Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح امروز چهارشنبه در دیدار با کارکنان دولت با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر دو هم سنگر علم، جهاد و خدمت بودند، اظهار داشت: در سنگر علم و دانش معلمی دلسوز بودند، در سنگر جهاد دو مبارز خستگی ناپذیر بودند.

شهیدان رجایی و باهنر خدمتگزار صادق و ساده زیست بودند

وی با بیان اینکه در سنگر خدمت و دولت شهیدان رجایی و باهنر خدمتگزار صادق و ساده زیست بودند، تصریح کرد: حقیقتا وقتی نام این شهدا به میان می آید به صورت طبیعی دو صفت به ذهن انسان می آید، یکی مسئله ساده زیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا الگوی ساده زیستی بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه توجه به محرومین و مستضعفین از ویژگی های برجسته این دو شهید بزرگوار بود، تمام همت آنان این بود که به قشر ضعیف توجه کنند، افزود: این شهدا از نظر اعتقادی خیلی مقید بودند، واقعا التزام عملی به اسلام و ولایت داشتند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه با اعتقاد کار کردن و باور داشتن مهم است، این شهدا بر اساس باور و اعتقاد کار کردند، نه با رانت و سفارش و دست و پا زدن برای گرفتن پست، گفت: همین عوامل باعث شد نام این دو شهید در تاریخ انقلاب ماندگار مانده است.

دولت تمام همت و تلاشش برای رسیدگی به سیل زدگان بوده است

وی با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مسئولان نتیجه تلاش و کوشش خود را ارائه دهند، تصریح کرد: امسال هفته دولت دو خصوصیت ممتاز دارد، نخست امسال دولت تمام همت و تلاشش برای رسیدگی به سیل زدگان بوده است، ۲۳ استان کشور درگیر سیل بودند و در ۳ استان سیل شدید بود و ویرانی سیل در لرستان خیلی زیاد بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع در حادثه سیل با همت همه عملکرد خوبی ارائه شده است، شاهد یک مدیریت انقلابی در ماجرای سیل بودیم، این یک نقطه قوت و دستاورد بزرگ است، افزود: برخی دستگاه ها در ماجرای سیل خوش درخشیدند و جهادی عمل کردند و همین هم باعث شد امروز یک آرامشی در استان وجود داشته باشد. اما این به معنای این نیست که مشکلی وجود ندارد و همه مسائل حل شده است.

هفته دولت امسال اولین سال هفته دولت در گام دوم انقلاب است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه هفته دولت امسال اولین سال هفته دولت در گام دوم انقلاب است، ادامه داد: عمده کارها دست دستگاه های اجرایی است و وقتی بحث گام دوم انقلاب را در میان می گذاریم این مجموعه نقش آفرینی می کند.

وی با طرح این مطلب که دولت در گام دوم انقلاب اسلامی چه باید بکند؟ دولتمردان چه مسئولیتی دارند؟ تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب در مرحله ای هستیم که به دنبال پیشرفت با تکیه بر ظرفیت های داخلی هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی صادر شده است و به عنوان مهم ترین قطب تاثیرگذار در رویداد های منطقه مطرح است، افزود: یک جبهه مقاومت شکل گرفته که آمریکا را دچار سردرگمی کرده است، از بحرین تا لبنان، سوریه، عراق و ... این جبهه شکل گرفته است.

اولین وظیفه مسئولان مردمی بودن است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز استقلالی که برکت انقلاب به دست آمده است را باید سایر کشورها نیز داشته باشند، حرف ما حرفی نو و جدید است، حرف ما این است که بیگانگان برای کشورها تصمیم نگیرند، گفت: اولین وظیفه مسئولان مردمی بودن است، ما در برهه ای از مردم فاصله گرفتیم و کاری به مردم نداشتیم، باید برگردیم. دولت اسلامی دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در نامه ای که به مالک اشتر نوشت فرمود «ای مالک، دلت را کانون خوش رفتاری و مهربانی مردم کن و به سان درنده ای نباش که مردن آن ها را غنیمت شماری»، تصریح کرد: هرچه می توانیم باید ارتباط با مردم بیشتر شود، حصارها برداشته شود، مردم باید حرفشان را بزنند. خودبرتر بینی ها باید کنار برود و نوکری باید جای آن را بگیرد.

هرچه می توانیم باید ارتباط با مردم بیشتر و حصارها برداشته شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه برخی هنوز تغییر رویه نداده اند، باید مردمی بودن خود را تقویت کنیم، افزود: دومین مسئله پایبندی به قانون و شریعت اسلامی است، در یک برهه ای اصلا فراموش کردیم دولت اسلامی است، رفتار غربی و کارهای غیرشرعی و غیرقانونی انجام شد، برخی از مفاسد، اختلاس و رانت رخ داد. خودمان را مجاز دانستیم هر مقدار حقوق بگیریم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه باید دوباره پایبندی خودمان را به قانون ثابت کنیم، خلاف قانون و شرع مقدس حرام است، باید این را نشان دهیم، گفت: مسئول نظام جمهوری اسلامی باید از همه متدین تر باشد، آن کسی که تقوا و ایمانش بیشتر است باید برای مسئولیت انتخاب شود، نه آن کسی که پرروتر است و اشتهایش بیشتر است.

باید برگردیم به همان سال ۵۷ و همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی

وی با بیان اینکه باید برگردیم به همان سال ۵۷ و همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی تصریح کرد: جای بسی تاسف است، امروز باید گریه کنیم برای اینکه مدیر ما فاسد درآمده است. گریه کنیم برای اینکه مدیر ما بیت المال را ضایع کرده است.

امروز باید گریه کنیم برای اینکه مدیر ما فاسد درآمده است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم اولویت بندی کارها افزود: شرایط و وضعیت کشور معلوم است، باید اولویت بندی کنیم. بخشی از ضایع کردن بیت المال این است که اعتبارات را نتوانیم درست هزینه کنیم. باید بر اساس اولویت بندی قدم برداریم.

یک مدیر نباید برای رای آوری شخصی برود کلنگ زنی کند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه یک مدیر نباید برای رای آوری شخصی برود کلنگ زنی کند، باید بایستد و بگوید این حق نیست، این اعتبار باید در اولویت دیگری هزینه شود، اظهار داشت: اگر کلنگ زنی انجام دادیم و دیدیم مردم خوشحال شدند بدانیم درست بوده است، خشنودی خدا و مردم را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه به کارگیری انسان های سالم، پاکدست و با نجابت یک اصل است، کسانی که انگیزه داشته باشند، تصریح کرد: تقویت امید در دل مردم با اقدام عملی مهم است. اقدام عملی توجه به مشکلات مردم است.

هیچ چیزی برای انسان ناراحت کننده تر از این نیست که با سفارش فلان شخص فردی را در اداره جا دادند

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر پاسخگویی، شفافیت و سلامت در انجام امور افزود: نظارت دقیق و مستمر یک ضرورت است. امروز برعکس شده است، کارمندان نظارت دارند روی مدیران. مهم ترین مسئولیت مدیر نظارت بر زیرمجموعه، قراردادها، امور و کارها است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه هیچ چیزی برای انسان ناراحت کننده تر از این نیست که با سفارش فلان شخص فردی را در اداره جا دادند، اظهار داشت: چرا ارزش ها را فراموش کرده ایم؟ فلانی رای آورده و نماینده شده در هر اداره ای چندین نفر را جای داده است. در گام دوم انقلاب باید این چیزها برچیده شود. عدالت خواهی و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب باید به شدت دنبال شود.

کد خبر 4704472

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در لرستان خرم آباد هفته دولت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901814

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور