Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین درخواست نیروی دریایی آمریکا برای دریافت مجوز ورود یک ناوجنگی این کشور به بندر چینگ دائو را رد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد ناوشکن نیروی دریایی آمریکا قرار بود روز یکشنبه به بندر چینگ دائو وارد شود، اما چین از صدور مجوز برای آن خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه اوت نیز چین درخواست نیروی دریایی آمریکا برای صدور مجوز ورود دو کشتی به منظور ورود به بندری در هنگ کنگ را نپذیرفت. در سپتامبر سال ۲۰۱۸ درخواست مشابهی از سوی ناو هواپیمابر «یو اس اس واسپ» برای ورود به بندر در این کشور را رد شد.

این موضوع در بحبوحه تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و تصمیم پکن برای فراخوانی دریاسالار این کشور از سمپوزیوم بین المللی دریانوردی رخ داد. همچنین این موضوع همزمان با ادامه اعتراضات در منطقه خودمختار هنگ کنگ که تحت حاکمیت چین ایت، صورت گرفت. از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) سال جاری میلادی، هنگ‌کنگ شاهد اعتراضات خیابانی است. چین عامل اصلی دامن‌زدن به این اعتراض‌ها را کشور‌های خارجی می‌داند و دخالت‌های این کشور‌ها از جمله انگلیس و آمریکا را به شدت محکوم می‌کند. پیش از این، پکن اعتراضات هنگ‌کنگ را نشانه‌هایی از تروریسم دانسته بود.

مقامات آمریکایی اخیرا نیز اعلام کردند چین درخواست واشنگتن مبنی بر استقرار ۲ رزم‌ناو نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی هنگ کنگ در هفته‌های آتی را رد کرده است. این در حالی است که بحران سیاسی در این مستعمره سابق انگلیس عمیق‌تر شده است. همچنین کشتی حمل و نقلی «گرین بی» خواهان پهلوگیری در هنگ کنگ در اواخر ماه جاری میلادی شده بود. آن‌ها گفتند کشتی کروز لیک اری که مجهز به موشک‌های هدایت شونده است نیز خواهان پهلوگیری در ماه سپتامبر شده بود. یکی از این دو مقام آمریکایی گفت هیچ دلیل مشخصی برای رد این درخواست ارائه نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان