Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@16:41:12 GMT

بارندگی در مناطق مختلف کشور/وزش باد شدید در زابل

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۲۴۴۶

بارندگی در مناطق مختلف کشور/وزش باد شدید در زابل

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امروز برای بخش های شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین برای غرب سواحل دریای خزر در استان گیلان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد وظیفه افزود: فردا سه شنبه بارش خفیف در نوار شمالی واقع در استان های گیلان و مازندران خواهیم داشت و در ساعات بعدازظهر رگبار موقت، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های البرز، تهران، سمنان و غرب گلستان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شرقی استان هرمزگان رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وظیفه تأکید کرد: وزش باد شدید در نوار شرقی به خصوص در منطقه زابل تا آخر هفته ادامه  خواهد داشت و علاوه بر آن در ساعات بعدازظهر در بخش های شرقی استان های یزد و کرمان نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

هوای تهران از امروز تا جمعه صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت طی این مدت ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. شهر اهواز طی همین بازه زمانی در گرم ترین ساعات، دمای ۴۷ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 4702919 مسعود بربر

منبع: مهر

کلیدواژه: احد وظیفه سازمان هواشناسی پیش بینی وضعیت هوا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران اربعین حسینی پیروز حناچی نیروی انتظامی قوه قضاییه سازمان حج و زیارت حج تمتع 98 پلیس راهور سید جواد حسینی وضعیت معابر مترو بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز، دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه‌گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • استقرار تدریجی جو پایدار در البرز/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی