Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، صبح دوشنبه، در جلسه شوراهای مذهبی آذربایجان شرقی از شاعران دینی خواست غیرت دینی خود را در سرودن اشعار نمایان کنند.

وی افزود: حجم عظیمی از اشعار از سوی بیگانگان برای تحریف رویدادهای عاشورا سروده می شود، که این مسئله لزوم فعالیت هر چه بیشتر شعرای انقلابی و حسینی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ادامه داد: مداحان هیئات مذهبی باید بخشی از روضه خوانی های خود را به محکوم کردن دشمنان اختصاص دهند.

وی در ادامه بر اینکه اشعار شاعران باید متکی بر واقعیات بوده و از اغراق دوری کند، تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وجود شعور حسینی در میان دستجات عزاداران، از این دستجات خواست با رعایت حال مردم، عزاداری های خود را زودتر آغاز کرده و تا حد امکان زودتر تمام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره با اینکه برخی مساجد با درخواست وجه از هیئات مذهبی، مانع حضور این هیئات در مساجد می شوند، عنوان کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی می خواهیم با هر کسی که از حضور مردم و هیئات مذهبی در مساجد جلوگیری می کند، به شدت برخورد کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که کودکان به عنوان نسل آینده انقلاب اسلامی باید در مساجد حضور یابند، از متولیان امر مساجد خواست به جای نفرین دشمنان اسلام، برای جذب افراد بیشتر به مساجد و زیاد کردن دوستان اسلام تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش بعدی سخنانش با اشاره به تشریفات بی خود در مراسمات تکریم  رفتگان، عنوان کرد: دیگر باید مراسم شام غریبان و مراسم تعزیه درگذشتگان یکی شود. معزا نشان دادن خود، برای روح رفتگان چه فایده ای دارد؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: قرآن خواندن، انفاق و احسان، بسیار بهتر از این است که چهل روز، خود را با به آرایشگاه نرفتن و دوری از بهداشت فردی معزا نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مداحان باید از یک سری روضه های سوزناک و طولانی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: دست اندرکاران هیئات مذهبی، باید بدون تبعیض از منازل مسکونی قبول دعوت کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه چند توصیه به مداحان داشت که عبارت بود از: پرهیز از اغراق، پرهیز از مسائل اختلافی، پرهیز از سوگند گویی، پرهیز از نسبت دادن القابی که شأن اهل بیت (ع) را پایین می آورند.

وی در بخش بعدی سخنانش، با اشاره به احتمال ازدیاد مسافران در پیاده روی اربعین امسال از متولیان امر خواست نهایت دقت را در این نمایش اتحاد به خرج دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین بار دیگر به لزوم جلوگیری از اصراف تاکید کرد و گفت: در پیاده روی اربعین حسینی باید از اصراف جلوگیری شود.

کد خبر 4704004

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

 مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی ادعای تماس نماینده مردم نجف‌آباد با او برای ریاست مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، احسان محمدحسینی مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارات جناب آقای ابوترابی نماینده نجف آباد در یکی از خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد و گفت: جناب آقای متکی هیچگونه تماس تلفنی با ایشان نداشته است.

 منوچهر متکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص نظرش در مورد نامزدی برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام داشت که در تاریخ ۷ خرداد در این زمینه اظهارنظر خواهد کرد.

پیش از این ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که محمدباقر قالیباف، منوچهر متکی، علی نیکزاد و مجتبی ذوالنور در تماس با وی گفته‌اند که خود را برای ریاست مجلس آماده می‌کنند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منوچهر متکی نشان عالی امپراتور ژاپن را دریافت کرد متکی: فتنه گران پشه‌ای بیشتر نبودند

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است