Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو سابق هیات مدیره فدرال رزرو از مدیران کنونی این بانک خواست تا با اقدامات ترامپ مقابله کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، ویلیام دادلی، رئیس سابق دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در نیویورک در یادداشتی از مقامات بانک مرکزی آمریکا خواست تا به ترامپ نشان دهند پشتیبان تصمیمات بد وی در حوزه تجارت نخواهند بود و برای وی مشخص کنند که پیامدهای چنین تصمیماتی تنها متوجه خود وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادلی با تشبیه رویکرد ترامپ به سیاست های دهه 1930آمریکا گفت که پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات سال آینده، خطری برای اقتصاد آمریکا و جهان خواهد بود و استقلال بانک مرکزی این کشور در سیاست‌گذاری برای دستیابی به اهداف رشد و اشتغال را تهدید می‌کند.
این انتقادات تند و بی سابقه با واکنش شدید طرفداران ترامپ مواجه شد: دن دی میکو، مدیرعامل موسسه " نوکور" گفت: این مواضع بیشتر شبیه مواضع نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است که خواهان شکست آمریکا در عرصه جهانی بودند.
دادلی که اکنون استاد دانشگاه پرینستون است از جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا خواسته است تا با کاهش بیشتر نرخ بهره مخالفت کند. او افزوده است که در صورت تن دادن فدرال رزرو به کاهش بیشتر نرخ بهره، ترامپ برای انجام اقدامات پرریسک‌تر ترغیب خواهد شد. قرار است بانک مرکزی آمریکا تا دو هفته دیگر نشستی را برای کاهش بیشتر نرخ بهره یا حفظ آن در سطح کنونی برگزار کند.
به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، جنگ بین کاخ سفید و فدرال رزرو در ماه‌های اخیر به سطح بی‌سابقه ای رسیده است و دو طرف به شدت از همدیگر انتقاد کرده اند. دونالد ترامپ در تازه ترین توئیت انتقادی خود به بانک مرکزی آمریکا نوشته است: فدرال رزرو دوست دارد شاهد تداوم چالش‌های تولیدکنندگان ما باشد تا بقیه مناطق جهان از این وضعیت بهره ببرند. دیده‌اید که بقیه کشورها (با کاهش نرخ بهره) چظور رقابت پذیری ما را کاهش داده‌اند. فدرال رزرو ما خیلی وقت است این حرکت را (که دیگران انجام داده اند) اشتباه می داند!
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی صبح امروز سه شنبه در مقابل درب دانشکده صنعت و معدن این شهرستان تجمع کرده و حامی مظلوم بودن مردم مسلمان ایران را فریاد زدند.

دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش گفت: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، افزود: امروزه، تمام ملتعای آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده، نسل کشی ها، اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت های صهیونیست‌ها را می بینند و از اقدامات کور حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می کنند.

وی اظهار کرد: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

وی ادامه داد: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی ها و سلطه طلبی های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکایی و اروپایی عامل اصلی ناامنی، اقدامات کور تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشورهای دنیا است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات استکبار جهانی و مزدوران آن خصوصاً رژیم غاصب وکودک کش جهانی، خواستار ورود جدی همه کشور ها با جنایات صورت گرفته در غزه و فلسطین اشتغالی شد.

شایان ذکر است در پایان نیز دانشجویان شعارهایی به مثل «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

کد خبر 6092773

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا