Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات میدانی یمن از شلیک 3 موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان و حمله گسترده پهپادی یمن به پایگاه سعودی ملک خالد حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله بار دیگر مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز علیه یمن را هدف قرار داد.
نیروهای یمنی دیروز سه موشک بالستیک «زلزال1» را به سمت عناصر مزدور ائتلاف سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش المسیره، نیروهای یمنی با شلیک سه موشک بالستیک «زلزال1»، پایگاه شبه نظامیان در منطقه جبل النار در جازان را در هم کوبیدند.
در ادامه گزارش شبکه خبری المسیره آمده که از این میان، دو موشک به شرق و غرب منطقه جبل النار و یک موشک هم به محور مرزی حیران در استان حجه شلیک شده است.

دفع پیشروی ائتلاف سعودی در جیزان
نیروهای یمنی از پیشروی عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در جیزان واقع در جنوب عربستان جلوگیری و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.
به گزارش شبکه خبری المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو مورد پیشروی گسترده عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در اطراف جیزان را دفع کردند.
یک منبع نظامی گفت: در این عملیات شمار زیادی از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و یک خودروی نظامی نیز با موشک منهدم شد.
وی افزود: نیروهای یمنی همچنین از پیشروی گسترده دیگری در غرب «جبل النار» جلوگیری کردند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی انجامید.

حمله گسترده پهپادی به پایگاه سعودی ملک خالد
یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله دوشنبه شب با پهپادهای تهاجمی قاصف K2 پایگاه هوایی «ملک خالد» سعودی‌ها را بمباران کرد.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که یگان پهپادی ارتش یمن با استفاده از پهپادهای «قاصف K2» عملیات گسترده‌ای را علیه پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط عربستان سعودی انجام دادند.
بر اساس اعلام این مقام یمنی، در این عملیات تاسیسات ارتباطات نظامی و آشیانه هواپیماهای جنگی سعودی‌ها مورد حمله قرار گرفت و اهداف با دقت عالی مورد اصابت قرار گرفتند.
یحیی سریع گفت که این حمله در پاسخ به جنایت ادامه دار ائتلاف سعودی و حملات جنگنده‌های آن به مناطق مختلف یمن است که تنها طی 12 ساعت گذشته 40 حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند.

اعلام آتش‌بس دولت مستعفی یمن با شورای انتقالی جنوب
خبر دیگر پیرامون تحولات یمن اینکه ،دولت مستعفی یمن با عناصر مسلح تحت امر شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) در سه استان جنوبی آتش‌بس کرد.
دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی اعلام کرد که با شورای انتقالی جنوب یمن بر سر آتش‌بس در سه استان جنوبی این کشور توافق کرده است.
به گزارش روسیا الیوم، این آتش‌بس به درخواست ائتلاف سعودی-اماراتی و در راستای همکاری با کمیته مشترکی که اخیرا بین ابوظبی و ریاض به منظور توقف درگیری‌ها در جنوب یمن تشکیل شده، اعلام شده است.
«معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که وزیر دفاع دولت مستعفی یمن به همه یگان‌های مستقر در استان‌های «عدن»، «ابین» و «شبوه» دستور داده که به درخواست ائتلاف سعودی برای آتش‌بس در سه استان مذکور پاسخ مثبت دهند.
درگیری داخلی بین عناصر مسلح وابسته به عربستان سعودی و امارات در شهر عدن (مرکز جنوب یمن) در تاریخ دهم آگوست/16 مردادماه به وقوع پیوست و به مدت چهار روز ادامه داشت تا اینکه شورای انتقالی جنوب یمن(تحت حمایت امارات) کنترل کاخ معاشیق را در دست گرفت و عناصر تحت امر ارتش سعودی و دولت مستعفی یمن مجبور به ترک کاخ مذکور که مقر رئیس دولت مستعفی بود، شدند.
این درگیری که به کشته شدن بیش از 40 نفر از عناصر دو طرف سعودی و اماراتی منجر شده بود، با میانجی‌گری «ائتلاف عربی» علیه یمن به پایان رسید و دو طرف به آتش‌بس و مذاکره روی آوردند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟