Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز بسیاری از دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در خارج از کشور قصد بازگشت به کشور را داشتند که امسال از این بین ۱۲۰۰ نفر منتقل شدند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات ارزی تمایل دارند به کشور بازگردند، در این راستا وزارت بهداشت ضمن همراهی با مردم و درک شرایط موجود، امسال ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها را به کشور منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  لاریجانی ادامه داد: این مسئله در حالی است که دانشجویان باید بدانند نمی‌توانیم افرادی که در رشته‌ها ویا دانشگاه‌های غیرمعتبر خارجی تحصیل می‌کنند را به کشور بازگردانیم و انتقال دانشجویان باید در چارچوب و سطوح تخصصی خاص انجام گیرد.   معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: داوطلبان علاقمند و مستعد زیادی پشت کنکور هستند تا بتوانند در رشته‌های گروه پزشکی تحصیل کنند لذا نمی‌توانیم رفتن به خارج از کشور و تحصیل در هر رشته و دانشگاه خارجی را مسیری برای دور زدن کنکور سراسری قرار دهیم.   وی درباره بومی گزینی رشته‌های تحصیلی در گروه علوم پزشکی عنوان کرد: در رشته‌های خود ۳۰ درصد بومی گزینی داریم، بومی گزینی فی نفسه برای رفع نیاز‌های کشور مسئله خوبی است و باید انجام گیرد، اما ضوابط خاصی دارد و درحال اصلاح برخی مشکلات آن هستیم.   لاریجانی در پایان تاکید کرد که تاکنون هیچ تعهد بومی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت بهداشت هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی