Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف سعیدی، مدرس دانشگاه و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره tennis elbow (آرنج تنیس بازان) اظهار کرد: این عارضه یکی از بیماری‌های شایع در آرنج بوده که بر اثر التهاب تاندون رخ می‌دهد، که این التهاب ناشی از فعالیت بیش از حد در آرنج است، در این بیماری در قسمت خارجی آرنج، درد ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: علائم بیماری آرنج تنیس بازان/کارمندان و تایپیست‌ها مراقب باشند

آرنج تنیس بازان در کمین چه افرادی است؟

او بیان کرد: آرنج تنیس بازان در افرادی که فعالیت‌های دستی بیش از حد انجام می‌دهند مانند ورزشکاران تنیس، پینگ پونگ، بدمینتون، گلف و اسکواش بیشتر رخ می‌دهد، این عارضه در زنان خانه‌دار که فعالیت‌هایی مانند ظرف و لباس شستن و فشار دادن لباس‌ها یا پارچه‌های خیس را با دست‌هایشان انجام می‌دهند هم می‌تواند به مرور زمان ایجاد شود.

این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: مبتلایان به آرنج تنیس بازان دردی زیاد را احساس می‌کنند که برای تسکین این درد باید به متخصص ارتوپد یا فیزیوتراپیست مراجعه تا دارو‌های ضد التهابی را مصرف کنند همچنین در صورت نیاز تزریق کورتون، استفاده از درمان‌های فیزیوتراپی مانند امواج مافوق صوت، لیزر، دستگاه‌های تحریک کننده الکتریکی و تمرین‌های درمانی پیشنهاد می‌شود.

سعیدی افزود: افرادی که به آرنج تنیس بازان دچار هستند، باید از ساعد بند و گاهی اوقات مچ بند استفاده کنند، ساعد بند کمک می‌کند که فشار از عضلات ساعد فرد برداشته شود، حرکات و فشار‌های وارد شده بر مچ دست بر اثر فعالیت‌های ورزشی و کار‌های خانه هم درد آرنج را ایجاد می‌کند، زیرا منشأ عضلات مچ دست در آ‌رنج است، برای تسکین درد این عارضه انجام تمرین‌های درمانی موثر است.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های بروز بیماری «آرنج تنیس‌بازان» +راهکار‌های درمانی

۲ تمرین‌ درمانی برای تسکین درد افراد دچار آرنج تنیس بازان

این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران تأکید کرد: مبتلایان به آرنج تنیس بازان باید نخست دست خود را به طور کامل صاف کنند سپس به کمک دست چپ، مچ دست راست را به سمت پایین و کف دست خم کنند و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این وضعیت نگه دارند سپس این حرکت را برای دست دیگر تکرار کنند، این تمرین باید روزانه ۲ بار (صبح و شب) هر بار ۱۰ مرتبه انجام شود.

او یادآوری کرد: در تمرینی دیگر افراد دچار آرنج تنیس بازان باید انگشتان دستشان را به سمت بالا و پشت دست باز کنند سپس آرام‌آرام انگشتان دست را به سمت کف دست خم کنند، این تمرین باید در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ شماره‌ای انجام شود، مبتلایان به این عارضه در روز‌های بعد می‌توانند این حرکت را به کمک وزنه‌های ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرمی انجام دهند تا با ایجاد فشاری بیشتر بر عضلات مچ، آرنج دست ترمیم شود، این حرکت باید روزانه سه بار هر بار ۱۰ مرتبه انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت فیزیوتراپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟