Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز سه شنبه  در نخستین همایش ریجستری تلفن همراه کشور در قزوین تاکید کرد: امروز تمامی شهرها به همراه ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی و ۳۰ هزار روستای کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند.
 حسین فلاح جوشقانی تصریح کرد: ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری خود محرک توسعه اشتغال و کار آفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول، سیاست اصلی وزارت ارتباطات و فناوری را ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و اظهار داشت : توسعه های ایجاد شده در حوزه تلفن همراه کشور  از مصادیق شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود.
 وی ضریب تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ اعلام و یادآور شد: امروز ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی فعال در کشور داریم که این خود آمار خیره کننده ای به شمار رفته و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد ارائه خدمات و اشتغال زایی کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.
 این مسئول حوزه ارتباطات با اشاره به برگزاری نخستین همایش رجیستری تلفن همراه کشور به میزبانی قزوین گفت: این طرح در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته و در جهت شفاف سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات دنبال و پیگیری می شود.
 فلاح تاکید کرد: این طرح با مشارکت و همراهی گمرک، سازمان صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارده از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.
 به گفته وی، ریجستری تلفن همراه اتصال دستگاه های مسئول با تلفن همراه و تبادل ارتباطات در حوزه گوشی‌های تلفن همراه است که بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس دهی به گوشی های قاچاق جلوگیری می کند.
 فلاح ادامه داد : از انتهای اردیبهشت‌ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند گوشی خود را به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه سامانه مسافری رجیستری تلفن همراه نیست، گفت: این سامانه درگاهی برای مسافران است که بتوانند یک دستگاه گوشی همراه وارد کنند.

این مسئول اضافه کرد : از یک سال پیش همکاری با شرکت اپل قطع و از ۲ ماه پیش گوگل نیز بر روی گوشی‌های اندرویدی مشکلاتی را ایجاد کرد که این مسئله زنگ خطری بود برای ما تا بتوانیم با بومی‌سازی در این حوزه استقلال خود را در  سیستم عامل خود ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تلفن همراه سیم کارت فناوری گمرک وزارت ارتباطات و فناوری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • همراه پرخرج
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر