Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر همت بازیگر سینما،‌تئاتر و تلویزیون در این آیین به عنوان مجری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در اینجا جمع شدیم تا یکی دیگر از سر سلسله های دنیای هنر را بدرقه کنیم، مرد نیک و خوش اخلاقی که تا چند ماه گذشته سر حال بود. 
وی اظهار کرد: شرایط زندگی تا ۱۲۰ سالگی در اسدزاده وجود داشت زیرا دارای انرژی کاملا مثال زدنی بود، کمتر مراسمی بود، چه شاد، که در کشور ما کم است، چه مراسم هایی که شاد نبودند که زیاد هم برگزار می شود، که شرکت نداشته باشد و با روی باز دعوت ها را می پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ایشان اصلا اهل نخوت نبود، خاطرنشان کرد: اسدزاده باید برای افرادی چون من الگو باشند.
وی تاکید کرد: اسدزاده با خاطره بیش از ۷۰ سال هنر این سرزمین این دنیا را ترک کرد.

جسم هنرمند می رود اما خاطره اش زنده می ماند
علی دهکردی نیز به عنوان نماینده خانه سینما در این آیین گفت: در فرهنگ عامه ما وقتی یک بزرگی از خانواده فوت می کند نام بزرگ خاندان بر روی اعلامیه مرحوم نگاشته می شود و ما هنرمندان نیز به معنی واقعی بزرگ خاندان خود را از دست دادیم.
وی افزود: فوت اسدزاده تنها رفتن یک انسان و یک جسم نیست بلکه یک گنجینه، مجموعه ای از ارزش ها، یکی از تاثیر گذارترین افراد در تئاتر، یک بازیگر درجه یک سینما و تاریخ هنر را از دست داده ایم. 
وی خاطرنشان کرد: استاد اسدزاده یک هنرمند نمونه، گشاده رو، متواضع  فروتن، صبور و شکیبا بود و با وجود همه ناملایمات که شرایط اجتماعی ما در مورد هنرمندان اتفاق می افتد جایی نشنیدیم که شکایتی داشته باشند.
وی با اشاره به مسئولیت های مختلف اسدزاده اظهار داشت: با همه مشکلات سنی که این اواخر دچار آنها شده بود باز هم در شغل خود احساس مسئولیت می کرد و همواره هر کجا که به ایشان احتیاج بود همراهی می کرد.
دهکردی گفت: هنرمند مردنی نیست جسم هنرمند می رود اما یاد و خاطره اش برای همیشه باقی می ماند.

داریوش اسدزاده بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه متولد شد، در ۲۰ سالگی پا به عرصه بازیگری گذاشت و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت و در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی تا دهه ۵۰ ایفای نقش کرد.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا به ایران بازگشت و در دو سریال سمندون و خانه سبز بازی کرد، وی همچنین در فیلم‌های سینمایی دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرده است. آخرین فیلم او هم حکایت دریا به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بود.

اسدزاده (یکشنبه/ سوم شهریور) در سن ۹۶ سالگی درگذشت؛ وی اواسط تیرماه جاری به دلیل ناراحتی تنفسی و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود. 

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داریوش اسدزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ورایتی، ژرار دوپاردیو به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد. وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است. شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط هلن داراس، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.

در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتارهای نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز از وی حمایت کرده بود.

خودکشی یک بازیگر پس از پخش مصاحبه اش درباره آزار جنسی همکار خود

کد خبر 848277 منبع: مهر برچسب‌ها سینمای جهان بازیگران سینما و تلویزیون جهان فرانسه

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون