Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:52:45 GMT

۱۲۶ کاروان دانشگاهی به عتبات اعزام شدند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۰۳۴۹

۱۲۶ کاروان دانشگاهی به عتبات اعزام شدند

«حجت الاسلام مرتضی مطهری پور» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، با بیان اینکه اعزام دانشجویان دختر به عتبات به پایان رسیده، گفت: در حال حاضر اعزام پسران مجرد در اولویت ستاد قرار دارد و کارمندان و اساتید در اولویت‌های بعدی هستند.

وی با اشاره به ثبت نام ۶۳ هزار نفر در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: در این دوره ۱۵ هزار نفر در قالب ۳۵۰ کاروان به عتبات اعزام می شوند که اعزام ها از ۲۷ تیر شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  امسال دانشجویان با شرایط خاص و ویژه ای مواجه هستند؛ چرا که در زمان تعطیلات تابستان به سر می‌برند و فرصت خوبی برای این سفر است. مناسبت‌های ویژه ای مثل روز عید غدیر و روز عرفه را داشتیم که دانشجویان استفاده کافی را بردند و در روزهای پیش رو هم ماه محرم و تاسوعا و عاشورا را داریم.

مطهری پور افزود: در این دوره از عتبات دانشجویی، دانشجویان سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب هم در کاظمین اقامت دارند.

وی در مورد روند اعزام ها بیان داشت: تا دوم شهریور ماه حدود پنج هزار و ۵۰ نفر در قالب ۱۲۶ کاروان از دانشگاه های سراسر کشور به عتبات اعزام شدند. این تعداد از بین ۶۳ هزار ثبت نامی و ۱۵ هزار نفری است که در قرعه کشی نام آنها مشخص شده بود و در قالب ۳۶۵ کاروان مشخص شده ستاد هستند.

مطهری پور با بیان اینکه اعزام دختران مجرد دانشجو به پایان رسیده، اظهار کرد: دانشجویان پسر متاهل در حال حاضر در اولویت اعزام هستند و در مرتبه بعدی اساتید و کارکنان حضور دارند، اما در کل در کاروان های باقی مانده غلبه با دانشجویان پسر است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی خبرگزاری ها به نقل از شما اعلام کرده بودند که ۳۵ زوج دانشجو در این سفر با هم ازدواج کردند آیا این امر صحت دارد، بیان داشت: ما در ستاد عتبات دانشجویی مسئول ازدواج دانشجویان نیستیم و این امر وظیفه ستاد ازدواج دانشجویی است که این ستاد هم برنامه هایی در مشهد دارد. تنها اقدام ستاد این است که برنامه هایی را برای دانشجویان متاهلی که تازه ازدواج کرده اند و اولین سفر را با هم هستند، درنظر می گیرد.
مطهری پور با بیان اینکه در دوره های قبلی تقریبا ۲۵ درصد دانشجوبان متاهل حاضر در کاروان ها، سفر اولی بودند، گفت: در کاروان ها و در دوره  حضور دانشجویان در عتبات برخی موردهای ازدواج داریم. آن هم به این صورت است که توافقات صورت گرفته و فقط زوج ها می خواهند زندگی مشترک خود را از کربلا شروع کنند. این ازدواج ها موردی است و برنامه ریزی از سوی ستاد در این زمینه وجود ندارد.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های فرهنگی ستاد در مدت حضور دانشجویان در عتبات، هم تصریح کرد:  برنامه های فرهنگی مختلفی در کنار زیارت برای دانشجویان تدارک دیده ایم. برگزاری برنامه شناخت مقام امیرالمومنین که در نجف اجرا می شود، یکی از این برنامه ها است. در این برنامه راوی در مورد ابعاد مختلف زندگی امام علی(ع) روایت می کند و مورد استقبال دانشجویان هم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه روایتگری در کربلا  هم اجرا می شود، ادامه داد: برنامه انتخاب سرنوشت برای دانشجویان در آرامگاه حر برگزار می شود. بحث پیوند فکری و معارفی بین شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه های ستاد است. این برنامه در هتل کربلا و با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود که مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.

مطهری پور افزود: برنامه سلام اول که با حضور همه دانشجو برگزار می شود، برنامه اول ستاد برای زیارت امام حسین(ع) است که دانشجویان بعد از برنامه سلام به زیارت امام حسین(ع) مشرف می شوند و برنامه آخر ستاد مراسم وداع است که در شب آخر و در بین الحرمین برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد عتبات دانشگاهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده

اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به دستور سازمان حج و زیارت مقرر شد قبل از آغاز سفر‌های حج تمتع در یک بازه زمانی، چند کاروان به سفر حج عمره اعزام شوند.

او افزود: قرار است سه کاروان از مازندران به حج عمره اعزام شوند که از این سه کاروان، شامل دو کاروان از مازندران به ظرفیت ۱۷۰ نفر و یک کاروان از استان گلستان به ظرفیت ۸۵ نفر ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی اعزام شوند.

اسماعیلی گفت: کسانی به این سفر اعزام می‌شوند که قبلا" برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کرده و هزینه سفر را واریز کرده باشند و با توجه به تاریخ واریز وجه به این سفر عزیمت خواهند کرد.

اعزام به حج تمتع از ۶ خرداد
اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: زائران حج تمتع استان مازندران از ۶ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

او افزود: زائران حج تمتع مازندران که همگی مدینه قبل هستند با ۱۸ پرواز از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد.

اسماعیلی گفت: این زائران در قالب ۳۲ کاروان به تعداد ۴۲۴۰ زائر برای به جای آوردن مناسک حج تمتع به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده