Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص اسقاط پهبادهای آمریکایی و اسرائیلی توسط نیروهای مردمی توسط محور مقاومت در مصاحبه با سردار حسین رستگار پناه رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) روی آنتن رفت.

حسین رستگار پناه با تصریح بر اینکه شرایط امروز منطقه به گونه ای نیست که در سیطره قدرت های بزرگ و صهیونیست ها باشد، گفت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری نیز مطرح کردند که اگر امروز دشمنان یکی بزنند، ده تا می خورند، ظرفیت هایی در منطقه ایجاد شده که بر اساس آن شرایط پهپادی و راداری کشورهای منطقه افزایش یافته است و به همین جهت هر گونه تردد پهپادهای رژیم صهیونیستی، در رصد مقاومت منطقه از جمله حزب الله و یمن قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه هر روز به ظرفیت توان دفاعی کشورهای مقاومت افزوده می شود، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم پیشرفته ترین پهپادهای آمریکا و اسرائیل در منطقه ساقط می شود بدون اینکه بتوانند عکس العملی را نشان دهند. این ظرفیت در نتیجه تلاش مردم منطقه و درایت و هوشمندی آن ها برای مقابله با زورگویان زمان خودشان ایجاد شده است.

وی افزود: مردم منطقه از جمله حزب الله و مردم مستضعف و مقاوم یمن، تقابل جدی با سلاح های دشمنان از جمله پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی دارند. همچنین در خود این کشورها نیز ظرفیت های زیادی برای هدایت پهپادها ایجاد شده است و به راحتی هر نقطه ای را در عمق دشمنان هدف قرار می دهند و این تحول جدی را در منطقه ایجاد می کند که نتیجه آن تغییر توازن قدرت به نفع جبهه مقاومت است.

رستگار پناه در ادامه با تصریح بر اینکه جبهه مقاومت در ظرفیت سازی توان بازدارندگی خود و همچنین ایجاد ضربه های متقابل به مراحل پیشرفته ای رسیده است، عنوان کرد: عمده تلاش دشمنان این است که خودشان را در این شرایط حفظ کنند. دشمنان در حالی که به دنبال انهدام یمن و سوریه و همچنین لبنان بودند، امروز با تغییر شرایط و توازن قوا، به دنبال حفظ خودشان هستند و این وضعیت هر چقدر طولانی شود، به سود جبهه مقاومت است.

وی بیان کرد: پیروزی های امروز جبهه مقاومت در نتیجه تلاش های شبانه روزی جبهه مقاومت در کشورهای منطقه ایجاد شده است و دستیابی به این ظرفیت ها، یک گام بزرگ برای کشورهای مقاومت محسوب می شود. قطع به یقین اسرائیل نیز این وضعیت را بر نمی تابد و خودش را در مواجه با محور مقاومت، به عنوان یک نیروی شکست خورده می بیند و به همین جهت تلاش می کند بین اعضای جبهه مقاومت، اختلافات را تشدید کند که تا این لحظه نتوانسته است این کار را انجام دهد.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) از مردم یمن سخن گفت و اظهار کرد: مردم یمن با مقاومتی که انجام دادند، مدیریت اداره جنگ و کشورشان را بر عهده گرفتند و نیروهای مردم در یمن نیز از ظرفیت بالایی برخوردار شدند به گونه ای که پاسخگوی هر نوع تهدیدی خواهند بود. همچنین از سوی دیگر حزب الله قرار دارد که در شرایط بسیار خوب و فعالی قرار گرفته است و با پیام هایی که سید مقاومت اعلام می کند، لرزه بر اندام اسرائیل می افتد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان، بامداد پنجشنبه حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات در فلسطین اشغالی انجام داده است.

مقاومت اسلامی عراق پیش تر نیز اعلام کرده بود که هدف مهمی را در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار داده است.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند