Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم نوشت: چندی قبل مدیر کل دیوان محاسبات استان بوشهر در مکاتبه‌ای با ناظر وقت گمرکات استان بوشهر(مدیر کل اسبق گمرک بوشهر)، به ماجرای ارائه تخفیف سود بازرگانی در گمرکات این استان ورود می‌کند. بررسیهای انجام شده حاوی نکات بسیاری مهمی است که نشان می‌دهد تنها در یک بررسی مربوط به سالهای 94 و 95 در خصوص 6500 اظهارنامه اشتباهاتی در ارائه تخفیف سود بازرگانی صورت گرفته که بایستی شفاف سازی لازم در این باره صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مکاتبه آمده است، احتراما به استناد بند یک مصوبه شماره 44 492 85 793 مورخ 22/4/89 هیئت وزیران کالاهای وارداتی از مرزهای استان گمرکات بوشهر (دیلم گناوه دیر و کنگان) مشمول 20 درصد تخفیف سود بازرگانی می‌شوند اما مطابق بند 2  این مصوبه کالاهای تعیین شده در پیوست شماره 2 مشمول تخفیف موضوع بند یک مصوبه تخفیف مناطق محروم نمی گردد.

فهرست کالاهای مستثنی شده مذکور علاوه بر آن که به موجب پیوست شماره 2 مصوبه تعیین شده‌اند توسط گمرک ایران نیز طی بخشنامه‌ای به شماره 119 690 مورخ 15/6/89با موضوع فهرست لوازم خانگی و بخشنامه شماره 121 364 سال 95 با موضوع فهرست 65 قلم کالای موضوع مصوبه شماره 52 910 57 160 تاریخ شهریور ماه سال 95 هیئت وزیران  به گمرکات اجرایی ابلاغ گردیده است.

بررسی اطلاعات ماخوذه از سامانه جامع گمرکی نشان می دهد طی سال‌های 94 و 95 مغایر با مقررات اشاره شده کالاهای مستثنی شده نیز مشمول تخفیف مناطق محروم گردیده اند. در نتیجه بخشی از حقوق دولت از جمله مبلغ 124 میلیارد تومان مربوط به تعداد 6500 در اظهارنامه گمرکات بوشهر 1 بوشهر 2 و گناوه شهر (فایل پیوست دریافت) نشده است. با عنایت به اهمیت موضوع مقتضی است ضمن بیان دلایل عدم رعایت مقررات اشاره شده دستور فرمایید موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصله را به این اداره کل اعلام نمایند.

در ادامه برخی مکاتبات در این خصوص قابل مشاهده است. در مکاتبه زیر که از سوی ناظر وقت گمرک با دیوان انجام شده به موارد اختلافی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 1 گمرک منطقه ویژه اقتصادی  بوشهر 2 و گمرک گناوه اشاره شده است.

همچنین آخرین مکاتبه در این خصوص مربوط به کمتر از یک ماه پیش بوده که در آن موارد اختلافی پرداخته شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

 وزیر صمت گفت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت است اما در مناطق آزاد قابل اجر است.

به گزارش تسنیم عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی ها فرصت خوبی است. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می توانیم در اختیار چینی ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی ها نیز از توانمندی هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از 2 هزار و 500 بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشورهای دیگر باشد و بتوانیم رکوردهای تازه ای را ثبت کنیم. 

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم زیرا آفریقایی ها علاقمندند شرکای تازه ای برای خود انتخاب کنند و ایران می تواند یکی از شرکای تجاری آنها باشد. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد. 

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند. 

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست های جدید است اما سیاست های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت های داخلی نیازهای جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودروهای کارکرده گفت: در خصوص خودروهای کارکرده دولت لایحه ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه د‌ولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم. 

علی آبادی گفت: اما مصوبات خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳