Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:57:55 GMT

توافق ایران و عراق بر بازگشایی مرز خسروی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۲۷۶۰

توافق ایران و عراق بر بازگشایی مرز خسروی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه مرزی مهران قدمگاه زوار و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) است و زائران از این مرز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی افزود: مرز مهران، مرز مودت و دوستی است و در سال‌های گذشته با قدوم پربرکت زوار، بستر ظهور فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: توفیق پیدا کردیم طی دو روز گذشته با جمعی از برنامه‌ریزان و مدیران فرماندهی مرزبانی ناجا، بازدیدی از مرز‌های غربی کشور داشته باشیم و امنیت منطقه را بررسی کنیم.

سردار رضایی با اشاره به بازدید از مرز‌های ایلام و پایانه مرزی مهران ادامه داد: با توجه به تجارب گذشته همه دستگاه‌ها خصوصا مرزبانی، مشکلی در تردد وسیع زائران به جهت امنیت و همچنین تسهیل در تردد آن‌ها از منطقه مرزی مهران نداریم.
او با اشاره به توافقات مسئولان دولتی دو کشور ایران و عراق در موضوع کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) افزود: مرز‌های مشترک ایران اسلامی با کشور‌های همسایه به خصوص عراق از امنیت مطلوبی برخوردار است.

سردار رضایی همچنین گفت: نشستی دوستانه با مسئولان مرزی کشور عراق داشتیم که نتیجه این ملاقات‌ها، تفاهم و مودت بود؛ در این دیدار بر اجرای مولفه‌های مشترک مرزی تاکید شد تا دو کشور بهترین فرصت را برای تسهیل تردد زائران داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم صورت گرفته تا در مرز‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان هیچ گونه دغدغه امنیتی نداشته باشیم.

وی گفت: توافقی بین دو دولت ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی انجام شد و بازگشایی این مرز، تسریع کننده حرکت زائران به سمت عراق و کمک حال مرز مهران خواهد بود.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با بیان اینکه طی برآورد‌های انجام شده، شاهد افزایش تردد زائران نسبت به سال گذشته خواهیم بود، به زوار توصیه کرد که اصول قانونی را رعایت کنند و با گذرنامه‌های معتبر در مرز حضور داشته باشند تا خادمان آن‌ها در مرزبانی بتوانند وظیفه ذاتی، دینی و عشق به اهل بیت (ع) را به سرانجام برسانند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم موانع تردد خودرو‌ها و مشکلات زیرساختی را مرتفع کنند تا زائران بدون کوچکترین دغدغه به زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اعزام شوند.

انتهای پیام/غ

بازگشایی مرز خسروی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی یکشنبه شب در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه و معاونان وی ضمن تقدیر از حضور سردار هنریان مجرد و سایر فرماندهان این نیرو در مرزبانی گفت: مرزبانان در تأمین و ارتقا امنیت نقش ویژه ای دارند.

وی افزود: مرزداران در سنگر اول پاسداری از کشور قرار دارند و حساسیت کار آنان بسیار بالا و تأثیرگذار است و افتخار می‌کنند برای مردم خدمتگزاری می‌کنند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با موقعیت شناسی درست و به موقع از ورود هرگونه نا امنی به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه یک نیروی مقتدر در خلیج فارس برای حراست و حفاظت از مرزهای آبی است

وی افزود: با تعامل منطقه دوم دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف، امنیت مطلوبی در منطقه وجود دارد.

سرهنگ خسروی در ادامه، پیگیری حقوق مرزنشینان را یکی از وظایف مهم مرزبانان برشمرد و بیان کرد: مرزبانان با رصد دقیق تحولات مرز و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی به استیفای حقوق مرزنشینان می‌پردازند.

کد خبر 6091494

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود