Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:57:03 GMT

صورتک ها به جای همه می خندند!

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۰۳۱۲

صورتک ها به جای همه می خندند!

صورتک خندان که با عبور از مانعی شروع به لرزیدن می کند در اولین سرعت گیر همزمان با پرش همه مسافران تاکسی از جای خود همه متوجه صورتک خندان می شوند و مسافری که در صندلی جلو و در مجاورت نزدیک تری با صورتک قرار دارد حرف راننده را اینگونه ادامه می دهد که؛ حکایت زندگی واقعی ما است که تحت هر شرایطی همانند ماسکی ساختگی لبخند می زنیم و ظاهری شاد به دیگران نشان می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافر دیگری با خنده  به بحث می پیوندد و می گوید ولی همین صورتک ظاهر خندان در نگاه اول و دقیق آنجا که معمولا با عبور از سرعت گیرهای نامناسب از جا بلند شدیم،  بجای گله و شکایت های متداول که از اینگونه طراحی سرعت گیرها می کنیم حواسمان را به خنده خودش جلب کرد و باعث دست کم لبخند زدنمان شد.

به هر حال صورتک های هیجانی در انواع مختلفی این روزها در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارند برای هر حالتی دقیق ترین حالت به وضعیت کاربر را طراحی کرده اند و برای خنده نیز کم نگذاشته اند و انواع مختلف آن وجود دارد از لبخند ملایم و ملیح گرفته تا انجا که از خنده اشک از چشم ها در می آید در عالم مجازی وجود دارد و در فضای واقعی اگر کلا نخندیدی هم هیچ اشکالی ندارد و حتی بنابر باوری که جای بحث درست یا نادرست اش در این مجمل نمی گنجد غمگین بودن ارزشمند تر است!

همه بنوعی خود را درگیر دغدغه های روزمره و گذران امورات روزانه زندگی های سخت امروزی می دانند و تا زمانیکه بقول یک شهروند ذهن درگیر تامین هزینه های ضروری و اولیه زندگی است دیگر جایی برای فکر کردن به سفر و شادی و فارغ شدن از روزمره ها نیست.

در این خصوص زنی میانسال برای گرفتن نوبت سونوگرافی آماده است، می گوید: چند جا رفته ام نوبت ها پر بوده است و اینجا توانسته ام نوبتی بگیرم؛ سونوگرافی را باید سریعتر انجام بدهم نتیجه را به دکتر تهران نشان دهم و بعد تصمیم برای روند درمان بیماری ام استرسی همیشگی روی  روح و تنم سایه انداخته و قطعا در چنین شرایطی خندیدن و شاد بودن برای من اولویت نیست.

مرد جوانی در حالیکه جعبه پنیری را تازه خریده است می گوید همین پنیر را زمانی نه چندان دور می خریدیم با قیمتی مناسب تر و پر تر و حالا همان را با قیمتی چند برابر و جعبه نصف و نیمه می خریم همین ریز ریز موارد در مجموع زندگی هایمان باعث نمی شوند ما احساس خوشایند و مطلوبی نسبت به اطرافیان مان نداشته باشیم.

بانویی که به تازگی از یک مراسم عروسی برگشته است می گوید؛ حیف این لباسی که برای اینجا پوشیدم، حیاط و محوطه تالار را هم فرش و گلیم و موکت انداخته اند و مهمان ها کیپ تا کیپ نشسته اند مثلا مراسم شادی و عروسی است که بجز ازدحام و اصرار بر شلوغی جمعیت از پذیرایی و ایجاد فضای شاد خبری نیست.

گاه با روش هایی ساده می توان شادی و امید را افزایش داد

بنابر آنچه که مشاهدات عینی از روابط اجتماعی مردم بر می آید این است که مسائل اقتصادی یکی از مهمترین عواملی هستند که در رفاه و احساس شادی و نشاط جامعه موثر است این می تواند صحیح باشد تا جایی که بنا بر نظر کارشناسان مسائل روانشناختی. اگرچه اشتغال و درآمد ماهیانه و سطح تولید ناخالص داخلی مردم کشورها با سطح شادی آنها در ارتباط است و اغلب کشورهای شاد جهان از استانداردهای سلامت اجتماعی بالا و سطح اشتغال و درآمد بالایی برخوردارند ولی با روش‌های بسیار ساده و آسانی می‌توان سطح شادی و امید را در بین مردم شهرهای کشور نسبت به وضع موجود افزایش داد.

دکتر مجید صفاری نیا روانشناس اجتماعی در اینخصوص می گوید که؛ تحقیقات مستند و مستدلی در خصوص میزان شادی در جامعه انجام نشده  اما اکثر آمارهایی که تاکنون منتشر شده نشان می دهد که میزان شادی در جامعه ایران کم و پایین‌تر از میانگین‌های جهانی ارزیابی است،  و در مقابل، گزارش‌ها از رشد آمار بیماری‌های روانی، میزان افسردگی و پرخاشگری در میان ساکنین شهرهای بزرگ و پرتراکم کشور حکایت می‌کند.

بنا بر گفته این روانشناس اجتماعی؛ براساس مطالعات و پژوهش‌های بیشمار در سراسر جهان بیگمان باید پذیرفت که شادی و غم در زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسانها، تأثیرات عمده‌ای دارد و چه بسا که بسیاری از کشورها در راه افزایش شادی همگانی و فردی در کشور خود برنامه ریزی‌های دقیقی انجام می‌دهند.

بنا بر گفته صفاری نیا ارائه  راهکارهایی همچون؛ ورزش همگانی، نمایش جنگ‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های طنز و فکاهی از رسانه‌های تصویری، تقویت روحیه امید و توکل، جشنواره‌های خیابانی، تشویق به پیاده روی و طراحی پیاده راه، جشنواره‌های اقوام، مسابقات کتاب خوانی، طراحی بازارهای محلی و خیریه، توسعه و طراحی استریت فودها، خدمات سلامت، افزایش موزه‌ها، آموزش مهارتهای زندگی، توسعه سینماها و نمایش تئاترها و فیلم‌های کمدی، سیرک‌ها و  نمایش‌های خیابانی، کاهش فساد اداری، احترام به حقوق شهروندی اجازه ابراز هیجان در شادی ها  از جمله مواردی است که به نشاط اجتماعی و امید می تواند کمک کند.

 ضرورت زمینه های نشاط و امید در جامعه

 در کنار اقداماتی که به منظور ایجاد شادی گذرا در جامعه صورت می گیرد باید بسترسازی و ایجاد زمینه هایی که منجر به رضایتمندی و احساس مثبت در افراد می شود صورت گیرد.

سمیه کریمی روانشناس بالینی در این خصوص گفت: در سالهای اخیر، لیستی از کشورهای جهان از نظر جایگاه آنها در شادی رتبه بندی شده است که بنا بر این لیست در سال ۲۰۱۷ نروژ شادترین و خوشبخت ترین کشور جهان اعلام شد و ایران در رتبه ۱۰۸ جهان قرار داشت همین رتبه بندی از شادترین کشورهای جهان طی سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ کشورهای شاد جهان به ترتیب فنلاند، دانمارک، نروژ، ایسلند، هلند، سوئیس، سوئد، نیوزیلند، کانادا، اتریش اعلام شد.

وی افزود: اما همین رتبه بندی که در سال ۲۰۱۹ اعلام شد همین لیست با تغییرات کوچکی ارئه شد اما نکته جالب توجه این بود که در این لیست ایران کلا در لیست کشورهای شاد قرار نداشت و در این لیست ایران در شمار کشورهای غمگین دنیا دسته بندی شده است.

کریمی یادآور شد: این رتبه بندی در واقع بر اساس شادی های ملی، تجزیه تحلیل رفاه و استاندارهای زندگی مردم انجام می شود.

این روانشناس بالینی افزود: در گزارش سازمان ملل طی سال ۲۰۱۹ که در روز جهانی شادی برابر با ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) منتشر شد در مورد کاهش سطح شادی در جهان طی سال های اخیر هشدار داده شده است.

وی اظهار داشت: بطور کلی احساس شادمانی و رضایت مردم از زندگی به عنوان یکی از شاخص های توسعه مطرح است و زمانیکه مردم جامعه ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند، وفاق، همبستگی، حس تعلق و تعاملات اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی، سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش می یابد و بعبارتی چنین جامعه ای در مسیر پیشرفت و ترقی قرار خواهد گرفت.

 راهکارهای اجرایی افزایش نشاط اجتماعی

این روانشناس بالینی گفت: شادی همیشه با هیجان و خنده همراه است در حالی که نشاط احساس سرور است و لزوما با خنده همراه نیست اما احساسی است که منجر به رضایت و لذت در فرد می شود.

وی افزود: نشاط فقط خنده نیست بلکه یک حس درونی است به همین ترتیب شادی می تواند یک هیجان کاذب و زودگذر باشد در حالیکه نشاط از ماهیتی اصیل، مثبت و بادوام است.

کریمی گفت: بنابراین در اینجا صحبت از صرفا شاد کردن جامعه با تمسک به هر ترفندی نیست بلکه منظور روش هایی برای ایجاد شور و هیجان پایا و واقعی در تمامی زیرگروه های جامعه است که منجر به تحرک و پویایی در اجتماع می شود.

این روانشناس بالینی اظهار داشت: ارائه روش هایی همچون لبند بر لب، استفاده از رنگ های شاد متناسب با هنجارها در پوشش، تقویت اعتماد بنفس، پیشگیری از فشارهای روانی و کنترل آنها، فراگیری بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب های فردی، استفاده از هنرهای خیابانی مانند مسابقات نقاشی در خیابان ها و مراکز تفریحی، ساماندهی و رونق بخشی جشن ها و اعیاد مذهبی، امنیت اقتصادی و شغلی، سلامت اداری و شایسته سالاری می تواند در حوزه نشاط اجتماعی بسیار موثر باشد.

تفاوت های هیجان زودگذر و نشاط پایا

علی کرمی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کارشناس سلامت در این خصوص گفت: زمانیکه بحث از شادی و نشاط می شود باید گفت که شادی یکی از هیجانات مثبت است و هیجان واکنش کلی و کوتاه به یک واقعیت غیرمنتظره همراه با یک حالت عاطفی خوشایند یا ناخوشایند است، خوشایند مثل شادی و عشق و ناخوشایند مثل خشم و ترس و ﻁﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﺭﯾﭽﺎﺭﺩ ﻻﺯﺍﺭﻭﺱ(Lazarus)، ﻫﻴﺠﺎﻥ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺍﻁﻼﻋﺎﺕ ﺍﺯ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻣﺤﻴﻄﯽ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﺑﺪﻥ ﺍﺳﺖ.

وی گفت: وقتی انسان هیجانی می شود تفکر و عملکرد فرد ممکن است قوی تر از قبل و یا اینکه بر عکس فکر و عملکرد وی فلج شود یعنی گاهی در زمان هیجانی مثل ترس، فرد خلاق و مبتکر می شود و گاهی نیز لکنت زبان می گیرد و بی حرکت می شود و اصطلاحا خشکش می زند.

به گفته این روانشناس، هدف از بروز هیجان در حفظ سلامت جسمی و روحی است مثلا وقتی فرد در موقعیت ترسناک قرار می گیرد می ترسد، در این حالت نیروی جسمی و روحی فرد بر زنده ماندن متمرکز می شود وفرد با تمام قدرت فرار می کند و یا می جنگد؛ و یا اینکه در هنگام قرار گرفتن در موقعیت خوشایند مثل شادی، فرد با تحرک بیشتر و جنب و جوش بیشتر این هیجان را تخلیه می کند.

وی افزود: هیجان می تواند منفی یا مثبت باشد یعنی خوب باشد یا بد، هیجانات مثبت آثار خوشایندی روی انسان دارند مثل شادی و عشق و هیجانات منفی هیجان هایی هستند که با حالات ناخوشایند همراهند مثل غم، خشم و حسادت. مطابق نظریه رابرت پلاچیک هشت هیجان اصلی وجود دارد که نقش اساسی در حیات ما انسان ها دارند، این هیجان ها عبارتند از تحسین، شادی وسرخوشی، احتیاط، خشم و غضب، بیزاری، غم و اندوه، شگفتی و وحشت. و سایر هیجان ها از ترکیب این دو هیجان ها بوجود می آیند.

کرمی گفت: در بحث هیجان های خوب و بد آنچه دارای اهمیت است میزان تاثیر هیجان روی روال عادی زندگی افراد است، اینکه یک هیجان چقدر در زندگی یک فرد اختلال ایجاد کند و چقدر در برقراری تعادل در زندگی او نقش دارد می تواند به خوب بودن یا بد بودن آن تعبیر شود. بعضی هیجان ها در اندازه متعادل مفید هستند و اگر از حالت تعادل خارج شوند می توانند زمینه ساز اختلالات روانی بشوند، پدیده اضطراب در اندازه متعادل می تواند در ایجاد انگیزه و انرژی برای انجام یک کار مفید باشد(مثل اضطراب امتحان در دانش آموزان)، اما اگر این اضطراب بیش از حد مطلوب باشد تاثیرش منفی خواهد بود زیرا نه تنها انگیزه ای در فرد نیست که او را بسوی پیشرفت سوق دهد بلکه دایما فرد بسوی پسرفت و اجتناب ترغیب می شود؛ و این زمینه ساز اختلالات روانی خواهد بود.

تلاش برای تقویت هیجان های مثبت

این روانشناس یادآور شد: تمام کشورها تلاش خود را بر تقویت هیجان های مثبت چون شادی، عشق، خوش بینی، امید، پذیرش و اعتماد و مدیریت هیجان های منفی چون خشم، ترس، تسلیم، نفرت، یاس و رنجش معطوف داشته اند زیرا پیشرفت یک کشور درسایه انرژی انسانی آن اتفاق می افتد و هیجان تک تک افراد این جوامع در انرژی کلی جامعه در پیشرفت و دفاع از یک کشور اهمیت بسزایی دارد.

وی گفت: شادی یکی از جنبه های هیجان های مثبت است که از اهداف اصلی و دغدغه همه دولتمردان و سیاستمداران کشورها ازجمله کشور عزیزمان ایران می باشد و از باستان که در ابتداری سنگ نگاره های تخت جمشید گرفته تا گنجنامه همدان خدا را بخاطر آفرینش انسان و شادی سپاس گفته اند تا بعد از اسلام که دایما در آیات، احادیث و روایات بر نشاط و شادی تاکید شده است همه وهمه بیانگر اهمیت شاد بودن و خلق نیک است.

کرمی گفت: اما قبل از آنکه جامعه ای بخواهد بسوی شاد بودن پیش برود بایستی فاکتورهای علیتی که موجب بروز هیجان های منفی در افراد می شود را کنترل و سپس تلاش خود را بسوی هیجان مثبت و جامعه ای شاد متمرکز نماید.

این کارشناس سلامت افزود: بنابراین فاکتورهای مهم در کنترل هیجان های منفی (خشم، ناامیدی، ترس و احساس گناه) بایستی شناسایی و بکار گیری شوند. البته هر کدام از هیجان های منفی قصه تلخی در جوامع دارند  ، مثلا وقتی افرادی در یک جامعه برای تامین نیازهای اولیه جسمانی که اولین نیازهای فرد برای بقا هستند با مشکل مواجهه می شود رفتارهای غریزی از خود نشان می دهد و شاهد تنازع بقا هستیم.

وی یادآور شد: در زمان شایعات قحطی و تجمع افراد در صف های طولانی  برای گرفتن مایحتاج روزمره شان شاهد رفتارهای غریزی و در موارد زیادی هیجان های منفی مثل خشونت، غم و ناامیدی هستیم، بحران های اقتصادی و فقر در گسترش هیجان های منفی بسیار موثر هستند.

بحران های اقتصادی و فقر در گسترش هیجان های منفی بسیار موثر هستند

کرمی گفت: زمانی که افراد توانایی ابراز هیجان های خود را به دلایل مختلفی از جمله ترس، ضعف و شرم وحیا نداشته باشند سعی می کنند هیجان های پرخاشگرانه و منفی خود را به شی یا فرد ضعیف تری منتقل می کنند.

وی افزود:به بیانی دیگر اگر در حق یک انسان ظلم شود و یا اینکه فرد قربانی خشونت شود و توانایی دفاع از خودش را نداشته باشد، فرد قربانی در مکانی دیگر و در زمانی دیگر این خشونت را به فرد ضعیف دیگر، یک حیوان و یا یک جسم بی جان منتقل می کند.

این روانشناس بالینی با اشاره به درگیر ها، نزاع های خیابانی و هنجارشکنی ها گفت: در بیشتر موارد این افراد همدیگر را نمی شناسند و سابقه دشمنی هم نداشته اند و تنها دلیل آن  ، بروز نامتعادل هیجان های منفی از طرفین است مثلا دلیل درگیری را بحث و جدل بخاطر میوه های خراب، گران فروشی یا حتی برخورد اتفاقی افراد به هم یا  تصادف جزیی وسلیه نقلیه انها عنوان کرده اند که منجر به خشونت کنترل نشده و آسیب های جسمی و روحی شدید و متاسفانه در مواردی قتل شده است.

کرمی گفت: وقتی جنبه روان کاوی را بررسی می کنیم یکی از علل خشونت های کنترل نشده مکانیسم دفاعی جابجایی است، از انجا که این افراد سرشار از خشم های سرکوب شده گذشته بوده اند و سوابق ذهنی منفی در گذشته این افراد را به انبار باروت تبدیل می کند که با جرقه ای از هیجان های منفی منفجر می شوند و اسیب های شدید جسمی و روحی به خود و دیگران وارد می کنند.

وی افزود: وقتی یک خشونت یا هنجارشکنی اتفاق می افتد آسیب فقط به عاملان آن ختم نمی شود بلکه تماشاگران و حتی کسانی که دور از اتفاق مذکور بوده اند دچار هیجان های منفی مثل غم، ناامیدی و احساس ناامنی می شوند.

این کارشناس سلامت گفت: در کشور ما متاسفانه کفه  ترازو به سمت هیجان های منفی سنگین است و بحران های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به بروز حداکثری این هیجان ها دامن میزند؛ داشتن جامعه ای شاد و متعادل هزینه و مدیریت می خواهد که این هزینه و اعتبارات یا تامین نمی شوند یا اگر تامین می شوند مدیریت نمی شوند. شاید اگر در تیم های مدیریت منابع از جامعه شناسان، روان شناسان  ، مددکاران، حقوق دان و کارشناسان نیروی انتظامی حضور داشتند، هزینه – اثر بخشی بسیاری از طرح ها به نفع اجرای مدام این طرح ها ثابت می شد.

ضرورت تخلیه هیجانی

این روانشناس بالینی گفت مساله اصلی هیجان این است که هیجان بایستی تخلیه شود و بایستی بگونه ای تخلیه هیجانی صورت گیرد که آسیب جسمی و روحی به فرد و دیگران وارد نشود؛ بسیاری از مشکلات ارتباطی افراد، رنجش ها و کدورت ها بعلت مدیریت نادرست  در تخلیه هیجان ها می باشد. بنابراین انسان ها هر چقدر هیجان های خود را بیشتر بشناسند بهتر می توانند افراد و اطرافیان خود را درک کنند و با آنها همدلی داشته باشند.

وی افزود: جامعه انسانی مجموعه ای ا زانسان هایی است که هیجان های خود را متفاوت از دیگران بروز  و تخلیه می کنند  و این به احساس  ، رفتار و فیزیولوژی آنها مربوط  می شود. گاهی هیجان های مثبت موجب گردهم آیی و برانگیختگی این افراد می شود مثل کنسرت موسیقی، حضور در ورزشگاه ها و یا کارناوال های شادی؛ و گاهی نیز هیجانات منفی چون خشم، حسادت و نفرت موجب برخوردها و درگیری ها می شود.

کرمی ادامه داد: برگزاری موسیقی های خیابانی توسط گروه های آماتور می تواند هم در پیشرفت خود انها مثمر ثمر باشد هم در ایجاد نشاط و شادی در عابران، استعداد یابی در موتورسیکلت سواران و ایجاد پیست های موتورسوری (به شرط حضور آزاد تماشاگران از هر دو جنس) هم می تواند در کاهش تصادفات  و اسیب های جسمی، روحی و اجتماعی حاصل از حرکات نامتعارف با موتورسیکلت مفید باشد و هم می تواند موجب پیشرفت شخصی فرد و ایجاد شادی و  امنیت روانی در تماشاگران شود.

وی افزود: مثال دیگر حضور تماشاگران در استادیوم های ورزشی است که تاثیر مضاعفی بر انگیزه  و انرژی بازیگران در مسابقات دارد و علاوه بر آن تاثیر مثبت و نشاط آوری بر تماشاگران خواهد داشت  ، لازم به ذکر است حضور تماشاگران از جنسیت مخالف می تواند در ایجاد انگیزه و انرژی بیشتر در بازیگران موثر باشد. جدای از این در صورت تخیه هیجان منفی، حضور تماشاگران جنس مخالف می تواند نقش کنترلگری داشته باشد.

مجموع نارضایتی های ریز  و درشتی که از زندگی و روابط اجتماعی پیرامون خود در درون جمع می کنیم اگر مولفه ای قوی و قادر که بتواند مجموع آن نقیصه های را کم رنگ تر کند وجود نداشته باشد باعث می شوند انبوه از افراد ناشاد و غمگینی شویم که تمامی ظواهر شیک را به جای می آوریم و فقط خودمان می دانیم که چقدر در دررون شکننده هستیم که به تلنگری و اشاه ای می شکنیم.

نمونه های این ظواهر پوشالی را می توانیم در جای جای زندگی فردی و اجتماعی، کوچه و خیابان، پارک، تالارهای مهمانی و سایر موارد دید که عموما بیشترین درگیری ها و نزاع های دسته جمعه نیز معمولا در چنین مکان هایی شروع می شوند.

شادی و نشاط مواردی هستند که به خودی خود ایجاد نمی شوند و آنها را زمینه هایی باید تا بتوانند بدرستی کارکرد های خود که بالا بردن احساس خوشایند  و آستانه تحمل و نوع دوستی است را در پی داشته باشند.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، جشنواره کشتی آزاد و فرنگی نونهالان استان سمنان با عنوان "سمنان، پایتخت شهرهای جاده ابریشم" "گرامیداشت جانباز مدافع حرم، پهلوان هادی خاکپاش و شهدای ورزشکار استان سمنان" روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در سالن بزرگ غدیر شهر سمنان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات حدود ۱۷۰ کشتی گیر آزاد و۲۰ تا کشتی گیر فرنگی در قالب ۱۷ تیم برگزار شد و درپایان نفرات اول و دوم و سوم مشترک به شرح زیر معرفی شدند

گفتنی است با نظر کمیته فنی محمدمهدی دروهی از باشگاه شهید صدرزاده سمنان به عنوان فنی ترین کشتی گیر و پرویز ایمانی از فولاد محله برترین مربی و باشگاه دلاوران سمنان بهترین باشگاه معرفی شدند

✓وزن ۳۵ کیلوگرم: محمد مهدی دروهی (باشگاه شهید صدرزاده سمنان)-مهدی رضوانی (بسطام) و کیان رشمه و محمدرضا محمدی(گرمسار)

✓وزن ۳۸ کیلوگرم:سید حنطه طباطبایی(باشگاه ولیعصر عج)-ماهان فولادی(فولاد محله) و متین کردی(باشگاه نورانی),محمدرضا داودی زاده (دامغان)

✓وزن ۴۱ کیلوگرم: متین چنگیزی (فولاد محله)-علی اقیان (باشگاه دلاوران) و امیر عباس بوربور(گرمسار),مهدی غلامی (شاهرود)

✓وزن ۴۴ کیلوگرم: احسان رضایی(دلاوران)- ابوالفضل امیر احمدی (دامغان) و صدر نیکدل (گرمسار) ،امیر علی بلوچی (آیندگان)

✓وزن ۴۸ کیلوگرم: امیررضا شجاعی (ولیعصر عج)- امیر حسین امیر احمدی (دامغان) و ابوالفضل تات (گرمسار) ، محمد باقر احمدی(نردین)

✓وزن ۵۲ کیلوگرم: سید ابوالفضل یوسفی (دامغان) - احمدرضا اصغری (نردین) و یزدان اسکندری(شاهرود),محمد حسین تیموری (میامی)

✓وزن ۵۷ کیلوگرم: امیر علی وجدانی(شاهرود)- سجاد نوروزی (میامی) و امیر علی کریمی (شاهرود), امیر مهدی عباسی (فولاد محله)

✓وزن ۶۲ کیلوگرم: مهدی عجم اکرامی (شاهرود)- سید عادل موسوی (فولاد محله) و بنیامین حاج عیدی (دامغان) ،احد عوامی (سرخه)

✓وزن ۶۸ کیلوگرم: رهام برزگر (فولاد محله)-محمد طاهر احمدیان (باشگاه نورانی) و امیر عباس لطفی (شاهرود) ، امیر عباس باقری (شاهرود)

✓وزن ۷۵ کیلوگرم : امیر علی یزدانی (دلاوران) - زانیار گل محمدی (گرمسار) و هادی رحمانیان (شاهرود),ماهان امین نژاد (دامغان)

✓وزن ۸۵ کیلوگرم : علیرضا زیاری (دلاوران)- علی اکبر میرآخورلی(گرمسار) و محمد پورچه (سرخه) ،امیر علی پارسا (دلاوران)

✓وزن ۱۰۰ کیلو گرم : سید مهزیار حسینی (دلاوران ) - عرفان گیلوری (گرمسار) ،محمد حسین افتخاریان (دامغان) ،حسین پهلوانی پور ( باشگاه شهید صدرزاده)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900647

دیگر خبرها

  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • فیلم| شادی ملی‌پوشان فوتسال بعد از صعود به فینال
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟