Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:51:20 GMT

دو هزار هکتار از نخیلات هرمزگان اصلا و نوسازی می شوند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۲۵۵۵

دو هزار هکتار از نخیلات هرمزگان اصلا و نوسازی می شوند

به گزارش خبرنکار مهر، حمید دولتی‌زه در هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: در حوزه شیلات بر اساس هدف گذاری برنامه ششم توسعه، سهم عمده‌ای از تولید آبزیان کشور به استان هرمزگان اختصاص یافته است و در این جلسه مراحل تحقق این چشم‌انداز بررسی خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که مدل‌های مختلفی از جمله مشارکت جویی بخش خصوصی برای این طرح در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی به عنوان متولی انجام این عمل انتخاب شده است و در جلسه شورای برنامه‌ریزی مصوب شد که جزئیات طرح و توجیهات فنی آن در این جلسه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولتی‌زه با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در اشتغال، توسعه فضای کسب و کار است، اذعان کرد: اولین برنامه تحت عنوان تحول نظام اداری و توسعه کسب کار در حال بررسی است تا در شورای برنامه ریزی مطرح شود. برنامه دیگری که روی آن کار شده رونق تولید است که در بحث ایجاد زنجیره ارزش افزوده تولید موثر است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ادامه داد: این پروژه با توجه به اینکه اثر تکاثر در اقتصاد دارد درآمد و اشتغال را در سطوح مختلف جامعه پخش می‌کند.

وی ابراز داشت: طرح تامین ارزش افزوده زنجیره تولید در دو بخش کشاورزی و صنعت و معدن تهیه شده است که در این جلسه فقط بخش کشاورزی بررسی خواهد شد. 

دولتی‌زه با بیان اینکه هدف کمی، زمان‌بندی، مسیر اجرا و دستگاه‌های متولی برای اجرای این طرح مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در تامین زنجیره ارزش افزوده تولید موارد مورد اهمیت در دستور کار قرار دارد، مانند زنجیره گوشت مرغ، زنجیره محصولات گلخانه‌ای و زنجیره محصولات کشاورزی که برای این موارد زیرپروژه‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر این پروژه به عنوان یک برنامه‌ اجرایی مورد قبول کارگروه است پس از بررسی جزئیات با سازمان جهاد کشاورزی به شورای برنامه‌ریزی ارجاع داده خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تشریح کرد: بر اساس این طرح تولید 18 میلیون نشاء در طی دو سال هدف گذاری شده است و گلخانه‌هایی که مستعد یا قابلیت ارتقاء دارند شناسایی خواهند شد.

دولتی‌زه مطرح کرد: نخیلات زیادی بر اثر خشکسالی از بین رفتند و اصلاح و نوسازی دو هزار هکتار برای دو سال هدف گذاری شده است.

وی عنوان کرد: دو شرکت بسته بندی خرما در استان هرمزگان وجود دارد که در بسته‌بندی مهارت زیادی دارند و باید برای توسعه زنجیره ارزش افزوده تولید در این حوزه اقدماتی صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تصریح کرد: دو پایانه صادراتی برای احداث طراحی شده است که می‌تواند کمک‌های زیادی برای توسعه صادرات استان کند.

دولتی‌زه ادامه داد: در طی دو سال مراحا جذب سرمایه‌گذار، شناسایی منطقه مورد اجرا و تامین مالی این پروژه انجام خواهد شد.

وی گفت: تعارضات واگذاری زمین در برخی مناطق یک بحث قدیمی میان مناطق آزاد و پهنه سرزمینی است و مکاتبات زیادی برای رفع آن انجام شده است اما این مشکل همچنان وجود دارد و باید بررسی شود که چه اقداماتی انجام شود تا این مسائل حل شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ابراز داشت: عوامل سازمان جهاد کشاورزی و منطقه آزاد با یکدیگر گفتگو کنند تا در قالب یک تفاهم‌نامه‌ای این مشکل حل شود.

کد خبر 4703735

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید دولتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نخلستان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات را در برنامه استان داریم، گفت : هزار هکتار به توسعه باغات آبی و ۶۰۰ هکتار دیگر به توسعه باغات دیم اختصاص خواهد داشت.

فیض قربانی افزود: پیش‌بینی می‌شود با این سطح از توسعه در مجموع ۱۶ هزار تن محصول باغی به مجموع تولیدات باغی استان کرمانشاه اضافه شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه باغات دیم شامل باغات بادام، انگور، پسته و توسعه باغات آبی نیز شامل توسعه نخیلات، باغات مدرن و باغات کلاسیک خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه باغات را در استان دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و طبیعت چهار فصل مستعد توسعه باغات بوده، ضمن اینکه همجواری با کشور عراق فرصت خوبی را برای صادرات محصولات باغی در اختیار استان قرار خواهد داد.

فیض‌قربانی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود در زمینه توسعه باغات در استان، تاکید کرد: سرمایه گذاری روی توسعه باغات می‌تواند ارز آوری بالایی برای استان کرمانشاه از قِبَل صادرات محصولات باغی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذارانی که بخواهند در زمینه توسعه باغات کار کنند، هم در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها و هم در حوزه معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت حمایت خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰۰ هکتار - شامل ۳۷۶ هکتار باغ دیم و مابقی باغات آبی - به سطح باغات استان اضافه شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۴۵ هزار هکتار باغ دارد، گفت: سالانه ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات