Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «عمر شکیب» مدیر بخش «اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی» دیدبان حقوق بشر به طرح تازه رژیم صهیونیستی برای ایجاد شهرک‌های جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری واکنش نشان داده و از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواسته است که بیانیه اخیر بنیامین نتانیاهو را به پرونده شکایت از این رژیم درباره شهرک‌سازی‌ها اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «ایندیپندنت»، مدیر بخش «اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی» دیدبان حقوق بشر در بیانیه خود تاکید کرد که اظهارات نتانیاهو درباره  ایجاد ۳۰ واحد مسکونی جدید در کرانه اشغالی باختری، «جنایت جنگی» است.

نتانیاهو در بیانیه خود درباره شهرک‌سازی‌های تازه این رژیم گفته بود: «ما به تقویت ریشه‌ها و حملاتمان به دشمنانمان ادامه خواهیم داد. ما به تقویت و ایجاد شهرک‌ها ادامه خواهیم داد».

به گفته عمر شکیب، این اظهارات نتانیاهو نشانه و مدرکی واضح از دستور دادن برای انجام یک جنایت جنگی و مغایر با بند ۴۹ کنوانسیون ژنو است.

هفدهم مردادماه بود که طبق گزارش‌ها، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور ارجاع کامل پرونده شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی را صادر کرد.

درخواست عمر شکیب برای افزودن بیانیه نتانیاهو به پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی در حالی مطرح شده که «کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره اقدامات اسرائیل» پیشتر از رکوردزنی تل‌آویو در «شهرک‌سازی» طی سال ۲۰۱۸ خبر داده بود.

در این گزارش تصریح شد: «مقامات اسرائیلی به شکلی علنی از الحاق اراضی دیگری به کرانه باختری سخن می‌گویند و این موضوع در افزایش وحشتناک شهرک‌های اسرائیلی سهیم بوده به نحوی که موافقت با ساخت واحدهای مسکونی در شهرک‌های جدید در سال ۲۰۱۸ رکورد زده و از سال ۲۰۰۲ تا سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر 6097779 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم