Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمینار و کارگاه ملی توانمندسازی محیط مالکیت معنوی که برای تقویت رقابت پذیری محیط کسب و کار برگزار شد از پیوستن به معاهدات بین الملی برای حمایت از کالای ایرانی در سطح جهانی خبر داد. تاریخ انتشار: 14:54 - 05 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۹۸۰

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سمینار و کارگاه ملی "توانمند سازی محیط مالکیت معنوی در زمینه تقویت رقابت پذیری کسب و کار از طریق علائم تجاری، طرح‌های صنعتی" مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی و مرکز ملی فرش ایران با تمرکز بر هنر صنعت فرش دستبافت ایرانی همزمان با نمایشگاه بین المللی فرش در چهارم و پنجم شهریور ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن کیانی رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این سمینار با اشاره به هنر صنعت فرش ایران که از دیر باز تاکنون یکی از ارزشمندترین دستاورد‌های جوامع روستایی و عشایری ایران شناخته می‌شود، گفت: این هنر ترکیبی از طراحی، نقش‌ها، رنگ‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی است که به عنوان یک هنر جمعی از یک دوره به دوره‌ای انتقال یافته و به عنوان سرمایه ملی به شمار می‌رود.

وی گفت: شهرت و ویژگی‌های ارزنده فرش ایرانی زمینه سوء استفاده از آن در سطح جهانی را فراهم کرده لذا به منظور حمایت از نشانه‌های جغرافیایی کشورمان بویژه بمنظور حمایت از فرش دستبافت ایرانی، این مرکز از سال‌های پیش علاوه بر توصیه نسبت به استفاده از ظرفیت‌های قانون علائم تجارتی موجود و پیگیری تصویب قانون ثبت و حمایت از نشانه‌های جغرافیایی مصوب ۱۳۸۳ و آیین نامه اجرایی مربوط پروژه حمایت از فرش ایران را با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی دنبال کرده است تا زمینه لازم را برای ثبت و حمایت از نشانه‌های فرش دستبافت ایرانی و دیگر محصولات واجد خصوصیات نشان نظیر صنایع دستی، پسته، زعفران و ... را در سطح داخلی فراهم سازد.

رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: تلاش این مرکز این بوده تا با پیوستن به معاهدات بین الملی زمینه حمایت از کالا‌های ایرانی را در سطح جهانی فراهم کند که به این منظور و برای حمایت از محصولات متنوع کشورمان تاکنون ۱۵۸ مورد نشانه جغرافیایی در ارتباط با کالا‌های فرش، صنایع دستی و محصولات غذایی و کشاورزی در بعد ملی به ثبت رسیده و از این رقم، تعداد ۶۱ مورد آن با استفاده از ظرفیت موافقتنامه لیسبون ثبت بین المللی شده است، که ۲۹ مورد آن مربوط به فرش وگبه می‌باشد و مابقی ثبت‌های انجام شده، محصولاتی نظیر خرما، زعفران و پسته را در بر می‌گیرد.

کیانی در پایان گفت: در این باره مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی و مرکز ملی فرش ایران سمینار و کارگاه ملی" توانمند سازی محیط مالکیت معنوی در زمینه تقویت رقابت پذیری کسب و کار از طریق علائم تجاری، طرح‌های صنعتی " با تمرکز بر هنر صنعت فرش دستبافت ایرانی را همزمان با نمایشگاه بین المللی فرش برگزار می‌کند تا با بهره گیری از تخصص و تجربیات سخنرانان داخلی و خارجی بیش از پیش بتوان از ظرفیت‌های حقوقی ایجاد شده ثبت علائم، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور علائم تجاری مالکیت معنوی فرش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین

محمد دسالی، مدیر انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در کشور آفریقای  جنوبی  در گفتگو با خبرگزاری تقریب با بیان اینکه فلسطین فارغ  از این که سرزمینی مقدس و دومین قبله گاه مسلمانان به شمار می رود، مهم ترین محور وحدت آنها نیز هست، افزود: دلیل اهمیت فلسطین در وحدت مسلمانان از آن جهت است که هیچ بخشی از جهان اسلام از آغاز رسالت پیامبر(ص) تا امروز به اندازه فلسطین موضوع مورد دغدغه مسلمانان نبوده است و این تنها سرزمینی است که بر سر آن میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان جنگ به وقوع پیوسته و دست به دست شده است.

محمد دسالی همچنین افزود: وقوع جنگی که اسرائیل در پی طوفان الاقصی علیه غزه به راه انداخت، سبب شد تا بار دیگر این واقعیت معلوم شود که فلسطین جزو معدود موضوعاتی است که مسلمانان از هر مذهب، مسلک و مرامی نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارند و از این رو دولت و مردمی که در حمایت از فلسطین پیشتازتر و فعال تر باشند، در نزد مسلمانان از اعتبار و موقعیت بیشتری برخوردار است. اما مهم اینجاست که کشورهای مسلمان به تنهایی نمی توانند برای حمایت از فلسطین آستین همت بالا بزنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که حامیان اسرائیل به دنبال اجرای طرح های سازش برای تثبیت موقعیت منطقه ای اسرائیل هستند، هیچ امری مهم تر از همبستگی کشورهای مسلمان برای مقابله با این طرح ها نیست. حال آن که وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان که از امکانات زیادی بهره مند هستند، این فضا را برای آنها فراهم می کند که بتوانند با اسودگی خیال مسئله فلسطین را مورد توجه قرار دهند و از طریق وحدت آن را حل کنند.

محمد دسالی در نهایت تصریح کرد: در حال حاضر حیاتی ترین مساله جهان اسلام آزادی قدس و فلسطین است و همه ظرفیت و امکانات مادی و معنوی مسلمانان باید برای خدمت به این هدف بسیج شود. در همین روند کشورهای مسلمان باید یک جبهه متحدانه و قوی بسازند که برای تحقق آن راهی ندارند جز اینکه از منافع ملی و سیاسی خاص خود در این موقعیت سرنوشت ساز عبور نمایند.
 

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد