Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@10:45:27 GMT

سوءپیشینه بعدازچه مدتی پاک میشود؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۹۷۳۱

یک وکیل دادگستری درباره سوء پیشینه جرایم مختلف و مدت زمانی که آنها باقی می‌مانند توضیحاتی داد. ناطقان:برای استخدام در هر محیط کاری یا شروع یک فعالیت جدید دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موضوعی مهم و ضروری است؛ در صورت وجود پیشینه کیفری این امکان وجود دارد که با مشکلات متعددی برخورد کنیم.

اما سوء پیشینه در جرایمی خاص و در بازه زمانی مشخص باقی می‌ماند و پس از آن سوء پیشینه کیفری از کارنامه شخصی که در گذشته مرتکب جرمی شده است پاک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای آگاهی از زمان دقیق وجود سوء پیشینه در کارنامه کیفری یک شخص و جزئیات خاص آن با مهدی عابدی وکیل پایه یک دادگستری به گفت‌وگو پرداختیم.


او  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سوء پیشینه جرایم مختلف بیان کرد: سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ منوط به حکم دادگاه است.
حداکثر سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ پنج سال است

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: متناسب با جرمی که شخص مرتکب شده و به همان میزانی که دادگاه مشخص کرده است سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ به مدت دو الی پنج سال باقی می‌ماند.

عابدی درباره تبرئه شدن اشخاص گفت: اگر شخصی مرتکب جرمی شود، اما بلافاصله پس از آن این شخص تبرئه شود و مجازات را طی نکند سوء پیشینه‌ای برای او باقی نمی‌ماند.

او با اشاره به جرایمی که سوء پیشینه ندارند اظهار کرد: جرایم بیشتر از درجه ۶ یا همان جرایم درجه ۷ و ۸ هیچ گونه سوء پیشینه‌ای ندارند و در صورت ارتکاب آن‌ها در کارنامه کیفری فرد پیشینه‌ای ذکر نمی‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سوءپیشینه ، پاک شدن ، کیفری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سوءپیشینه پاک شدن کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیویورک تایمز» به نقل از پنج مقام خارجی ازجمله مقام‌های اسرائیلی، نوشت که به باور آنها دیوان بین‌المللی کیفری علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مسئولان این رژیم احکامی را صادر خواهد کرد.

مقام‌های صهیونیست باور قوی دارند به اینکه مسئولان بلندپایه این رژیم به اتهام آنچه در غزه در جریان است، از سوی دیوان بین‌المللی کیفری مشمول حکم بازداشت خواهند شد.

آن‌گونه که از اظهارات دو تن از این منابع آگاه برمی‌آید، ازجمله اتهام‌هایی که نتانیاهو و دارو دسته‌اش به خاطر آنها محکوم می‌شوند، می‌توان به ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و عدم تناسب واکنش اسرائیل با اقدام ۷ اکتبر حماس اشاره کرد.

اگرچه رسانه‌های غربی می‌کوشند اقدام حماس در حمله روز ۷ اکتبر را که باعث کشته شدن ۱۲۰۰ صهیونیست شده است، نقطه آغاز درگیری جلوه دهند، اسرائیل نمی‌تواند با هیچ روایتی کشتار بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی را توجیه کند.

گمان می‌رود که نام نتانیاهو هم در میان اسم آنهایی باشد که حکم بازداشت برایشان صادر می‌شود. همچنین ادعا می‌شود که احکامی هم علیه حماس صادر خواهد شد حال‌آنکه اتهام‌های نسبت داده‌شده به مقاومت اسلامی فلسطین مشخص نیست.

مقام‌های اسرائیلی درباره سرنخ‌هایی که آنها را به اتفاق‌نظر درباره احتمال (نزدیک به‌یقین) صدور حکم دیوان کیفری علیه نتانیاهو رسانده است، اظهارنظری نکرده‌اند.

البته بعد از ۶ ماه بمباران بی‌امان غزه و گرسنگی دادن عامدانه مردم ساکن در این باریکه، صدور قرار بازداشت برای برخی از سران رژیم بیشتر شبیه یک سرزنش اخلاقی فروتنانه است به‌ویژه آنکه هرگونه قرار بازداشت باید از سوی هیئتی از قضات تأیید شود و نتیجه آن هم لزوماً به معنای محاکمه آن افراد و یا حتی بازداشت سریع آنها نیست؛اما این خوش‌بینی وجود دارد که سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

همچنین، صدور قرار بازداشت می‌تواند برای افرادی که مشمول این حکم می‌شوند، موانعی برای سفر به سایر کشور‌ها ایجاد کند.

«یسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به عواقب صدور این حکم مدعی شده که اگر لازم باشد مقامات رژیم در فلسطین اشغالی می‌مانند و آن را ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)