازان در دستاوردهای پس از انقلاب بسیار است. علی‌رغم اندیشه پزشک محور جامعه با توجه به خدمات بی‌بدیل پزشکان، اگر عرصه دارو سازی نبود یقینا نظام سلامت تعطیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با رفتن شرکت‌های چند ملیتی از کشور که در اوج حضورشان ما بیش از 25 درصد داروهایمان را می‌ساختیم و با آمدن داروهای ژنریک و توانا کردن بخش تولید داخلی اتقاق عظیمی یعنی بی‌نیازی از واردات دارو رخ داد. پس امروز پایداری زنان و مردان داروساز کشور بود که با وجود دشمنی و تحریم موقعیت دارویی ما را به نقطه رساند که دنیا حیرت کرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: انتظار من از داروسازان این است که امروز با توافق و همکاری مشکلات را حل کنیم، چراکه اقتصاد دارو امروز آشفته‌ترین قسم در اقتصاد سلامت ما است. من تنگناهای صنعت دارو را می‌دانم و می‌دانم صنعت داروسازی در واردات بی‌رویه له شد. اگر دستاوردی است به دلیل رشادت متولیانی است که به سختی بر پا ایستادند.

وی گفت:  به چه دلیل باید دارو ساز صنعت داخلی با یک مارژین محدود کار کند و دیگری با پنج تا ده برابر قیمت دارو را وارد کشور کند. بنابراین وزیر شما مکلف است که بر تولیدات داخلی ایستادگی کند. امروز بمناسبت روز دارو ساز می خواهم هم قسم بشویم تا فصلی نو در این عرصه گشوده شود. نمی شود با راهکارهای گذشته داروسازی آینده این صنعت را اداره کرد. من همواره اعتقاد به تغییر دارم.

وزیر بهداشت در ارتباط با وجدان بیدار داروسازان گفت: داروساز پاک‌تر از آن است که سر از ناصرخسرو دربیاورد. داروساز عزیزتر از این است که راضی شود مادری گوشواره بچه خود را در بیاورد تا فردا داروی بنجل تالاسمی از بازار آزاد بخرد. پس هم‌قسم شویم پس از این جز وفاداری برای بیمار در وجود ما هیچ چیز نخواهد بود. عزت همکاران داروساز ما و فعالیت حرفه ای آنها باید احیا شود. من به‌عنوان وزیر مصمم هستم اعتبار همکار داروساز من مغشوش نشود تا به‌خاطر نگهداری حیات اقتصادی خود مجبور شود سودجویی اقتصادی را مشی کاری خود قرار دهد. همکاران من ایستاده‌اند تا چرخ بیزینسی را که بیرون از این حرفه قرار گرفته بایستد تا از داروساز با دادن یک حق مسوولیت فنی سودجویی نکنند. آنها سودهای کلان می‌برند و هزینه آن آبروی داروساز است.

نمکی در حاشیه مراسم گفت: امیدوارم داروسازان یک وحدت داشته باشند تا هم افزایی چشم‌گیری در حوزه تولید دارو داشته باشیم. امیدوارم همکاران ما با توجه به نام سال که تولید ملی است بیایند تا بتوانیم داروهای مورد نیازی که وارد می‌کنیم را تولید کنیم. همکاران‌مان در سازمان غذا و دارو را هم مکلف کرده‌ایم ضمن جلوگیری از داروهای برندی که تولید مشابه داخل دارند، نگذارند صنعت داخل زیر چکمه واردات له شود. درها را باز کنند و کارها را تسریع کنند و آزمایش‌های دوره‌ای را کوتاه‌تر کنند تا تولید کنندگان قوای بیشتری بدست بیاورند.

وی افزود: اقتصاد دارو را باید بازنگری کنیم. همکاران ما در شرکت‌های پخش و در صنعت دارو نگرانی‌هایی در اقتصاد صنعت دارو دارند. کارشناسان ما این موارد را با نمایندگان تولید، توزیع و عرضه بازنگری خواهند کرد. امیدوارم با یک نگاه واقع‌بینانه بتوانیم دلگرمی بیشتری برای تولیدکنندگان و متصدیان اقتصاد دارو رقم بزنیم. بخصوص در راستای تولید داخل و عرضه کنندگان سالم این تحول بدست بیاید.

وزیر بهداشت در ارتباط با سامانه تی تک گفت: سامانه تی تک هنوز و بعد از ورود بنده به وزارت بهداشت، گرچه اشاره می‌شود در اختیار وزارت بهداشت است اما باز هم در اختیار پیمانکار بود و کلید آن دست کسی بود که ما همه باید به ایشان متوصل می شدیم تا شاید پاسخ ما را بدهد. همکاران من دارند اقدامات لازم را می کنند و من ان شالله تا پایان شهریور ماه یک تی تک شسته و رفته تحویل مردم می دهم.

سعید نمکی در ارتباط با امنیت دارویی برای مردم گفت: ما داروهایی که در تولید داخل نداریم یا اگر تولید داروی داخل داریم و مکفی برای نیاز مردم نیست حتما اجازه واردات خواهیم داد. حتی اگر تولید داخلی ما کیفیت لازم را نداشته باشد بلافاصله برای جلوگیری از کمبود اجازه ورود به شکل بسیار سریع می‌دهیم. مردم ما نگران نباشند. همچنین تقاضا کردیم از پزشکان اگر داروی داخلی آزمون‌های استاندارد را پاس کرده مابه‌ازای خارجی آن را نسخه نکنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی