Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفنه فرهنگی قزوین از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین برنامه ای با عنوان تاریخ شفاهی، گویش ها و لهجه های فرهنگ قزوین قدیم دوشنبه شب با حضور حکمت الله داودی رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و خانواده های قزوینی در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمت الله داودی در این برنامه اظهارداشت: در هفته قزوین رویکرد ما این است که به همه ابعاد فرهنگی استان پرداخته شود.

وی افزود: نگاه اعضای شورای شهر این است آنچه ریشه در فرهنگ قزوین دارد را بتوانیم در قالب برنامه های مختلف به آن ورود کنیم تا مردم با مسائل مختلف آشنا شوند.

داودی بیان کرد: استان قزوین با داشتن آثار تاریخی بیشمار نشان می دهد سبقه خوبی در فرهنگ دارد و ما وظیفه داریم برای معرفی آداب فراموش شده و یا در حال فراموشی هم همت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: ای کاش در این برنامه ها همه آیتم ها از مجری و موسیقی و کارهای هنری و نمایش با لهجه قزوینی بود تا حاضران با حال و هوای این لهجه آشنا می شدند و بخشی از جذابیت های اصیل قزوین دیده می شد.

داودی گفت: بسیاری از آداب و رسوم و صنایع دستی، لهجه ها، کارهای فرهنگی در استان در حال فراموشی است و گاهی خانواده ها نیز از یاد دادن لهجه قزوینی به فرزندان خود پرهیز می کنند که این رویکرد منطقی نیست.

وی اضافه کرد: امیدواریم برنامه های هفته فرهنگی بتواند بخشی از آیین های خوب این خطه را یادآوری و معرفی کند.

در ادامه جمشیدی در خصوص بازیها و سرگرمی های قزوینی، جهیزیه بردن، خنچه بردن، نمایش های روحوضی و خرسک گذاشتن روی حوض، یزدی در مورد ورزشهای زورخانه ای، زهرا مرعشی در مورد شیرینی های قزوین مطالبی بیان کردند.

یکی از برنامه های جذاب، اجرای برنامه نمایشی رادیویی، تقلید صدا و بیان ضرب المثل ها و داستانهایی با لهجه قزوینی و بیان آداب و رسوم شیرین قزوینی ها در مراسم عروسی و سایر سنن از سوی  عزیزالله میرابی از هنرمندان اصیل و پیش کسوت قزوینی اجرا شد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد.

  
 

کد خبر 4703083

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین روز قزوین هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی

ایسنا/قزوین یکی دیگر از بازیکنان تیم نوجوانان خانه بسکتبال استان قزوین که بهمن‌ سال گذشته دچار سانحه رانندگی شده بود، درگذشت.

به گزارش ایسنا،«محمدامین کاظمی» و «امیرمحمد اردکانی» ورزشکارانی بودند که پیش از این به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ ماه،‌ امروز، هشتم اردیبهشت خبر درگذشت «رهام یزدی» سومین بازیکن این تیم هم اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ بود که اعضای نوجوان یک تیم بسکتبال که به نمایندگی از استان قزوین در رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور در قم شرکت کرده بودند، در مسیر بازگشت دچار سانحه رانندگی شدند.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که چهار بسکتبالیست درحالی‌که به‌دلیل خرابی خودرو در حاشیه جاده ایستاده بودند، بر اثر برخورد یک خودروی ۲۰۶، دچار حادثه شدند.

خوشبختانه «طاها فلاح»، دیگر بازیکن آسیب‌دیده این سانحه از بیمارستان مرخص شده و بهبود پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا درگذشت این بسکتبالیست نوجوان را به خانواده وی، جامعه ورزش و خانواده بسکتبال تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند