Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره معرفی وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین آموزش و پرورش گفت: وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه میراث فرهنگی و آموزش و پرورش معرفی شده‌اند که هرکدام را باید باتوجه به کارنامه‌ای که دارند مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای مونسان در حال حاضر رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی است و تجربیاتی در این زمینه دارد، حضور وی در سازمان میراث فرهنگی از جهاتی قابل بررسی است.

وی تاکید کرد: مونسان در حوزه گردشگری کارنامه موفقی دارد، اما در حوزه صنایع دستی علیرغم همه تلاش‌هایی که معاون‌شان انجام دادند با چالش‌های جدی پیش رو است

عضو فراکسیون پاسخ‌‌گویی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط هنرمندان در حوزه صنایع دستی مطلوب نیست، صنایع دستی ما در دنیا بی‌نظیر است. در  دورترین روستاهای کشور صنایع دستی وجود دارد  که می‌توانیم آن‌ها صادر کنیم، بنابراین معتقدم وزیر میراث فرهنگی باید برای این بخش برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: چالش بعدی که مونسان پیش رویش دارد، حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی است که از کشور خارج شده و بازنگشته‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از آثار تاریخی ما توسط کسانی خارج شده است که خودشان در حوزه میراث فرهنگی نقش‌آفرین و مدیر بودند.

وی با بیان اینکه معتقدم آقای مونسان کارنامه خوبی دارد و از این باب می‌توانیم نقاط ضعف و قوت ایشان را برای دوره وزارت مشاهده کنیم، گفت: اقدامات بسیاری انجام دادیم که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را  تبدیل به وزارت خانه کنیم تا این بخش مقابل مردم و مجلس پاسخگو باشد.

بختیار ادامه داد: اگر پاسخگویی را نهادینه کنیم می‌توانیم به راحتی به سمت توسعه یافتگی گام برداریم.

وی درباره انتخاب محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پروش هم عنوان کرد: آقای حاجی میرزایی تجربیات خوبی در نهضت سوادآموزی دارد و نرخ سوادآموزی را بالا برده‌اند. وی کار تشکیلاتی انجام داده و فرد مسلطی بر این حوزه است.

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد:‌ مشکل اصلی که در خصوص حاجی میرزایی وجود دارد این است که وی بر نظام تعلیم و تربیت چندان احاطه‌ای ندارد. ما حدود یک میلیون معلم داریم و امروز گلایه‌مند هستند که شرایط خوبی ندارند و از بابت حقوق، مزایا و بیمه و غیره در سختی قرار دارند.

وی ادامه داد: در مورد آقای حاجی‌میرزایی باید تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا ایشان قرار است که بزرگترین وزارت خانه کشور را اداره کند بنابراین باید توانایی حل مشکلات را داشته باشد یا خیر .

بختیار گفت: وزیر آموزش و پروش باید وزیر همراهی با رئیس‌جمهور باشد زیرا مسئولیت آموزش و تعلیم بسیار سنگین است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد