Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@15:14:53 GMT

افزایش واردات نفت چین از ایران

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۳۳۶۹

آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در ژوییه نسبت به مدت ماه پیش از آن ۴.۷ درصد رشد کرده و به ۹۲۶ هزار و ۱۱۹ بشکه در روز رسیده است. ناطقان: بر مبنای تن، صادرات نفت ایران به چین در ژوییه نسبت به ماه پیش از آن ۸.۲ درصد رشد کرد و به ۹۲۶ هزار و ۱۱۹ تن رسید اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش نشان داد. آمار اداره کل گمرک چین به تن منتشر می‌شود که از سوی پایگاه خبری "اس اند پی گلوبال پلاتس به بشکه تبدیل شده است.

آمریکا نیز با صادرات ۳۶۲ هزار و ۳۶۴ بشکه در روز یا ۱.۵۳ میلیون تن که ۴۵ درصد رشد سالانه داشت، در رتبه هشتمین صادرکننده بزرگ نفت به چین قرار گرفت. برای نخستین بار از ماه اوت سال ۲۰۱۸ تاکنون بود که آمریکا در میان ۱۰ صادرکننده بزرگ نفت به چین قرار گرفت.

صادرات عربستان سعودی به چین در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵.۹ درصد رشد کرد و به ۶.۹۹ میلیون تن یا ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید. در نتیجه این کشور برای نخستین بار در هفت ماه گذشته بزرگترین صادرکننده نفت به چین شد.

بر اساس گزارش پلاتس، چین در فاصله ژانویه تا ژوییه ۱۶۲.۲۷ میلیون تن نفت خام از اوپک وارد کرد که ۱۰.۴ درصد رشد سالانه داشت. صادرات نفت از خاورمیانه و آمریکای جنوبی طی این مدت به ترتیب ۹ درصد و ۱۱.۳ درصد رشد سالانه نشان داد.

با این حال حجم تامین نفت چین از آمریکای شمالی در هفت ماه نخست امسال، بر مبنای سالانه ۵۹.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴.۲ میلیون تن رسید. منبع: ایسنا برچسب ها: واردات ، نفت ، چین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واردات نفت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟