Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: پیرو اطلاع رسانی یگان حفاظت محیط زیست استان در خصوص تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه لار، نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، شرکت سهامی آب منطقه ای استان، مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و امور آب زاهدان از محل این رودخانه بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازدید از این منطقه مشخص شد که باوجود اعلام شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مبنی بر عدم برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه، برداشت‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد و نخاله‌های ساختمانی سطح شهر و همچنین ضایعات واحدهای تولید آسفالت در بستر رودخانه در سطح وسیع و در حجم قابل توجه تخلیه و رهاسازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین تخلیه پسماندها به ویژه پسماندهای عفونی و دارویی از جمله سرسوزن، ست سرنگ، شیشه‌های حاوی دارو و غیره در قسمتی از بستر رودخانه رهاسازی شده که بخشی نیز در همان محل سوزانده می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت کنونی بستر و حاشیه رودخانه لار بیان کرد: تخلیه نخاله و پسماند در بستر رودخانه و همچنین برداشت غیرمجاز شن و ماسه باعث تغییر در شکل مورفولوژیک طبیعی رودخانه، انسداد و تغییر مسیر عبور آب و جزو عوامل تشدید آبگرفتگی و افزایش تخریب‌های ناشی از سیل در منطقه خواهد بود.

پورمردان تصریح کرد: پسماندهای رهاشده در بستر رودخانه تهدید علیه سلامت، بهداشت عمومی و محیط زیست محسوب می‌شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان بارها با متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه، متخلفان تخلیه پسماندهای ساختمانی و سایر پسماندها در این منطقه برخورد قانونی لازم را انجام داده و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند اما حل معضلات و مشکلات این منطقه همکاری سایر ارگان‌های دخیل در این موضوع را می‌طلبید که بازدید مذکور برای هماهنگی لازم و منسجم برای کاهش معضلات زیست محیطی این منطقه انجام شد. 

کد خبر 4702964

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان زاهدان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

ایسنا/کرمانشاه رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان اردیبهشت ماه سرمایه‌گذار ایجاد سایت جدید دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه مشخص شود.

صلاح‌الدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت جدید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی کرمانشاه، گفت: ارزیابی محیط زیستی سایت جدید انجام و مجوز آن صادر شده و اکنون در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار احداث این سایت با همکاری اداره کل صمت استان کرمانشاه داده شد، ادامه داد: دو شرکت متقاضی اعلام آمادگی و درخواست‌های خود را ارائه داده اند و باید در جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند مطرح شود. در این کارگروه پاکت درخواست متقاضیان باز خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی سرمایه‌گذار مشخص می‌شود که امیدواریم این کار تا پایان اردیبهشت انجام شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای احداث سایت جدید را وابسته به شرایط سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: احداث این سایت نیازمند یکسری تجهیزات پیشرفته است تا آلودگی محیط زیستی ایجاد نشود.

محمودی محل سایت جدید را نیز در مجاورت سایت فعلی دفن پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و یادآور شد: سایت قبلی دیگر ظرفیت پذیرش پسماندهای جدید را ندارد.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار بود سایت فعلی یک سایت موقت برای دفن پساندهای بیمارستانی و برای مدت شش ماه باشد، گفت: با توجه به اینکه ایجاد سایت جدید نزدیک به ۱۰ سال زمان برده، این سایت(سایت فعلی) بسیار بیشتر از ظرفیتی که داشت مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته محمودی، در حال حاضر روزانه حدود هشت تا ۱۰ تن پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان