Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:32:09 GMT

وزیر نفت: اجازه نفوذ به اطلاعات نفتی را نخواهم داد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۸۶۹۶

وزیر نفت گفت: مسئولیت مبارزه با جاسوسان، جلوگیری از نیرو‌های نفوذی بر عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور است و من نیز با تمام توانم از اطلاعات نفتی در مجموعه نفت کشور محافظت خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز در حاشیه چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات درخصوص حضور نیرو‌های نفوذی در صنعت گفت: وزیر اطلاعات در این زمینه به طور کامل شفاف‌سازی کرده است و مسئولیت مبارزه با جاسوسان و جلوگیری از نیرو‌های نفوذی به عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر این مساله که دستگاه‌های اجرایی هیچ مسئولیتی در زمینه فعالیت ضدجاسوسی ندارند، تصریح کرد: صنعت نفت در خط مقدم حمله است و با توجه به اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای آسیب زدن به این صنعت می‌کند باید مراقبت و حفاظت از این صنعت به طور جدی وجود داشته باشد.

وزیر نفت تصریح کرد: تا آنجا که بتوانم از اطلاعات نفتی در مجموعه صنعت نفت محافظت خواهم کرد و در این زمینه تنها تعداد محدودی از اطلاعات نفتی باخبر هستند و شرایط اکنون به‌گونه‌ای است که نیرو‌های نظامی و صنعت نفت در دو بخش اقتصادی و عملیاتی در خط مقدم جنگ قرار گرفته‌اند.

زنگنه با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید نفت ایران پس از توافق احتمالی گفت: حتی سه روز هم طول نمی‌کشد که می‌توانیم تولید نفت کشور را به حداکثر برسانیم.

وی درخصوص وضعیت صادرات نفت ایران با توجه به افزایش سریع تولید نفت و گاز در آمریکا گفت: قطعا ما به صادرات نفت خود ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت با بیان اینکه بیشترین تمرکز در این سال‌ها غرب کارون و عسلویه بوده و خدمات اجتماعی و عمرانی در مناطق دیگر مانند سرخس و کنگان اقداماتی انجام شده است، گفت: پتروشیمی صنعت پخته‌ای است چراکه محصولات پایین دستی تولید می‌کند و زنجیره دارد و می‌توانم بگویم که پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ دومین جهش بزرگ خود را نیز تجربه خواهد کرد.

زنگنه با بیان اینکه تولید پتروشیمی نسبت به سال ۹۲، دو برابر شده و رقم تولید از ۱۰۰ میلیون تن در سال عبور می‌کند، گفت: در تدارک جهش سوم پتروشیمی هستیم.

وی با تاکید به این مساله که امروزه صنایع پایین دست پتروشیمی سالانه شش میلیون دلار خوراک خریداری می‌کنند و هیچ صنعت دیگری نداریم که این میزان خوراک را به پایین دست خود بدهد، اظهار کرد: این خوراک‌ها تبدیل به محصولات نهایی می‌شوند. البته اکنون ظرفیت پایین دست پتروشیمی بسیار بالاتر است، اما باید بازار برای فروش وجود داشته باشد.

زنگنه افزود: بخشی از این بازار صادراتی و بخشی داخلی است و با توجه به اینکه بازار داخلی به رشد اقتصادی نیاز دارد باید ایجاد ثروت امکان تقاضای بیشتر را فراهم کند.

وزیر نفت با بیان اینکه برای تحریک صادرات به بهبود روابط بین‌المللی نیاز داریم، افزود: آیین‌نامه پتروپالایشگاه‌ها در حال تدوین است و تا پایان ماه وضعیت ۳۶۰ هزار بشکه مشخص می‌شود.

وی همچنین در مراسم چهارمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت گفت: طرح موضوع مسئولیت اجتماعی به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و با توجه به اینکه مسئولیت اجتماعی در دنیا تخصصی شده و تنها یک کار اخلاقی نیست لذا باید به این موضوع توجه کرد که تداوم حیات و فعالیت اقتصادی شرکت‌ها به این مساله بستگی دارد و بدون مسئولیت‌های اجتماعی نمی‌توان کاری را از پیش برد.

زنگنه با تاکید بر این مساله که در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی یک نظام‌نامه ابلاغ شده که نحوه اجرا و نقش مشاوران این حوزه را مشخص کرده است، گفت: مردم در مناطق نفتی باید احساس کنند که با آن‌ها مثل یک خانواده رفتار می‌شود که در این رابطه اولین مساله توجه به مباحث زیست‌محیطی است چراکه صنعت نفت صنعتی است که ریسک زیست‌محیطی بالایی دارد.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان وزیر نفت طرحی که ارزان باشد، اما به مباحث زیست محیطی توجه نکند قبول نخواهم کرد. در آن زمان که وارد وزارت نفت شدم طرحی بود که در آن مطرح شده بود هورالعظیم خشک شود تا نفت در محیطی خشک توسعه یابد، اما من این را یک جنایت ضدبشری دانستم و اعلام کردم که نباید این اتفاق بیفتد.

وزیر نفت افزود: در حوزه مسائل اجتماعی و زیست محیطی باید سواد عمومی و تخصصی افزایش یابد و برای این منظور نیازمند ورود استارتاپ‌ها و مشارکت بیشتر مردم داریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اطلاعات نفتی بیژن زنگنه وزیر نفت وزارت اطلاعات جاسوسی نفتی فرشاد مقیمی علی اصغر مونسان محمد حسن انصاری فرد گروه هفت امانوئل مکرون محسن حاجی میرزایی شهید باهنر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوعلو: مسئولیت شکست‌های تاتنهام را می‌پذیرم

آنژ پوستکوعلو از این که تیمش روحیه رقابت را نداشته، ناامید است.

طرفداری | تاتنهام در ورزشگاه استمفوردبریج مقابل چلسی دبل شد. 

با شکست 2-0 مقابل چلسی، امیدهای تاتنهام به کسب سهمیه لیگ قهرمانان تقریبا از بین رفته است. آن‌ها در حالی با یک بازی کمتر در فاصله 7 امتیازی استون ویلا قرار گرفته‌اند که طی دو هفته آینده باید به مصاف لیورپول و منچسترسیتی بروند. در روزی که شاگردان پوستکوعلو یک نیمه بسیار بد و یک نیمه نسبتا خوب را ارائه کرده بودند، آن‌ها مانند سایر بازی‌های فصل روی ضربات شروع مجدد عملکرد ناامیدکننده‌ای به نمایش گذاشتند. آنژ پوستکوعلو در اولین واکنش به بازی گفت:

شب خوبی نبود. ما با و بدون توپ فاقد تعهد و جنگندگی واقعی بودیم. 

شب خوبی نبود و منصفانه است که بگوییم اصلا به آن نوع فوتبالی که انتظار داشتم نزدیک نشدیم و آن ذهنیتی که می‌خواستم را نداشتیم. مسئولیت این موضوع با من است و در نهایت من کسی هستم که بازیکنان به زمین می‌فرستم و برای بازی آماده می‌کنم. ما خیلی از عملکرد مورد انتظار فاصله داشتیم. باید به خودم نگاه کنم و ببینم چگونه تيمم را برای این کار آماده می‌کنم.

 

پوستکوعلو چه نظری در مورد کسب سه شکست متوالی در دوران مربیگری‌اش دارد؟

این اتفاق قبلا افتاده است. من به این شکل به اعداد و آمار شکست فکر نمی‌کنم. همانطور که گفتم، مسئولیت من این است که هر بازی تیم را طوری آماده کنم که به سطوح خاصی برسیم. امروز این کار را انجام ندادیم، پس این مسئولیت بر عهده من است و باید آن را درست کنم.

چرا جیمز مدیسون در ترکیب اولیه قرار نداشت؟ 

احساس کردم نیاز به تجدید قوا در تیم داریم. فکر می‌کردم امروز به بازیکنان با تحرک زیاد نیاز داریم، زیرا حریف به طور واضح خط حمله سه یا چهار نفره بسیار سیال و سریعی دارد. فکر کردم که در خط هافبک به بازیکنانی با تحرک بیشتر نیاز داریم. باید بگویم این استراتژی جواب نداد. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • پوستکوعلو: مسئولیت شکست‌های تاتنهام را می‌پذیرم
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا