Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@02:53:50 GMT

جزئیات فضاهای آموزشی تهران

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۹۹۲۶

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در مهر امسال 55 پروژه آموزشی با 560 کلاس درس تحویل ادارات آموزش و پرورش می‌شود. ناطقان: علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران  در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران در آستانه شروع سال تحصیلی جدید چگونه است؟»، اظهار کرد: یکی از موضوعات قابل اهمیتی که در هر سال و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای آن صورت می‌گیرد، آماده سازی فضاهای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تمام تلاش اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران تهیه، پیش‌بینی و احداث فضاهای آموزشی مناسب، ایمن و استاندارد برای دانش‌آموزان در مجموعه استان تهران است؛ «تهران» به لحاظ تعداد فضاهای آموزشی و تعداد دانش‌آموزان در بین استان‌های کشور در رتبه نخست واقع شده است.

شهری با بیان اینکه تعداد قابل توجهی پروژه آموزشی اکنون در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: در مجموعه استان تهران تعداد 168 پروژه آموزشی با 1769 باب کلاس درس و 256 هزار و 813 مترمربع مساحت در دست اجراست و فعالیت عمرانی در آنها جریان دارد؛ این بدان معناست که حتی در شرایط اقتصادی موجود نیز وقفه‌ای در ساخت فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان ایجاد نخواهد شد و کار با قدرت در حال پیشرفت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به فعالیت ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز اشاره و عنوان کرد: خیرین نیک اندیش مدرسه ساز همواره در کنار دولت و نوسازی مدارس بوده و هستند؛ در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران، خیرین بیش از 200 میلیارد تومان تعهدات داشتند که نسبت به سال گذشته بیش از 3 برابر شده است.

وی افزود: اکنون نیز 11 پروژه آموزشی با 112 باب کلاس درس و 13 هزار و 492 مترمربع مساحت توسط خیرین مدرسه‌ساز در مجموعه استان تهران در حال احداث است.

شهری با اشاره به مدارسی که با شروع مهر 1398 تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد، تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید آموزشی هستیم و با تلاش همکارانم، 55 پروژه آموزشی با 560 کلاس درس و 72 هزار مترمربع مساحت در اول مهرماه تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد تا این تعداد مدرسه به فضاهای آموزشی استان تهران اضافه شود.

وی گفت: با تحویل 560 کلاس درس جدید و نوساز، دانش‌آموزان در مناطقی که بیشترین نیاز به مدارس وجود دارد، در کلاس‌های درس استاندارد و ایمن به تحصیل خواهند پرداخت. منبع: فارس برچسب ها: فضاهای آموزشی ، تهران ، ادارات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فضاهای آموزشی تهران ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور : دانش آموزان تهرانی از وقتی پای مدرسه به شهر باز شد با پای مبارک به مدرسه می‌رفتند؛ یعنی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را پیاده گز می‌کردند. بااین‌حال با رشد مدارس نوین و رونق گرفتن مدارس متوسطه کم‌کم بحث جابه‌جایی دانش آموزان جدی شد؛ به‌خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزانی که از مسیرهای طولانی باید به شهر می‌آمدند و درس می‌خواندند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«داریوش شهبازی» مولف و محقق، درباره نخستین سرویس‌های مدارس تهران می‌گوید: «سیستم تحصیلی در تهران بیشتر بر روی محله‌ها متمرکز بود؛ یعنی هر محله یا روستایی مکتب‌خانه خودش را داشت. بعد از اینکه مدارس دبستانی توسعه پیدا کرد به علت کمبود مدرسه، بچه‌ها پیاده باید مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کردند. یادم می‌آید وقتی ۷ سالم بود در مدرسه‌ای در محله زرگنده تحصیل می‌کردم. آن روزها برخی خانواده‌های پولدار شمرونی بچه‌هایشان را با ماشین شخصی و راننده به مدرسه می‌فرستادند که نوعی سرویس خصوصی بود.»

شهبازی می‌افزاید: «تقریباً اواخر دوره پهلوی دوم بحث سرویس‌های مدارس در تهران جدی شد. در حقیقت رونق سرویس‌های مدارس با توسعه شهر تهران و مشکلات تصادف، ایمنی و امنیت دانش‌آموزان گره خورده بود. دورانی که ما درس می‌خواندیم تنها خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کرد گرگ‌های بیابان و سگ‌های ولگرد بودند!»

«عباس حسینی» نویسنده کتاب معروف «این اتولی که من داشتم...» درباره نخستین سرویس‌های مدارس شهر تهران می‌گوید: «در دوران پهلوی دوم برخی از مدارس بزرگ تهران برای دانش آموزان سرویس مدرسه راه‌اندازی کردند. اتوبوس‌های خاص که زردرنگ هم بودند. مدرسه هدف و مدرسه ایران و کالج (البرز) در تهران سرویس مدرسه داشتند مخصوص دختران دانش‌آموز بیشتر از سرویس استفاده می‌کردند.»

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

کد خبر 849180 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی