Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:13:54 GMT

«عرب» مدیرعاملی که دوست‌شان نداشتند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۸۹۸۷

«عرب» مدیرعاملی که دوست‌شان نداشتند

عصرایران؛ احسان محمدی- هر روز صبح که «ایرج عرب» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از خواب بیدار می‌شد قبل از آنکه کت‌اش را تنش کند، نگاهی به اخبار می‌‎انداخت تا مطمئن شود هنوز مدیرعامل هست یا استعفا کرده؟ 

«عرب استعفا کرد»، «عرب استعفایش را تکذیب کرد»، «عرب می‌ماند»، «عرب می‌رود» ... خبرهای کوتاه و پرتکراری بودند که مدام تکذیب می‌شدند، اما امروز وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با رادیو جوان خبر استعفای او را تائید کرد و گفت:«پرسپولیس الان مدیرعامل دارد اما اگر قرار به تغییرات هم باشد توسط هیئت مدیره این کار انجام خواهد شد چرا که پرسپولیس و استقلال هیئت مدیره های مستقلی دارند و برای تعیین مدیرعامل اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آقای عرب استعفا داده و تا یکی دو روز آینده تصمیم لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.»

ایرج عرب حتماً از برخورد تعدادی از هواداران گله‌مند است و اگر از او بپرسند که چرا برخلاف میل باطنی استعفا کرده بعید است خودش به چیزی اذعان کند. پرسپولیس در لیگ گذشته هم قهرمان لیگ شد هم فاتح جام حذفی و سوپرجام و هم نایب قهرمان آسیا. لیگ را با پیروزی روحیه‌بخش شروع کرده، به نظر مربی جذابی روی نیمکتش نشست و در بازار نقل و انتقالات هم بد عمل نکرد، نقاط ضعفش را ترمیم کرد و چند بازیکن افت کرده را هم در لیست فروش گذاشت، یکی از بخت های قهرمانی به حساب می آید پس چرا ایرج عرب محبوب نیست؟

مدیرعامل‌های قبل از او هم سوپرمن نبوده‌اند. در دوران طاهری «طارمی گیت» رخ داد، باشگاه با پنجره‌های بسته عملاً فلج شد و چنان به بازیکنان فشار وارد شد که بعد از هر بازی هواداران خوشحال بودند که آنها هنوز از نظر جسمی سالم هستند، پرسپولیس جریمه و محرومیت را به جان خرید، در روزگار گرشاسبی هم گفته می‌شود بخش بزرگی از پاداش آسیایی تیم بدون دوراندیشی به عنوان دستخوش بین بازیکنان توزیع شد، در حالیکه می‌شد از آن برای نگهداشتن برانکو استفاده کرد. موضوعی که اتفاقاً به پاشنه آشیل ایرج عرب تبدیل شده و وقتی سازمان لیگ مراسم بهترین‌های سال فوتبال ایران را برگزار کرد برخی به شوخی نوشتند تندیس «بهترین فراری دهنده سال» را باید به عرب داد که برانکو را از ایران به سمت عربستان هل داد!

او در عرض یک ماه از عرش به فرش رسید. معاون اداری-مالی باشگاه پرسپولیس که در آذر 97 با حکم وزیر ورزش جانشین حمیدرضا گرشاسبی شد و با این تیم قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را جشن گرفت و همه چشم‌انداز روشنی برای باشگاه با او تصور می‌کردند، بعد از خروج برانکو چنان مورد حمله قرار گرفت که در میان هیاهوها کسی گوشی برای شنیدن به حرف‌های او نداشت. انگار از یک رویای شیرین بدون اینکه بیدارش کنند، پرتش کردند توسط دریاچه‌ای یخ‌زده در قطب شمال!

وقتی عکس‌هایش در هنگام عقد قرارداد با فرشاد احمدزاده منتشر شد، بعضی از هواداران با اشاره به جام‌های قهرمانی باشگاه که در دوران برانکو کسب شده و پشت سر او دیده می‌شدند، نوشتند چرا یکی از نخل‌های تندیس جام‌حذفی نیست و کجا قایمش کرده و باید پاسخ بدهد!

عطار نیشابوری در منطق الطیر می نویسد:« مردی زنی داشت که به شدت عاشق او بود و آن زن در چشمش ، یک سپیدی داشت. مرد از فرط محبت، از آن عیب بی‌خبر بود، تا روزی که عشق وی روی به نقصان نهاد و گفت: این سپیدی کی در چشم تو پدید آمد ؟ زن گفت: آن زمان که در کمال عشق تو نقصان آمد!»

با رفتن برانکو، انگار هواداران تازه متوجه سپیدی در چشم «ایرج عرب» شدند و به کوچکترین گفتار و کردارش خرده گرفتند و حتی کسانی گفتند او ماموریت دارد تا پرسپولیس را نابود کند. این هم از بازی‌های روزگار است، تیمی که در چندسال اخیر رقبایش می‌کوشیدند با برچسب «حکومتی بودن» و «نورچشمی وزیر ورزش» قهرمانی‌های سریالی‌اش را به چالش بکشند حالا برخی از هوادارانش معتقد بودند مدیرعاملش بنا به دستور وزیر قصد تخریب تیم را دارد!

ایرج عرب استعفا کرد. به نظر می‌رسد فشارها برای رفتن او آنقدر فزونی گرفت که نتوانست یا نخواست بیش از این مقاومت کند. اینکه استعفای او پذیرفته می‌شود یا نه؟ اینکه پرسپولیس بدون عرب روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد یا نه؟ اینکه عرب تنها مقصر شرایط پرتلاطم پرسپولیس بود یا نه؟ پرسش هایی هستند که شاید در روزهای آینده پاسخ آنها روشن شود.

اما سوال اساسی این است که چرا باید هوادار تا این اندازه ذهن و روحش گرفتار بخش مدیریتی باشگاه باشد و آیا هوادار رئال مادرید و تاتنهام و بوریسیا دورتموند و ... هم این همه با حیا کن و رها کن، در عزل و نصب مدیران دخالت می‌کنند یا نه؟ تاوان این به هم‌ریختگی جایگاه‌ها را هم هوادار می‌دهد هم بازیکن و هم البته خود مدیران!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایرج عرب فوتبال پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای امضای اسناد مالی نیاز به تایید ناظر تعیین شده از سوی سهامداران عمده بانکی خود دارد.

طرفداری | کنسرسیوم بانکی پس از خرید بلوک سهام ۸۵ درصدی باشگاه پرسپولیس در خصوص جزئیات واگذاری کرسی‌های هیأت مدیره و همچنین تعیین مدیرعامل به توافق‌هایی دست پیدا کرد تا در نهایت با اعلام مدیرعامل یکی از این بانک‌ها که عهده دار تعیین مدیرعامل است، رضا درویش با یک شرط به کارش ادامه دهد.

به نقل از مهر، درویش در حالی تا پایان فصل جاری به کارش در پرسپولیس ادامه می‌دهد که ناظر مالی باید روی کارهای او نظارت کند. این عضو اقتصادی که با نظر مستقیم کنسرسیوم بانکی قرار است عضویت در هیأت مدیره باشگاه را نیز دریافت کند قرار است به تمام قراردادهای جاری باشگاه رسیدگی کند.

در حقیقت درویش دیگر نمی‌تواند بدون مجوز این عضو مهم قراردادهای مالی امضا کند و باید تاییدیه های او را نیز دریافت کند.

قرار است عضو جدید ناظر بر امور مالی - حقوقی مدیرعامل باشگاه در هفته آینده شروع به کار کرده و تمام موارد از پیش تعیین شده که در آستانه عقد قرارداد است را مورد بازنگری قرار دهد.

شایان ذکر است کنسرسیوم بانکی تصمیم دارد پس از پایان فصل جاری لیگ برتر در خصوص ادامه حضور درویش در این باشگاه تصمیم گیری خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • مدیرعامل استقلال: از خبر برکناری خودم شوکه شدم
  • مدیرعامل استقلال برکنار شد
  • طعنه درویش به سپاهان و عالیشاه و نام جدید باشگاه
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • درویش: عالیشاه نباید آن اشتباه را می کرد/ نام پرسپولیس تغییر نمی کند
  • خاطره ایرج مهدیان از همکاری با ویگن و عارف در مولن‌روژ
  • کارگرانی که در روز کارگر هم تریبونی نداشتند!
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس