Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:29:42 GMT

اهدای بیش از هفت هزار واحد خون در کردستان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۳۶۰۷

اهدای بیش از هفت هزار واحد خون در کردستان

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از آغاز امسال تا پایان مردادماه در مجموع 14 هزار و 674 مراجعه جهت اهدای خون در استان ثبت شده است.
وی افزود: در این مدت 13 هزار و 245 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سنندج، سقز و تیم های سیار مراجعه کرده‌اند که 81 درصد آنان پس از معاینه و مشاوره پزشکی سالم و واجد شرایط اهدای خون شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش سه درصدی اهدای مستمر خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در پنج ماه نخست سال 97 هفت هزار و 55 واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر اهدا شده که این رقم در سال جاری با افزایش 240 واحدی به هفت هزار و 295 واحد خون رسید.
مدیرکل انتقال خون کردستان عنوان کرد: اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که در سال دست کم دو بار خون اهدا می‌کنند و خون اهدایی آنان از ضریب سلامت بالاتری برخوردار است.
وی ادامه داد: آمار اهدای مستمر خون در کردستان بیش از 68 درصد و بالاتر از میانگین کشوری بوده و در سال‌های اخیر همواره روند افزایشی دارد.
کریمیان با بیان اینکه انتقال خون کردستان در تلاش برای افزایش آمار اهدای مستمر خون است، عنوان کرد: از مجموع مراجعان امسال دو هزار و 318 داوطلب برای نخستین بار به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند و سه هزار و 419 داوطلب نیز در سال‌های قبل سابقه اهدای خون را داشته و مجددا موفق به اهدای خون خود شده‌اند.
وی با بیان اینکه استان کردستان همواره صاحب رتبه‌های برتر در شاخص‌های مختلف ارزیابی سازمان انتقال خون کشور بوده است، اعلام کرد: با تکیه بر نوع دوستی اهداکنندگان کردستانی خون پیش‌بینی می شود امسال آمار اهدای خون به مرز 28 هزار برسد که کاملا جوابگوی نیاز مراکز درمانی و مقابله با هرگونه بحران احتمالی است.
مدیرکل انتقال خون کردستان از جمعیت نوع دوست اهداکنندگان خون استان خواست اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و یادآور شد: خون فاقد جایگزین در علوم پزشکی است و تنها راه تامین آن اهدای بدون چشمداشت می‌باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند

کیان دُهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:: ۲۴۰ نفر از اهداکنندگان خون در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به مرکز اهدای خون خواجو شهر اصفهان مراجعه که از این تعداد ۱۵۵ نفر، موفق به اهدای خون شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان در زمان حال ۳۵۰۰ معادل ۸ روز است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند با هر بار اهدای خون، جان سه نفر نجات پیدا می‌کند.

کد خبر 6097030

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان