Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید شیر در کشور امسال به ۱۱ میلیون تن می‌رسد، گفت: پرورش شتر در ۷ منطقه کشور به صورت پایلوت آغاز شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید، پیش‌بینی کرد که تولید شیر در کشور امسال به ۱۱ میلیون تن و در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون تن برسد در حالی که تولید آن در سال گذشته ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن بود.

گفتنی است، یکی از موانع افزایش تولید دام در کشور کمبود علوفه است که در این همایش معاون زراعت توضیح داد که طبق برنامه افزایش میزان تولید علوفه، دام هم در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۷ به میزان ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده و پیش‌بینی کرد که امسال تولید به ۸۳۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ هزار تن برسد.

رضایی با بیان اینکه وابستگی به تأمین نهاده، خوراک دام و طیور، مانعی برای افزایش تولید است، گفت: با این حال تولید طیور کشور در سال ۹۷ به میزان ۲.۳ میلیون تن بوده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ به ۲.۷ میلیون تن برسد.

وی همچنین تولید تخم‌مرغ را در سال گذشته ۹۰۱ هزار تن اعلام کرد و در سال ۹۸ به میزان ۹۸۷ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۱۰۳ هزار تن پیش‌بینی کرد.

به گفته رضایی، تولید تخم‌مرغ در کشور از مرز خودکفایی گذشته و به دلیل فراوانی اکنون مرغداران به دنبال صادرات و تثبیت قیمت هستند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین میزان تولید عسل را در سال گذشته ۹۰ هزار تن اعلام کرد و پیش‌بینی کرد که امسال به ۹۳ هزار تن برسد.

وی ژل رویال که از فرآورده‌های عسل است را بسیار باارزش توصیف کرد و گفت: در سال گذشته ۴ تن از این محصول در کشور تولید شد که در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود که فروش آن به صورت میلی‌گرمی انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تولید پیله‌تر در سال گذشته ۱۴۰۰ تن بود پیش‌بینی کرد که تولید آن امسال ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی از برنامه‌های افزایش تولید گوشت در کشور را افزایش جمعیت دام‌های مولد دومنظوره از طریق تلقیح مصنوعی عنوان کرد و گفت: تولید این دام‌ها در سال گذشته ۲۸۰ هزار رأس بوده که امسال پیش به ۳۵۰۰ رأس و در سال ۱۴۰۰ به ۶۰۰ هزار رأس خواهد رسید.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین از پروژه پرورش شتر در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای هم که با سازمان جنگل‌ها امضا شده، پرورش شتر به صورت پایلوت در ۷ منطقه از کشور انجام شود.

رضایی گفت: برخلاف تصور اشتباه پرورش شتر به هیچ عنوان به مراتع آسیب نمی‌رساند.

وی همچنین به رشد ۱۵ درصدی تولید بوقلمون در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بوقلمون دو گوشت قرمز و سفید دارد و می‌تواند کشور را برای رسیدن به خودکفایی در گوشت کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند