Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابلاغ قانون مدیریت بحران کشور را برای اجرا به وزارت کشور/ جزئیاتی از ساعات کار رئیس‌جمهور در طول یک هفته/ شرط ایران برای اجرای کامل تعهدات برجامی‌اش/ نقشه راه پیشنهادی ظریف به چین/ اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم جدید ارزی/ اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور درباره پوشش نامناسب برخی میهمانان یک مراسم و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، پنجم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات  در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه در مدرسه رفاه درباره ادعای برخی مبنی بر حضور جریان نفوذ در وزارت نفت، گفت: جریان نفوذ با عناوین مختلف به دستگاه اطلاعاتی حمله کرده و تلاش می‌کند ریشه آن را دربیاورد. علوی افزود: این که ادعا شود در فلان دستگاه نفوذ شده است صرفا ادعاست، شناسایی جریان و عناصر نفوذ کار هر دستگاهی نیست و وزارت اطلاعات با نبوغ اطلاعاتی که دارد می‌تواند جریان نفوذ را شناسایی کند.

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور هم در پی انعکاس برخی مطالب رسانه‌ای در خصوص پوشش نامناسب و حاشیه ساز تعداد معدودی از حاضران در همایش «ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی»، با صدور اطلاعیه‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین معاون هماهنگی وزارت کشور  در دیدار معاون سیاسی استاندار زنجان و فرمانداران این استان تاکید کرد: عوامل اجرایی و مجریان انتخابات از هر گونه رفتار و اقدام شائبه انگیز خودداری کنند. ما به عنوان مجریان انتخابات موظف به صیانت از آرای مردم هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور، گفت: ما آنهایی که تحریم بر مردم روا داشتند و تروریسم اقتصادی را بر مردم ایجاد کردند، خاطرمان هست. هرگونه تحول در رفتار ما از توبه آن‌ها آغاز می‌شود. آنها باید از راه و مسیر خطایی  که رفتند برگردند. با احترام و تکریم، انقلاب و نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان باز گردند. وی  در واکنش به اعلام آمادگی‌های مکرر رییس جمهور ایالات متحده آمریکا برای دیدار با همتای ایرانی خود با تاکید بر این‌که ما به دنبال حل مسائل و مشکلات از راه معقول هستیم، گفت: ما به دنبال عکس (گرفتن) نیستیم و این‌که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور همچنین از طریق ارتباط ویدئویی به‌طور همزمان دستور افتتاح و آغاز بهره‌برداری از ۵۷ پروژه ورزشی، گردشگری و اقتصادی استان تهران را صادر کرد.

رئیس جمهور، قانون مدیریت بحران کشور را نیز برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به برخی اظهارات درباره ساعات کار حسن روحانی در یادداشتی با عنوان«برای ثبت در تاریخ» به بیان جزئیاتی از ساعات کار حسن روحانی در طول یک هفته پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با روزنامه زودویچه سایتونگ آلمان شرط بازگشت ایران به اجرای کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را بیان کرد.

محمد جواد ظریف که برای دیدار با مقامات چین به پکن سفر کرده است، با اشاره به رایزنی‌هایش با همتای چینی خود از پیشنهاد یک نقشه راه ۲۵ ساله به چین برای تحکیم شراکت جامع راهبردی و نقش‌آفرینی فعال در ابتکار «یک پهنه، یک راه» خبر داد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه تاگس آنسایگر نیز در پاسخ به این سوال که آیا ایران گام سوم را اجرایی می‌کند، خاطر نشان کرد: مگر اینکه اروپا همین حالا دست به اقدام بزند. گام سوم از شش سپتامبر (۱۵ شهریورماه) آغاز می‌شود. اگر بتوانیم با اروپا به یک فهم مشترک برسیم و اروپایی‌ها اجرای آن را آغاز کنند، ما دست به این کار نمی‌زنیم. وی افزود:اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند از گام‌هایی که برداشته‌ایم، بازمی‌گردیم. ما تنها می‌خواهیم قادر به فروش نفت خود و دریافت پول آن باشیم. ما صدها میلیارد دلار ضرر کرده‌ایم، اقتصاد ما در حال آسیب است، اعتبار ارز ما ۷۵ درصد کاهش یافته است. اروپا خود را تنها به این بیانیه که از توافق حمایت می‌کند، محدود کرده است اما دراینجا، مردم شغل و درآمد خود را از دست می‌دهند.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری در نشست جی‌۷ گفت که «ایران کشوری با پتانسیل زیاد است». رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر این درباره دیدار با همتای ایرانی‌ خود اظهارکرد: من آقای روحانی را نمی‌شناسم اما فکر می‌کنم که او خواهان بهبود وضعیت ایران است. تحریم‌ها کارساز بوده و در نهایت اقتصاد ایران در وضعیت بدی قرار گرفته است، شانس بزرگی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک پکن به مقصد توکیو اظهار کرد: در جریان سفر به فرانسه اعلام کردم که دیداری بین رئیس‌جمهور ایران و ترامپ تا زمانی که آمریکا به جمع ۱+۵ بپیوندد و برجام را اجرا کند ، قابل تصور نیست و در آن زمان هم گفت‌وگوی دوجانبه‌ای نخواهیم داشت.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم دایر بر اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان‌ در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد که گزارش کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید.

در این جلسه کیفرخواست ۸ متهم پرونده توسط نماینده دادستان قرائت شد و ۳ نفر از متهمان و وکلای آنها دفاعیات خود را مطرح کردند. قاضی موحد هم ساعت ۱۱ ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی روز شنبه (۹ شهریورماه) ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح است و به صورت علنی غیر رسانه‌ای خواهد بود.

نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

۱۵ بازداشتی در پرونده مدیر ارشد قوه قضاییه

اعلام حکم قطعی «ارس امیری» و دو محکوم امنیتی دیگر

پرونده دو نماینده بازداشتی به دادگاه رفت

وزیر اطلاعات قول داده درباره مازیار ابراهیمی اطلاع رسانی کند

***

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم اظهار کرد: روز گذشته آقای پزشکیان به عنوان رئیس هیات نظارت به همراه چند عضو هیات رئیسه مجلس جلسه‌ای با آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه در جهت تفاهم بیشتر برای رسیدگی به پرونده‌های احتمالی نمایندگان به دنبال موضوعات پیش آمده داشتند. که در این جلسه موضوع بازداشت دو نماینده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای از رئیس مجلس خواست با اصلاح فوری آیین نامه داخلی مجلس، متهمان به فساد و خیانت را تا محکومیت یا برائت، از ورود به خانه ملت منع کند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) پنجم شهریور ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهمترین اخبار امروز مجلس نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مذاکره ایران و آمریکا مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر

بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دهستان بیاض شهرستان انار در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج)، بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور عصر امروز با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع در دهستان بیاض از توابع شهرستان انار استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این مراسم با بیان اینکه امروز با کمک خیرین بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: باید از افرادی که برای ارتقای کیفیت بهداشت در کشور تلاش می‌کنند سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به درخواست مردم و مسئولان این شهرستان، گفت: مردم درخواست دارند وزارت بهداشت و درمان در ادامه کار از این درمانگاه حمایت کند تا وقفه‌ای در کار آن ایجاد نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آب یکی از مهمترین مشکلات استان کرمان است، افزود: خوشبختانه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت تامین آب شرب و پس از آن تامین آب کشاورزی و صنعت است، گفت: در حال حاضر نیز در مناطق مختلف کشور اقدامات مفید و موثری در حال انجام است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر