Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ملی «رسانه و سبک زندگی اسلامی ایران با محوریت استحکام خانواده، با مشارکت موسسه صراط مستقیم، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سازمان تبلیغات اسلامی و چند نماد دیگر با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ما در جهت تحکیم و حفظ پایه‌های خانواده تلاش می‌کنیم چراکه هدف دشمن فروپاشی خانواده است، گفت: حضرت علی (ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه از جهاتی سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده است و در مجموع ۱۴ سیاست رهبری برای تحکیم بنیاد خانواده از جمله مواردی است که دستگاه‌های حاکمیتی موظف به اجرای این سیاست‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و جایگاه رسانه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در حدود ۶۰ مرکز تحقیق و پژوهش آمریکایی به ترامپ گفته‌اند که با ایران نجنگد و تحریم‌ها را هم بردارد. چراکه این تحریم‌ها می‌تواند باعث تقویت بنیه نظامی ایران شود و به نوعی قدرت بازدارندگی را به ایران برگرداند. اما در مقابل آن بر روی تغییر ذهن و افکار جامعه ایرانی فعالیت کرده و وارد جنگ نرم شود. برای اجرای طرح اول این فاز در حدود ۲۰۰ میلیون دلار بودجه تعیین شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که بیش از ۲۰ موضوع مورد بحث تحریم‌های دولت‌های اروپایی است، گفت: پیشنهاد بنده تاسیس نهاد حاکمیتی برای خانواده در کشور است. ما در کشور با دو مشکل روبه‌رو هستیم، اول تراکم قوانین و دوم عمل نکردن به قوانین و قانون‌گریزی. برای مقابله با ولنگاری فرهنگی نیازمند عزم ملی هستیم و برگزاری چنین سمینارهایی برای تحکیم خانواده خوب است اما از سوی دیگر به کارها و موسیقی‌هایی مجوز داده می‌شود که هیچ کدام از آنها با بحث فرهنگی ایرانی اسلامی همخوانی ندارد. یکی از پاشنه آشیل‌هایی که دشمن بر روی آن تاکید می‌کند بحث خانواده و حجاب است که آنها کم کم در عرصه تک‌خوانی بانوان، ترویج موسیقی خیابانی و فعالیت‌هایی از این دست فرهنگ‌سازی می‌کنند تا رفتارها برای افراد جامعه عادی شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی – رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این موضوع که عصر حاضر عصر رسانه سالاری است، گفت: علت اینکه امروز شاهد رسانه‌سالاری هستیم جذابیتی است که رسانه‌ها دارند و تعداد مخاطبان و مرجعیت آنها زیاد است. شناخت درست رسانه از اسلام، اعتماد مردم به رسانه‌های خودی و اعتمادسازی در بین مردم به رسانه‌های خودی، بهره‌مندی از هنر فاخر برای انتقال مفاهیم فاخر، استفاده از هنرمندان ملتزم به کار، برجسته‌سازی گروه‌های مرجع از جمله روحانیون، دانشگاهیان، نظامیان و حتی اصحاب رسانه التزام به سبک زندگی اسلامی از سوی خود اصحاب رسانه، مخاطب‌شناسی، نقد علمی منصفانه از سبک‌های غیراسلامی و عمل تهاجمی از ضرورت‌های ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی رسانه‌ها است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی – دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر این موضوع که پیامبر (ص) در واقعه غدیر از بهترین ابزار برای انتقال پیام خود استفاده کرد، گفت: ما باید در انتخاب وسیله و نحوه انتقال پیاممان دقت کنیم. از هفت میلیارد جمعیت جهان پنج میلیارد نفر کاربر تلفن هستند و در ایران نیز ۴۵ میلیون نفر از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند. یعنی نه‌تنها می‌توانند پیام‌ها را دریافت کنند بلکه می‌توانند تولیدکننده پیام هم باشند. اکنون دیگر مانند گذشته داشتن رسانه رسمی اهمیت ندارد بلکه گاهی حتی رسانه‌های رسمی دردسرساز هستند و رسانه‌های غیررسمی تاثیرگذاری بیشتری دارند.

وی گفت: گفتمان‌سازی در حوزه سبک زندگی خانواده بسیار مهم است و رسانه‌ها باید ذائقه مردم را بشناسند و حرفه‌ای عمل کنند. شاید رسانه‌های جدید مخاطبان جدیدی داشته باشند اما همچنان رسانه‌ای معتبر مانند منبر تاثیرگذاری عمیق‌تری دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام علیزاده - کارشناس خانواده با تاکید بر این موضوع که نیازمند راهبردی ترکیبی و مهار دوجانبه در کنترل عرضه و تقاضا در رسانه‌ها هستیم، به تعریف سبک زندگی و عرصه‌های آن پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در فضای جنگ شناختی، رسانه‌ها و روایت‌ها فضای میدان را تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق بیش از هر عملیات دیگری نیازمند روایت فتح است که باید به آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با ابتکار دولت سیزدهم با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصاد کشورهای اقتصادی برگزار شد.

وی با قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر صمت و تلاش‌های وزارت امور خارجه برای شکل‌گیری دبیرخانه این اجلاس در وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: قاره آفریقا با حضور ۵۴ کشور جهان، دارای بیش از ۳۰ ذخایر منابع طبیعی، ۴۰ درصد ذخایر طلای جهان و ۹۰ درصد ذخایر پلاتین جهان است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: بر اساس گزارش بانک بین‌المللی پول از ۱۰ کشوری که بالاترین سرعت را در رشد اقتصادی دارند، ۶ کشور آفریقایی هستند؛ لذا تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و مردمی که دارای فرهنگ هستند و در طول تاریخ مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، لازم است.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای عملیات «وعده صادق» گفت: در فضای جنگ شناختی، رسانه‌ها و روایت‌ها فضای میدان را تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق بیش از هر عملیات دیگری نیازمند روایت فتح است و باید به آن پرداخت.

وی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه در این زمینه، تصریح کرد: به گفته سردار سلامی، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد ولی ما عملیات محدودی را اندازه شرارت دشمن خبیث انجام دادیم ولی از نظر کارشناسان عملیات بسیار گسترده است؛ در این عملیات درخشان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه و کشورهای همسو، از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کردند اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود استفاده کرد که این نشان‌دهنده وضعیت میدان است. مقیاس، دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهیادی و موشکی را به نمایش گذاشت و رژیم صهیونیستی با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری ایران، با عملیات وعده صادق در سوگ شکستن تار و پود شکست‌ناپذیری خود نشست.

امام جمعه تهران گفت: نیروهای مسلح کشور، فرمانده هوافضای سپاه با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپاد، موشک‌های بالستیک و کروز با کلاهک‌های بارشی موفق شدند از دیوارهای ۸ لایه آمریکا و ۴ لایه رژیم صهیونیستی عبور کنند. این کار بزرگ فرزندان امام خمینی (ره) و فرماندهی رهبر معظم کل قوا، امام خامنه‌ای است.

وی تصریح کرد: موشک‌هایی با هدف اصابت به هدف شلیک شدند و با هدفی بالاتر از انتظار به آن‌ها اصابت کردند. این نشان داد ایران در هر زمانی می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم کودک‌کُش را تنبیه کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: از نظر کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، عملیات وعده صادقی دارای پیامدهای میان مدت و بلندمدت است. ایران در این عملیات، نگاه تمامی قدرت‌های کوچک و بزرگ را به خود واداشت و علاوه بر توان نظامی، به‌عنوان یک رزمایش توانست قدرت خود را نشان دهد. اقدام دفاعی ایران با کاهش اعتبار بازدارندگی کشورهای غربی، ضریب امنیت ایران و کشورهای محور مقاوت را افزایش داد.

خطیب نمازجمعه پایتخت خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار فضایی بود که ایران به نمایش گذاشت که هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی و متحدین آن‌ها به همراه داشت.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: از پیام‌های این عملیات آن بود که اولاً در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش جنگ تعریف نشده است و ایران برای ارتقای امنیت به‌ویژه در منطقه و کشورهای اسلامی و همسایگان اهمیت بسیاری قائل است و در عین حال، ایران ارتقای امنیت را به ارتقای سطح بازدارندگی مربوط می‌داند.

وی متذکر شد: این عملیات همچنین نشان داد هر قدرتی علیه ایران اقدام کند، با پاسخ سخت مواجه خواهد شد و هیچ مماشاتی در کار نیست؛ از طرفی هم، آمریکا و متحدان غربی او از شکست‌هایشان در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و جنگ ۸ ساله و تحریم‌های طولانی علیه جمهوری اسلامی ایران درس بیاموزند و خطاهای محاسباتی گذشته را تکرار نکنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه صدها میلیارد دلار هزینه جنایت علیه ملل منطقه از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برای غرب دستاوردی نداشته است، گفت: تنها راهبرد برای امنیت منطقه فراخوان مردم شریف فلسطین و تشکیل یک حکومت مستقل فلسطینی و مراجعه به آرای ملت فلسطین، شامل مسلمانان مسیحیان و یهودیان است.

وی در ادامه خطاب به جوانان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور، بیان داشت: فناوری و تکنولوژی به دست چهره‌های فرهیخته علمی و با هدایت مراکز علمی و دانشگاهی و با هدایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی در شرایطی به دست آمده است که ملت و نظام به دلیل استقلال‌طلبی و سردادن شعار «نه غربی و نه شرقی» با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی مواجه شده است.

حجت‌الاسلام ادامه داد: این دستاوردهای علمی و نظامی صرفاً با بهره‌گیری درست از ظرفیت نهادهای علم و توانمندی متخصصان داخلی به دست آمده است که به احساس غرور ملی و تقویت خودباوری، امید و استفاده از ظرفیت‌های انباشته شده و زیرساخت‌ها در طول چهار دهه گذشته انجامیده است.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت وحدت ملی گفت: غلبه بر چالش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، از طریق تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی ممکن است و می‌توان ایران را در جایگاهی دیگری مشاهده کرد. امیدوارم با نگاه درست به این ظرفیت‌ها و تلاش مدیران ارشد جامعه اسلامی، با ارتقای جایگاه بازدارندگی دفاعی ایران مقتدر، کشور از همه چالش‌ها عبور کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 750308

دیگر خبرها

  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد