Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@20:45:47 GMT

پهپاد جدید ایران در روسیه به نمایش درآمد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۵۹۵۳

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یکی از جدید‌ترین پهپاد‌های خود به نام مبین را در نمایشگاه هوایی روسیه نمایش داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه به نام ماکس-۲۰۱۹ با حضور ایران و ۱۶ کشور دیگر در روسیه از امروز سه شنبه در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو به مدت پنج روز آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها در ایران به اشتباه اعلام کرده بودند که جدیدترین موشک کروز ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام «مبین» در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه (ماکس ۲۰۱۹) به نمایش درآمده است.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران دراین نمایشگاه پهپاد نظامی مبین را به عنوان یکی از جدیدترین محصولات خود نمایش داد.   این پهپاد که سه متر طول و ۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند ۱۲۰ کیلوگرم تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز مامورت را با خود حمل کند.   بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط غرفه ایران در نمایشگاه نظامی روسیه مبین می‌تواند تا ارتفاع ۴۵ هزار پایی بالا برود و ۴۵ دقیقه به صورت مداوم تا سرعت ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.
این پهپاد ایرانی با توجه به توانایی پرواز در ارتفاع پایین و سطح مقطع راداری بسیار کم، از قابلیت رادارگریزی نیز برخوردار است.
در نمایشگاه امسال بیش از ۳۴۰ شرکت از کشور‌های مختلف شرکت می‌کنند و آخرین دستاور‌هایی هوایی و فضایی خودرا به نمایش خواهند گذاشت. 
نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم بین طراح‌های روسیه و دیگر کشور‌ها برای تبادل تجربیات است.
در نمایشگاه امسال، هیات ایرانی به ریاست امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران شرکت دارد.   رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع دیروز به خبرنگار ایرنا گفت: ایران در این دوره از نمایشگاه به دنبال صادرات محصولات و فناوری خود به کشور‌های علاقه‌مند است.
وی افزود: محصولاتی که ما با خود به روسیه آورده ایم همگی مجوز صادرات دارند چرا که ما به دنبال نشان دادن توان صادراتی خود و گفتگو با کشور‌های دوست برای فروش محصولات خود به عنوان کالای صادراتی هستیم.
بنی طرفی ادامه داد: ایران محصولات زیادی در زمینه‌های مختلف برای صادرات دارد، اما ما تنها محصولاتی را که امکان صادرات آن در حال حاضر وجود دارد را در نمایشگاه هوافضای روسیه به نمایش می‌گذاریم.   معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ادامه داد: با مقامات روسیه، چین و دیگر کشور‌های دوست که با تهران ارتباط نزدیک دارند مخصوصا کشور‌های مسلمان در حال مذاکره هستیم و مباحث صادراتی را در دیدار با آن‌ها دنبال خواهیم کرد.
وی توضیح داد: در غرفه امسال ایران یک نمونه هواپیمای جت آموزشی، چند نمونه هواپیمای بدون سرنشین نزدیک پرواز و دورپرواز و چند نمونه موتور هواپیما عرضه خواهیم کرد.   توانایی تولید پهپاد نسل پنج در ایران
به گفته کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی ایرانی یکی از قدرتمندترین کشور‌های جهان در ساخت و استفاده از پهپاد نظامی است.
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش چندی پیش با بیان اینکه ایران به فناوری‌های روز دنیا از جمله پهپاد‌های نسل ۵ دست یافته است، اعلام کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران جزو پنج قدرت ساخت پهپاد رزمی در جهان هستند.
وی اظهارداشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پهپاد‌های مورد استفاده خود را کاملاً بومی و با کمک متخصصان داخلی تولید می‌کنند.
وی افزود: انواع پهپاد‌های مورد نیاز خود را در داخل کشور می‌سازیم و جزو پنج کشور برتر جهان در ساخت پهپاد هستیم.
این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش نیز در کنار سایر نیرو‌های مسلح انواع پهپاد‌های بُرد بلند، رزمی و شناسایی را تولید می‌کند و در اختیار دارد.
امیر نصیرزاده به خودکفایی صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: تمام دستاورد‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم و تهدید به دست آمده‌اند.
وی از اجرای عملیات‌های متنوع پهپادی در نیروی هوایی خبرداد و گفت: در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۹۷ برای نخستین بار در کشور عملیات پرواز ترکیبی پهپاد‌ها و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اجرایی شد.

اذعان اندیشکده انگلیسی به پیشرفت ایران در ساخت پهپاد
اندیشکده انگلیسی مطالعات راهبردی «روسی» (Russi) در گزارشی با عنوان «هواپیما‌های بدون سرنشین در خاورمیانه» با بررسی کشور‌های دارنده فناوری در منطقه یعنی ایران، ترکیه و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود سال‌ها تحریم در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه نیروی هوایی، توانسته به طور مستقل هواپیما‌های بدون سرنشین خود را توسعه دهد و از این هواپیما‌ها علیه اهداف گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه استفاده کند.
در این گزارش با یادآوری عملیات نیرو‌های ایرانی در شکار هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی «آر کی و ۱۷۰» (RQ ۱۷۰) آمریکایی آمده است: متخصصان ایرانی توانستند که کل مجموعه این پهپاد آمریکایی را با روش مهندسی معکوس بسازند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پهپاد روسیه ایران مبین صنایع هوایی هوافضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»