Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛ امروز چهارم شهریورماه در مراسمی با حضور محمود عسکری‌آزاد، رئیس هیئت مدیره‌ بنیاد برکت و احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، فرایند ایجاد یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی مبتنی بر الگوی مردم‌محور و برنامه‌های محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پنج شهرستان و 200 روستای این استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، در یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی مذکور که در قالب مدل‌های اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) و در روستاهای پنج شهرستان زاهدان، زابل، نیمروز، هیرمند و هامون استان سیستان و بلوچستان به اجرا درمی‌آید، به هر خانوار چهار رأس گوساله واگذار و پس از پایان دوره‌ 6 ماهه‌ پرواربندی، از آن‌ها خریداری می‌شود.

در ادامه، مجدداً به هر متقاضی چهار رأس گوساله‌ی دیگر تحویل داده می‌شود تا این فرایند برای دومین‌ مرتبه در سال تکرار شود. به این ترتیب، ضمن تأمین دوباره‌ سرمایه‌ اولیه برای اشتغال، سود حاصل از فروش دام‌های پرورش‌یافته، به عنوان درآمد متقاضیان منظور می‌شود. هر متقاضی اشتغال مشمول این طرح، به‌طور متوسط در ماه 15 میلیون ریال درآمد کسب می‌کند.

لازم به توضیح است، در تمام این مراحل، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فقط نقش تسهیل‌گر را دارد و همه‌ امور از جمله واردات دام از کشور پاکستان، قرنطینه، حمل و نقل به شمال استان سیستان و بلوچستان و به طور مشخص منطقه‌ زابلستان، پشتیبانی، تأمین علوفه و خوراک، خرید به نرخ روز، کشتار دام‌ها و توزیع در بازار داخلی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، به عبارت دیگر، بنیاد برکت در نقش یک تسهیل‌گر، بخش خصوصی را به مردم مرتبط می‌کند.

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی جدید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان، علاوه بر فراهم‌آوردن بیش از دوهزار شغل در مناطق محروم این استان، باعث رونق تولید، ایجاد معیشت پایدار، توانمندسازی اقتصادی، تحقق اقتصاد مردمی، کمک به تأمین گوشت در داخل کشور، افزایش امنیت مواد غذایی و تبدیل سرمایه‌های مردم با ارزش افزوده‌ بیش‌تر می‌شود.

پرورش این چهار هزار رأس گوساله به شکل صنعتی، اعتباری معادل قیمت خود آن‌ها را برای تأمین زیرساخت‌های نگه‌داری می‌طلبید که با الگوی جدید کسب‌وکار طراحی شده توسط بنیاد برکت، عملاً بخش سرمایه‌گذاری ثابت حذف می‌شود و صرفه‌جویی اقتصادی و ارزی چشم‌گیری را در پی دارد.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اجرای این یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی مطابق با اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان، بیش از 900 میلیاد ریال اعتبار در نظر گرفته است، این طرح‌ها قابلیت تعمیم و اجرا در سایر مناطق این استان را نیز دارند.

رئیس هیئت مدیره‌ بنیاد برکت و هیئت همراه هم‌چنین در جلسه‌ شورای استان سیستان و بلوچستان حضور یافتند.

عسکری‌آزاد در این جلسه ضمن تشریح مدل‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به تبیین اقدامات انجام شده و در دست اقدام این بنیاد در استان سیستان و بلوچستان پرداخت.

گفتنی است بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز دوهزار و 350 طرح اشتغال‌زایی را در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری کامل رسانده است و هزار و 668 طرح دیگر را نیز در دست اقدام دارد. 14 شهرستان و 404 روستای سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند و در همین راستا، 68 مجری و تسهیل‌گر در این استان مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اشتغالزایی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد