Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت خودمختار کردها از آغاز عقب‌نشینی نیروهای کرد از مناطق نزدیک به مرزها با ترکیه خبر داد که این اقدام در راستای اجرای توافق آمریکا و ترکیه پیرامون منطقه امن انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دولت خودمختار کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور امروز (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد: در چارچوب توافق‌های سه‌گانه (میان کردهای سوریه، آمریکا و ترکیه) درباره امنیت مرزها با ترکیه و در چارچوب اجرای مرحله اول توافق‌های یاد شده در تاریخ ۲۴ ماه جاری، اولین مراحل عملی آن در منطقه رأس العین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، اقدامات یاد شده شامل برچیدن برخی خاکریزها و عقب‌نشینی گروهی از یگان‌های مدافع خلق کرد و سلاح‌های سنگین آنها است.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، همین اقدامات در منطقه تل‌ ابیض نیز انجام شد.

کردهای سوریه در ادامه بیانیه خود اظهار کردند: این اقدامات جدیت پایبندی ما به توافق‌های جاری و رغبت ما برای دستیابی به راه‌حل تمامی مشکلات از راه گفتگوی مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه را نشان می‌دهد.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اواخر هفته گذشته از دمشق خواسته بودند از طریق مذاکره با نمایندگان دولت خودمختار کردها و نیروهای قسد، راه‌حلی متناسب با وضعیت فعلی شمال شرق سوریه و مساله کردها ارائه کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه ترکیه نیروهای کرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه