Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه باید این بیانیه را مدنظر داشته و در راستای ترویج و تبیین آن عمل کنند،باید تلاش کنیم که اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل بعد برسد. آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در نشست عمومی طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: نام گام دوم برای این بیانیه، به این دلیل انتخاب‌شده که معمولاً گام اول، گام ساده‌تری است و گام‌های بعدی سخت‌تر و نیازمند تلاش بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: صدور بیانیه گام دوم انقلاب هشداری است که دستاورد‌های گذشته از بین نرود و همچنین رهنمودی برای نگاه‌داشتن دستاورد‌های موجود و تلاش برای ارتقاء آن است.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) بیان کرد:جوانان طلبه ما در این عصر باید به این موضوع فکر کنند که تمام اهداف مادی که عقلای عالم به آن رسیده‌اند مقدمه‌ای برای هدف نهایی است و باید از آن مقدمات برای رسیدن به هدف اصلی استفاده کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکهباید تلاش کنیم که اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل بعد برسد، گفت:امروز دست‌های مرموز، قوی و باتجربه‌ای در کار است که اهداف انقلاب و برنامه‌های اصلی و راهبرد‌های آن را تحریف کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:عالم موجود عالم کمال مطلق نیست و خیر و شر باهم وجود دارد پس تلاش ما باید این باشد که با زبان و روش قابل‌فهم و پذیرش مسائل اسلامی را به دیگران منتقل کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: نخستین وظیفه عقلی و نقلی ما نسبت به این انقلاب آن است که آنچه امام راحل و شهدا به آن رسیده‌اند به ما نیز رسیده و زحمات آنان را باطل نکنیم و آن را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب است که در آن رهنمود‌های ارزنده و کارسازی وجود داشته و برای شکر نعمت و ادای وظیفه باید در جهت اهداف مورداشاره در این بیانیه فعالیت کنیم.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به نقش و وظیفه طلاب و روحانیون عنوان کرد: روحانیون در مقابل سایر گروه‌ها همان امتیازی را دارد که انبیاء نسبت به سایر گروه‌ها داشته‌اند، جامعه امروز نیازمند اقشار مختلف است، اما نیاز به قشری دارد که نقش انبیاء را ایفا کند و این رسالت بر دوش علما و روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید این بیانیه را مدنظر داشته و در راستای ترویج و تبیین آن عمل کنند، این بیانیه تنها مختص به علما و روحانیون ندارد بلکه تمام مردم باید از این رهنمود‌ها استفاده کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مشکلات کشور ابراز کرد:در هیچ زمانی همانند امروز شاهد توسعه عوامل فساد به این راحتی نبوده‌ایم و آثار سوء آن را نیز در جامعه خود مشاهده می‌کنیم و در هیچ زمانی برای یک کشور اسلامی دشمنان قسم‌خورده وجود نداشته است.

وی بابیان اینکه انبیاء الهی آمده‌اند تا بشر را از غفلت‌ها دور کنند؛ خاطرنشان کرد: انبیای الهی و معصومین (ع) آمده‌اند تا پایین‌تر از حیوانات نشویم و در مسیر رضای الهی حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی بیانیه گام دوم انقلاب حوزه علمیه قم موسسه امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند