Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دانشگاه صنعتی کرمانشاه با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، تأمین نیازهای صنایع گوناگون موجود در استان و منطقه غرب، توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های نوین در صنایع مختلف، در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ موافقت اصولی شد و از بهمن سال ۱۳۸۶ با پذیرش ۱۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۲ رشته مهندسی برق و مهندسی شیمی در شهر کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی اکبر اختری، رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا به تشریح وضعیت این دانشگاه پرداخت و برنامه های آینده این دانشگاه نوپا را برای اطلاع مردم استان اعلام کرد.

 دانشگاه صنعتی رشد خوبی در سال های اخیر داشته است

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در این نشست گفت: اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش این تعداد دانشجو را نیز ۵۲ استاد عضو هیأت علمی و ۵۲ عضو غیرهیات علمی بر عهده دارند.

اختری یکی از شاخص های این دانشگاه را تولید محصولات علمی دانست و افزود: سرانه تولید مقاله در این دانشگاه ۲.۳ است که در دانشگاه صنعتی شریف این سرانه ۲.۸ تا ۲.۹ می باشد.

وی اعلام کرد که اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه سال گذشته ۱۴۰ مقاله علمی و پژوهشی تولید کردند که نشان از توانمندی اعضای هیات علمی این دانشگاه دارد.

وی در ادامه گفت: با درخواست دانشگاه برای افزایش رشته در سال ۱۴۰۰ موافقت شده تا ۱۵ رشته کارشناسی راه اندازی کنیم که از این تعداد هشت رشته جدید است و باید خودمان برای این رشته‌ها سرفصل ایجاد کنیم.

او با اعلام اینکه با راه اندازی ۱۰ رشته کارشناسی ارشد هم در سال ۱۴۰۰ در این دانشگاه موافقت شده است، تصریح کرد: در نظر داریم در سال ۱۴۰۰ تعداد رشته‌های کارشناسی را به ۱۵ و رشته‌های کارشناسی ارشد را به ۱۰ رشته افزایش دهیم و در مقطع دکترا نیز سه رشته دایر کنیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه صنعتی سه دانشکده انرژی، فناوری اطلاعات و مدیریت مهندسی دارد، اظهار داشت: اکنون دانشکده انرژی در رشته‌های مهندسی برق که شامل چهار گرایش قدرت - مخابرات - کنترل و الکترونیک، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک، دانشجو می‌پذیرد.

وی رشته‌های موجود در دانشکده فناوری اطلاعات را مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، فیزیک مهندسی و علوم مهندسی می‌باشد و در دانشکده مدیریت مهندسی نیز رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی راه آهن اعلام کرد.

آمادگی دانشگاه صنعتی برای کمک به صنعت استان

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه این نشست با اعلام آمادگی این دانشگاه برای شروع همکاری و خدمت رسانی به صنایع استان در ۶ محور، گفت: اکنون تمرکز دانشگاه بر روی ایجاد تغییر و تحولات سازنده در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش انگیزه در دانشجویان و توسعه صنعت غرب کشور است.

اختری با اشاره به شروع برقراری ارتباطات مؤثر و مداوم دانشگاه صنعتی کرمانشاه با صنایع استان، تصریح کرد: این دانشگاه در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در چند محور اصلی از جمله: برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی برای دانشجویان و سایر افراد مرتبط با صنعت و ارائه مدرک معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطابق نیازهای اصلی صنعت، اعزام تیم های متخصص متشکل از اعضای هیأت علمی این دانشگاه برای شناسایی و رفع نیازها و مشکلات صنعت موردنظر، تأمین R&D، برگزاری دوره های کارآموزی برای دانشجویان، تولید پنل‌های خورشیدی به صورت مونتاژ سلول‌های خورشیدی و نصب مدار و شیشه روی پنل خورشیدی و اپ نویسی مطابق با نیاز صنعت موردنظر و … آمادگی خود را برای شروع همکاری و خدمت رسانی به سایر سازمان ها و صنایع استان اعلام می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه صنعتی قصد دارد فضایی را در به عنوان محل ارتباط با مراکز صنعتی استان اختصاص دهد که به صورت مستمر این ارتباط و هم افزایی همچنان به حرکت خود ادامه دهد.

به گفته وی، ارتباط و هم افزایی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با مراکز صنعتی استان می‌تواند برای دانشگاه‌های غرب کشور نیز الگوی بسیار مناسبی باشد.

او با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری بر رونق تولیدات کشور و همچنین اشاره به شرایط کنونی اقتصاد جامعه به لحاظ تحریم‌ها، بیان کرد: امروزه جامعه نیاز به سربازانی فرهیخته و عالم دارد که بتواند چرخه رو به رشد اقتصاد را با توجه به شرایط فعلی کشور به دست بگیرد.

وی اظهار داشت: بدون شک تربیت علمی این افراد بدست مراکز آموزشی است و تبدیل این تربیت علمی به مهارت نیز به عهده صنعت می‌باشد.

دانشگاه یاری دهنده صنعت برای رفع مشکلات

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو، ارتباط دانشگاه با صنعت را عامل مهمی در توسعه ملی، ایجاد اشتغال پایدار و نیز هویت بخشی علمی به دانشجویان موثر دانست و گفت: این دانشگاه برای رفع مشکلات استان در حوزه اشتغال آماده ارتباط با بخش صنعت است.

اختری هدف از برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت استان را شناسایی نیازها و چالش‌های صنعت توسط دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متخصص در راستای رفع این نیازها دانست و افزود: اکنون زمان آن رسیده که هر یک از ما با تغییر و توسعه جهان بینی خود، عاملی برای پایان دادن به مشکلات زیربنایی و ساختاری جامعه، کاهش معضل بیکاری و افزایش سطح توانمندی و ایجاد انگیزه در دانشجویان باشیم.

او با اشاره به توانمندی‌های علمی و عملی اعضای این مجموعه، به بیان زمینه‌های همکاری و ارتباط بین خانه صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت، و گفت: در زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی برای دانشجویان و ارائه مدرک از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کاملاً مطابق نیازهای اصلی صنعت، اعزام تیم‌های متخصص متشکل از اعضای هیأت علمی این دانشگاه برای شناسایی و رفع نیازها و مشکلات صنعت موردنظر، تأمین R&D، برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان آمادگی همکاری با خانه صنعت و معدن استان را داریم.

انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های اقلیم کردستان و ترکیه

دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال ۹۷ مجوز بین المللی شدن را اخذ کرده و در این مدت توانسته با دانشگاه های معتبر اقلیم کردستان عراق و ترکیه تفاهم نامه های همکاری امضاء کند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش از آغاز همکاری های علمی این دانشگاه با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: تاکنون با چهار دانشگاه منطقه اقلیم تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم.

اختری افزود: مذاکرات با دانشگاه های اقلیم را از سال گذشته آغاز کردیم و در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت و همایش های مشترک در حوزه های خدمات مهندسی و پژوهشی با آنها همکاری می کنیم. 

وی با بیان اینکه تبادل دانشجو در برنامه این دانشگاه و دانشگاه های اقلیم کردستان عراق نیست بلکه هدف ما همکاری های علمی و پژوهشی است، گفت: هدف ما هم افزایی علمی با دانشگاه های اقلیم است و تاکنون با چهار دانشگاه نیز قرارداد همکاری منعقد کرده ایم. 

به گفته او، همکاری های دانشگاه صنعتی کرمانشاه با دانشگاه های سلیمانیه و اربیل عراق در حوزه فنی و مهندسی شروع شده و این همکاری ها در حال افزایش است. 
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: دانشگاه های استان های مرزی کشور مانند کرمانشاه می توانند از طریق تبادل و همکاری های علمی در راستای ارزآوری برای کشور نقش آفرینی کنند. 

انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه قفقاز و استانبول

او همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه قفقاز و استانبول ترکیه نیز اشاره کرد و از محورهای مهم این تفاهم‌نامه را تبادل استادان و محققان متخصص، ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کارآفرینان در قالب پروژه‌های صنعتی مشترک ذکر کرد.

وی برگزاری سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های علمی برای تحقق موضوعات مورد علاقه را از دیگر تفاهمات طرفین دانست.

او خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولان استان کرمانشاه از دانشگاه صنعتی شد و گفت: این دانشگاه ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی هم برای کمک به توسعه استان و هم ایجاد ارتباط با دانشگاه های معتبر منطقه را دارد و می تواند به معرفی استان در بُعد بین المللی کمک کند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه کرمانشاه کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد