Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:38:44 GMT

۱۶۹ پروژه آموزشی طی شش سال گذشته در قم افتتاح شده است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۳۸۴۹

۱۶۹ پروژه آموزشی طی شش سال گذشته در قم افتتاح شده است

حمیدرضا شیخ الاسلام روز سه شنبه در آیین آفتتاح هنرستان فنی حرفه ای شهید مصطفی چمران به همراه ۸ پروژه آموزشی و پرورشی دیگر در هفته دولت افزود:  در دولت تدبیر و امید تمام پروژه های آموزش و پرورش حداکثر در طول بازده زمانی ۱۸ ماهه به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید نیز  ۲۳ پروژه آموزشی در استان قم به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش گفت: در وضعیت فعلی آموزش و پرورش استان با کمبود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ معلم دست و پنجه نرم می کند.باید تدبیر درستی در رابطه با کمبود معلم در استان اندیشیده شود.
شخ الاسلام  اظهار داشت: د سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان قم ۱۰ هزار تن افزایش پیدا می کند که نیاز به ۳۰ مدرسه جدید در رابطه با آنها احساس می شود.
وی اضافه کرد: کمبود مدرسه به ویژه در شهرک پردیسان و انسجام استان بیش از مناطق دیگر احساس می شود.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی در ادامه با اشاره به آماده سازی کامل هنرستان فنی حرفه ای شهید چمران افزود: بعد از ۱۲ سال این پروژه بزرگ در یکی از مناطق محروم استان به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: وجود هنرستان قدس در طول ۶ دهه گذشته منشا اثرات بسیاری بوده که این هنرستان نیز با توجه به ظرفیت های خود می تواند عملکرد موفقی داشته باشد.
شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: رشته مکانیک، حسابداری، شبکه نرم افزار و معماری داخلی ۴ رشته کاربردی بوده که در این واحد آموزشی تدریس می شود و از نظر بازار اشتغال وضعیت مطلوبی در جامعه دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰ دانش آموزش آموز در این هنرستان ثبت نام کرده و تا روزهای آینده ظرفیت آموزشی این مرکز تکمیل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان کرد: تقویت شاخصه « تولید» مهمترین رویکردی بوده که در سطح هنرستان های استان دنبال می شود.
وی اضافه کرد: هنرستان های قم باید به سمتی حرکت کنند که با تقویت روحیه تولید، نیازهای آموزش و پرورش استان را به صورت کامل برطرف کنند.
وی گفت:  ۴۰۴ رتبه زیر ۳ هزار کنکور سراسری ۹۸ نصیب دانش آموزان قمی شده ، همچنین رتبه یازدهم علوم تجربی نیز نصیب یکی از دانش آموزان منطقه نیروگاه قم شده است.
همزمان با هفته دولت، هنرستان فنی حرفه ای شهید مصطفی چمران با زیربنای ۶ هزار و ۴۶۱ مترمربع، دبیرستان کوثر با زیربنای یکهزار و ۳۰۵ متر مربع، کارگاه هنرستان انقلاب اسلامی با زیربنایی ۲۴۲ متر مربع، دبیرستان شهید مصطفی کریمی با زیربنای یکهزار و ۱۴۰ متر مربع، نمازخانه هنرستان  حسنی جنت آباد با زیربنای ۱۵۰ متر مربع، ساختمان ورودی مدرسه فرزانگان با زیربنای ۲۴۵ کتر مربع، دبستان شهید مجید جمکرانی با زیربنای یکهزار و ۴۸۳ متر مربع، سالن ورزشی شهید علمداری با زیربنای ۸۴۱ متر مربع و سالن ورزشی فخری ۳ با زیربنای ۴۹۴ متر مربع به دست استاندار قم به بهره برداری رسید.
با افتتاحاز این طرح های آموزشی در مجموع ۳۶ کلاس درس به ظرفیت مدارس استان افزوده شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آموزش و پرورش استان اشتغال قم مدرسه مدیرکل آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گفته وی تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرائی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پروروش تصریح کرد: به هنرستان های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود، هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور