Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمی راد گفت: مساجد مامن بسیار خوبی برای مردم هستند و در هشت سال دفاع مقدس پناهگاه مردم بودند و مانند گوهری درخشان در دوران دفاع مقدس و در زمان حاضر نیز در تربیت مدافعان حرم نقش تربیتی و والا خود را حفظ کردند.

«محمد کرمی راد» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در تبین جایگاه مساجد پس از انقلاب اسلامی گفت: مساجد اصالتا و فی نفسه برابر آنچه که در آیات و روایات دینی آمده است جزء اماکنی هستند که نشان الهی در آن متجلی می شود یعنی مسجد خانه خدا و محل عبادت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد مساجد پس از انقلاب افزایش یافت، افزود: مساجد پس از انقلاب از سازماندهی بهتری برخوردار شدند و گسترش فوق العاده ای پیدا کردند. مسجد محل عبودیت و بندگی عنوان شده است و توصیه شده تا نماز ابتدا در مسجد اقامه شود بر اساس آموزه های دینی مساجد جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان دارد.

 

وی با بیان اینکه حرکت نهضت امام خمینی (ره) از مسجد و از میان روحانیون آغاز شد، خاطر نشان کرد: پیوند عاطفی و معنوی میان مردم و مساجد وجود دارد به همین جهت مساجد در ارتقا سطح بینش و آگاهی مردم در ارتباط با مبانی دینی و احکام شرعی موثر هستند.

 

این فعال اصولگر گفت: مساجد در ارتقاء سطح بینش و اگاهی و تصمیم گیری های سیاسی و رای گیری و دخالت در سرنوشت اجتماعی و سیاسی  مانند انتخابات، شورای شهر خبرگان و ریاست جمهوری حضور دارند.

 

کرمی راد اظهار کرد: مساجد مامن بسیار خوبی برای مردم هستند و در هشت سال دفاع مقدس پناهگاه مردم بودند و مانند گوهری درخشان در دوران دفاع مقدس و در زمان حاضر نیز در تربیت مدافعان حرم نقش تربیتی و والا خود را حفظ کردند.

 

وی با اشاره به برپایی نماز جمعه و بصیرت افزایی مردم در نمازهای جماعت افزود: خطبا موظفند آنچه در آگاهی مردم موثر است را در این محافل ارایه کنند. پایگاههای بسیج  برای امنیت مناطق و اعزام نیروها نیز از این مکان مقدس برای دفاع از انقلاب  فعال هستند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: مساجد در اعتکاف، شبهای رمضان و ماه محرم همیشه مکان مهمی برای چرخه سیاسی و اجتماعی در روستاها و شهرها و محلات هستند. نقش مساجد در انقلاب بسیار پررنگ بود اما اکنون ممکن است با کوتاهی هایی هم  مواجه باشند.

 

وی با اشاره به جوانگرایی در هیات امنای مساجد اظهار کرد: هیات امنای برخی مساجد برای ایجاد گرایش در جوانان نیازمند تغییر و تحول هستند تا مساجد از جاذبه لازم برای جوانان برخودار باشند.

 

کرمی را ادامه داد: هیات امنایی که بیشتر از اقشار سالمند تشکیل شده باشد از شادابی و سعه صدر لازم در ارتباط با جوانان برخوردار نیست و حوصله کمتری در برخورد با نوجوانان دارند و این موضوع نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است و در این میان نقش ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه برای حل مسائل و جذب جوانان راهگشاست.

 

نماینده مردم کرمانشاه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائلی که در گام دوم انقلاب مطرح شده است جابجایی افراد و استفاده از جوانان در سطوح بالادستی مدیریت در تمام نهادها و سازمانها از جمله مساجد و سازمانهای مربوطه به این مکان مقدس مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف بود که موجب شد تا خون تازه ای در بدنه این سازمانها دمیده شود.

 

وی گفت: دمیده شدن این خون  تازه در جامعه نیازمند استمرار است تا جوانان  و نوجوانان در کشور حفظ شوند.غفلت از این قشر در مجموعه نهادها و سازمانها و از جمله مساجد بخصوص در استانها و روستاها موجب دوری نسل جوان از این مکان مقدس می شود./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز جهانی مسجد شیراز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اردبیل عید غدیر کانون های مساجد مدافعان حرم تربیت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده