Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله صفایی بوشهری با حضور در مسجد جمعه و همچنین مجلسی (خانه) آیت الله شیخ حسن آل عصفور واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر، از مسجد جمعه بازدید و از نزدیک در جریان روند تعمیرات و مرمت مجلسی این عالم بزرگ بوشهر به عنوان یک اثر تاریخی قرار گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان این بازدید و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مسجد جمعه یک مسجد کهن و بسیار پر پیشینه در بوشهر و همچنین مجلسی شیخ حسن آل عصفور نیز یکی از بنا‌های فرهنگی قدیمی جهان تشیع و ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آل عصفور صاحبان تالیفات بسیار عمیق و ارزشمند هستند، افزود: این مسجد و مجلسی یادگار بزرگان، فرهیختگان و علما بزرگی مثل شیخ حسن آل عصفور، شیخ محمد علی آل عصفور، شیخ خلف آل عصفور، شیخ عبدالعلی آل عصفور و شیخ محمد آل عصفور است که در تاریخ تشیع همچون ستاره‌ای پرفروغ و بی غروب درخشیده اند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اولین مبارزه با انگلیس در بوشهر از مسجد جمعه و با حکم مرحوم شیخ حسن آل عصفور آغاز شد، اظهار داشت: مسجد جمعه و مجلسی شیخ حسن آل عصفور در گذشته مراکز حضور، آموزش و تدریس علما و محل عبادت بزرگان و حوادث بزرگ تاریخی مثل مشروطیت و تاریخ بزرگ مبارزه با انگلیس بوده است.

وی در ادامه تصریح نمود: متاسفانه این مسجد و بنای مجلسی مدت هاست که دچار فرسودگی شده که با پیگیری اداره اوقاف و میراث فرهنگی اقداماتی صورت گرفته و این دو بنا محفوظ مانده، اما نیازمند تعمیرات لازم است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: طی بازدیدی که از مجلسی شیخ حسن آل عصفور داشتم تعمیرات متوقف شده که باید هر چه سریع‌تر این تعمیرات شروع و به سرانجام برسد.

امام جمعه بوشهر مسجد جمعه را نیز نیازمند تعمیرات دانسته و افزود: امیدوارم مسئولین در این رابطه اقدامات لازم را به عمل آورند و هر چه سریع‌تر این دو بنای مهم و تاریخی جهان تشیع و ایران را مرمت و شرایطی فراهم بکنند که این دو مرکز که وقایع و حوادث مهم تاریخی در آن صورت گرفته به سرانجام برسد.

لازم به ذکر است، مسجد جمعه یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر بوشهر و یکی از وقفیات آیت الله شیخ حسن آل عصفور می‌باشد. همچنین خانه (آرامگاه) شیخ حسن آل عصفور نیز که به مجلسی مشهور است، خانه‌ای دو طبقه‌ای بوده که به عنوان محل سکونت و انجام امور قضایی و اداری وی بوده است. آرامگاه ایشان نیز در همین مکان واقع است. این دو بنا در کوی شنبدی واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر قرار دارند.

شیخ حسن آل عصفور از فقهای بنام و از اسلام شناسان بزرگ بوشهر بود که بعد از شهادت پدرش در بحرین به بوشهر مهاجرت کرده و در محله شنبدی به فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی مشغول بود. وی که متولد سال ۱۱۶۹ هـ. ق. و از علماء بنام ارجمند در قرن سیزدهم هجری قمری است در سال ۱۲۶۱ قمری بدرود زندگی گفت و در خانه اش به خاک سپرده شد که دارای آرامگاه مشهوری است.   برای مشاهده عکس بر روی آن کلیک کنید.   ابتدای گزارش ...     پایان گزارش

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان