Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:20:54 GMT

اولویت امروز تامین عدالت و ریشه‌کنی فقر باشد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۵۱۵۶

اولویت امروز تامین عدالت و ریشه‌کنی فقر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی خاتمی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در تالار پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه رفتارهای متناقض باعث شده است که در بسیاری از اوقات، فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه شود، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های امروز که باید به جد به آن پرداخت، بحث تأمین عدالت اجتماعی و ریشه‌کنی فقر است که این موضوع خواسته عامه مردم نیز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مجلس از مقوله کشاورزی به‌عنوان یکی از مقوم‌های رشد اقتصادی در استان زنجان یادکرد و گفت: متأسفانه این در شرایطی است که عرصه کشاورزی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، بی‌تردید یکی از این مشکلات عقیم ماندن تسهیلات توسعه روستایی است و با این روند نمی‌توان به دنبال تحقق رونق تولید بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه در برهه کنونی آستانه تحمل اقتصادی مردم پایین آمده است، افزود: نمی‌توان همه مشکلات امروز جامعه را متوجه تحریم‌ها دانست؛ چراکه بخشی از مشکلات ناشی از تصمیم‌گیری‌های نادرست و غیر کارشناسی است.

احمد بیگدلی با یادآوری اینکه خدابنده جزو مناطقی است که اقتصاد مردم آن به حوزه کشاورزی وابسته بوده و همین امر باعث شده است که یکی از نارضایتی‌های مردم این شهرستان، بسته شدن چاه‌های کشاورزی باشد، تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان درزمینه بیمه از آگاهی کمی برخوردارند و همین امر باعث شده تا در بسیاری از مواقع متضرر شوند، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم ۲ درصد بهای خرید تضمینی گندم، به‌عنوان بیمه لحاظ شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه تکمیل شدن روند عرضه محصولات کشاورزی و رونق صادرات در این بخش درگروبرخورداری از همه شرایط به‌ویژه خطوط هوایی و ریلی کامل است، افزود: زنجان جزو معدود استان‌هایی است که یک‌دهم تولید آب آن نیز در خود استان مصرف نمی‌شود.

علی وقف‌چی بابیان اینکه یکی از نیازهای امروز استان، تقویت گردشگری و بهبود وضعیت اشتغال است، خاطرنشان کرد: بازار زنجان به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده کشور می‌تواند با سروسامان گرفتن از سوی مسئولان، کمک شایانی در این زمینه باشد.

کد خبر 4703118

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی هفته دولت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی موانع و مشکلات پروژه راه آهن استان گفت: مسیر راه آهن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده که اکنون در ۱۳ قطعه آن پیمانکاران در حال فعالیت هستند و طرح پیشرفت مناسبی دارد.

وی افزود: برخی مشکلات پیمانکاران نباید روند اجرای پروژه راه آهن در حوزه سرزمینی استان را کُند کند از جمله به دلیل نبود سوخت کافی نباید قطعات مختلف راه آهن بخوابد و باید سوخت مورد نیاز همه پیمانکاران تامین شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تامین سوخت و آب، مواد معدنی، ابلاغ نقشه‌ها و قرارداد‌ها و تامین اجتماعی از مشکلات پیمانکاران استان است که این مشکلات به صورت موردی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری مستمر تامین منابع مالی و رفع مشکلات پیمانکاران پروژه ریلی خراسان جنوبی توسط استاندار از وزارتخانه‌های متولی در مرکز کشور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برخی موانع پروژه را رفع کنیم تا پیمانکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت عمرانی خود را پیش ببرند.

عباس‌زاده گفت: انتظار است با شروع پروژه توسط پیمانکاران مسائل و مشکلات مختلف آنان حل شود و اگر این اقدام صورت نگیرد ممکن است پیمانکاران دچار مشکل شوند لذا به صورت موقت مشکلات پیمانکاران در حال رفع است، اما برای ضمانت پایدار جلسات مختلفی برای رفع مشکلات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن معطل حل این مشکلات نیست و روند کار‌های عمرانی دنبال می‌شود، مشکلات به صورت موردی در حال رفع است، اما باید سامانه نظام‌مند برای تامین نیاز‌های مختلف پیمانکاران از جمله سوخت و آب تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما می‌خواهیم با رفع مشکلات و موانع، اجرای پروژه را در زمان مقرر تضمین کنیم و باید در ۲ سال آینده زیرسازی راه آهن خراسان جنوبی به اتمام برسد.

وی پیمانکاران را نمایندگان دولت برای اجرای این طرح زیربنایی معرفی کرد و گفت: باید نیاز سوخت پیمانکاران را تامین کنیم تا روند اجرای قطعات کُند نشود.

عباس‌زاده عنوان کرد: منابع مالی ساخت راه آهن خراسان جنوبی با فروش سه محموله نفتی تامین شده و با توجه به شیوه جدید تامین مالی راه آهن از محل تهاتر دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی