Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:59:16 GMT

اردبیل قطب کشت گلخانه ای کشور می شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۳۰۷۷

اردبیل قطب کشت گلخانه ای کشور می شود

ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تفاهم نامه‌ای بین استانداری اردبیل و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای  احداث ۲هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در قالب سه شهرک در در منطقه مغان منعقد شده که با تکمیل آنها تحول

مهمی در اشتغالزایی و رونق تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی اظهارداشت: تکمیل این طرح‌ها زمینه ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید ،تولید ۷۰۰ هزار تن محصول با ارزش صادراتی ۳۰۰ میلیون دلار در سال و صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال را فر اهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی بیان کرد: تاکنون از ۲ هزارو ۵۰۰ هکتارمذکور ۴۰۰ هکتار برای احداث گلخانه به بخش خصوصی واگذار شده و هدفگذاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای ۳ هزار و ۵۲۴ هکتار تا ۱۴۰۴ است که برای امسال ۳۰۰ هکتار برنامه ریزی شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد توسعه کشتگلخانه‌ای از مهمترین اولویت ها و برنامه‌هاست تا گامی در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال در منطقه برداشته شود.

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: سازمان جهادکشاورزی استان در زمینه شناسایی واحدهای گلخانه‌ای شناسنامه دار اقدام کرده و با بررسی بیشتر پیگیری‌های لازم انجام می گیرد.
عزیزی از اعطایمشوق‌های مناسب برای توسعه کشت‌های گلخانه ای در استان خبر داد و گفت: از جمله مشوق های در نظر گرفته شده تسهیلات کم بهره برای واحدهاست که در قالب اشتغال پایدار روستایی قابل پرداخت است.
او افزود: با راه اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای در نقاط مختلف  استان  و با کمترین سرمایه گذاری، بیشترین راندمان تولید و بهره دهی را خواهیم داشت.

عزیزی ادامه داد : ایجاد زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق رسانی، گازرسانی و راه‌سازی از اولویت اصلی در بخش کشاورزی بویژه در  ایجاد شهرک‌هایگلخانه‌ای در استان  است‌.

وی   تغییرات آب و هوایی، بحران آب، فرسایش خاک و نیاز به سرمایه و تولیدات مستمر را از جمله اهداف توجه به کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل عنوان کرد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید زیر کشت می‌رود.

مجید طائف در حاشیه بازدید از مزارع الگویی بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعهد ما در شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۲ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که تاکنون  ۱۹ هزار و ۳۷۵ هکتار زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: طی دو سال ۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی برای این شهرستان در قالب این طرح برای کشاورزان تامین شده است.

طائف اظهار کرد: ۲۹ کارشناس برای اجرای طرح جهش تولید در شهرستان بروجرد در حال فعالیت بوده و ۵ مرکز خدمات کشاورزی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

این مسئول به جزئیات اجرای طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ابلاغی گندم ۹۰۰۰ هکتار بوده که ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: تعهد ستاد در جو ۷۵۰۰ هکتار بوده که ۶۵۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین نخود ۷۵۰ هکتار بوده که ۶۵۶ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، یادآور شد: با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند.

طائف با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در قالب این طرح بزرگ پیگیری می‌شوند می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان