Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:48:11 GMT

۷۰ درصد تجهیزات شبکه ثابت کشور در داخل تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۵۵۵۴

۷۰ درصد تجهیزات شبکه ثابت کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی برای رونق تولید انجام دادید، اظهار داشت: انتقاد را که صدا و سیما مرتب مطرح می‌کند و لزومی ندارد ما از خودمان انتقاد کنیم ولی در بحث رونق تولید ما در این دوسال دو برنامه ویژه با سندیکای تولیدکنندگان مخابرات داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک واحد صنفی بسیار فعال و متصل به دانشگاه، با انگیزه و دلسوز در کنار ما هستند. خیلی تلاش می‌کنند و ما یک برنامه مشترک با آنها داشتیم. پارسال ۴۲ محصول استراتژیک تولید کردند.

جهرمی افزود: میزان خودکفایی کشور، تولید تجهیزات شبکه ثابت را در سال گذشته به عدد هفتاد رساند و الان ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز در توسعه شبکه ثابت کشور توسط تولیدکنندگان داخلی قابل تولید است.

وزیر ارتباطات و فناوری افزود: ما مصوبه‌ای را در کمیسیون تنظیم مقررات داشتیم که آنها از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و اپراتورها و شرکت‌ها را موظف کنند و هم امتیازها و هم تنبیه‌هایی در نظر بگیرند که محصولات را از تولیدکنندگان داخلی بگیرند.

وی بیان کرد: نظارت بر استاندارد و کیفیت را بصورت جدی پیگیری کردیم و ۴۰ محصول استراتژیک آنها پارسال رسید و امسال در حال فروش است. در آخرین سفری که ما به استان مرکزی داشتیم محصول یکی از همین شرکت‌ها در شرکت ارتباطات زیرساخت که بصورت گسترده در حال استفاده است، در سراسر کشور رونمایی شد.

جهرمی گفت: امسال هم ۵۲ محصول داشتند که بخش زیادی از آن آماده شده و من به تولیدکنندگان داخلی و اپراتورها که همکاری می‌کنند و محصولات را می‌گیرند نمره ۲۰ می‌دهم. البته ما در این شرایط با محدودیت‌های بین‌المللی هم مواجه هستیم. فضای خوبی است برای این‌ها که بتوانند بازار بهتری کسب کنند. بنابراین به فعالان این صنعت در دانشگاه ودر شرکت‌های تولیدی قطعا نمره ۲۰ می‌دهم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که انتقادی هم  از خود دارید؟ خاطرنشان کرد: انتقاد که زیاد است و ما در کل زیاد انتقاد می‌کنیم.

کد خبر 4704786 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مخابرات مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران محمدجواد ظریف ایران لایحه تجارت برجام شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران ستاد کل نیروهای مسلح رئیس جمهور اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی