Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: نتایج مثبت لیگ ستارگان بورس حاصل تلاش همه ارکان بازار سرمایه و جامعه دانشگاهی است
به گزارش خبرگزاری آریا؛ شاپور محمدی در آیین پایانی سومین دوره لیگ بین المللی ستارگان بورس گفت: لیگ ستارگان بورس برای بازار سرمایه رویدادی ارزشمند محسوب می‌شود و یکی از مهمترین ابزار‌های فرهنگسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید توجه کرد که فرهنگسازی با آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی تفاوت اساسی دارد و بخشی از آموزه‌های بازار‌های مالی تنها از طریق تجربه منتقل می‌شود البته باید تاکید کنم فرهنگسازی و آموزش‌های کلاسیک مکمل یکدیگرند.
وی با اشاره به اینکه هرچند نمی‌توان گفت رویداد‌هایی همچون لیگ ستارگان بورس جایگزین آموزه‌های دانشگاهی است و برعکس آن آموزش‌های کلاسیک جایگزین فرهنگسازی است، افزود: هریک از این دو لازمه بازار سرمایه هستند، اما آموزش در فرهنگسازی غیرمستقیم انجام می‌شود و تاثیر آن عمیق‌تر است.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: لیگ ستارگان بورس یکی از اقداماتی است که همواره مورد توجه نهاد ناظر است و تلاش می‌کنیم مسیر برگزاری این رویداد هموار باشد، البته فرهنگسازی در بازار سرمایه محدود به لیگ ستارگان نیست. فرهنگسازی در ارکان بازار سرمایه از جمله بورس کالا، بورس انرژی، بورس تهران، سمات و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس پیگیری می‌شود.
محمدی اضافه کرد: لیگ ستارگان بورس امسال شاهد رشد کمی 90درصدی بود و از بعد کیفی نیز به شکل بین المللی برگزار شد. 65تیم از دانشگاه‌های ایران و چهار کشور عمان، ترکیه، سوریه و عراق در این رویداد حضور داشتند و 300دانشجو طی مدت 50روز رقابت کردند، این دانشجویان همگی برندگان سومین لیگ ستارگان بورس هستند.
دبیر شورای عالی بورس با اشاره به اینکه در این رویداد رقابت سالم اصل اول محسوب می‌شود، افزود: کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان اقدام صحیحی نیست، بلکه به دست آوردن درآمد سالم و صحیح هنر است. در این راستا رویداد حاضر، تجربه کسب سالم ثروت بود.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد: داد و ستد صحیح در بازار سرمایه به فاکتور‌های متعددی از جمله رعایت قوانین و مقررات، دانش مالی، اخلاق سرمایه گذاری، روان شناسی، تحلیل مناسب و اتخاذ استراتژی صحیح وابسته است و همه این عوامل در کنار هم یک سرمایه گذاری موفق را تشکیل می‌دهند و لیگ ستارگان بورس یکی از راه‌های آموختن مجموعه‌ای از این توانمندی هاست.
وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به توانمندی‌های متعدد نیاز دارد، افزود: بازار سرمایه در هر شرایطی استراتژی خاص خود را می‌طلبد و استفاده از توانایی‌ها به تجربه نیاز دارد، البته قطعا علم نیز جایگاه خود را دارد.
به گزارش صدا و سیما؛ دبیر شورای عالی بورس با ابراز خرسندی از تجارب کسب شده در لیگ ستارگان بورس به پیام پاول اندروز؛ دبیرکل آیسکو اشاره کرد و گفت: پیام دبیرکل آیسکو قوت قلب نهاد بازار سرمایه بود و من از وی قدردانی می‌کنم. نتایج مثبت کسب شده در لیگ ستارگان بورس، محصول تلاش همه ارکان بازار سرمایه و همراهی دانشگاه الزهراست.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۵۳.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۳۸۴.۹۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۱۹,۸۳۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۱۲۷.۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۸,۷۰۹.۸۸۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748263

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت