Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین امینیان سه شنبه شب در جمع مردم کوی گنجینه کتاب با بیان اینکه خام فروشی معادن جز نابودی جاده ها و منابع طبیعی چیزی را عاید منطقه نمی کند، افزود: اکثر سنگ های تزئینی عتبات عالیات در کشور عراق از سنگ معدن کریم آباد هشترود است که بنام اصفهان صادر می شود.

وی گفت: سد سهند هشترود پس از 12 سال آبگیری متاسفانه فقط یک هزار و 700 هکتار از پایابش اجرا شده بود که امسال با مشارکت مردم و با صرف هزینه ای افزون بر 27.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان یکهزار هکتار هم تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

فرماندار هشترود گفت: هر هکتار از پایاب برای 5 نفر ایجاد اشتغال می کند و در صورت اتمام 5 فاز آن برای 35 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.ِ

وی از رتبه چهارم این شهرستان در جذب اعتبارات پایدار روستایی در استان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 153 طرح با ایجاد اشتغال برای 392 نفر اجرایی شده است.

وی فراوری محصولات تولیدی در این شهرستان ازجمله گندم و سیب را ضروری دانست و گفت: ازسرمایه گذاران در امر فراوری محصولات در این شهرستان حمایت های مالی خواهد شد.ِ

هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!