Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمدعلی زلفی گل» روز چهارشنبه در آیین گشایش بیست و یکمین همایش شیمی معدنی ایران در اراک، افزود: ظرفیت های مطلوبی در حوزه شیمی کشور وجود دارد و در صورت راه اندازی نظام شیمی همانند نظام مهندسی در فعالیت هایی که یک کارشناس شیمیست وجود دارد به کارشناسان دیگر نیاز نباشد.

وی ادامه داد: تولد نظام شیمی کشور اقدامی بزرگ برای جامعه شیمی ایران محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر و نایب رییس انجمن شیمی ایران پیگیری نامگذاری روز شیمی را از دیگر اقدامات این انجمن عنوان کرد.

زلفی گل گفت: کتاب پیشگامان علم شیمی به زبان فارسی تهیه و منتشر شده است و تولید محتوای به زبان انگلیسی برای این کتاب توسط انجمن شیمی ایران در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: غرفه فروش کتاب شیمی آلی از جمله بخش های موفق انجمن شیمی ایران است و تلاش می شود غرفه شیمی معدنی نیز در سال های آینده پا بگیرد.

دبیر و نایب رییس انجمن شیمی ایران یادآور شد:  ۱۵ کمیته علمی متشکل از ۴۰۰ نفر هیات تحریریه و مدیر مسئول در این کمیته ها فعال هستند و این کمیته ها مسئولیت هفت مجله تخصصی را برعهده دارند.

زلفی گل گفت: در انجمن شیمی ایران ۳۰ نفر عضو وجود دارد  و پیگیری راهبردها و تکالیف تعیین شده برای این نهاد صنفی از طریق هشت منطقه در کشور است  و انتخابات شورای عالی انجمن شیمی نیز در ۲ مرحله در این مناطق برگزار می‌شود.

وی قانون را کلید تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه و تولید ثروت در دانشگاه ها بر اساس قانون و مقررات محقق می شود.

دبیر و نایب رییس انجمن شیمی ایران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۱۰ همایش سال گذشته توسط انجمن شیمی ایران در کشور برگزار شد و در سال جاری نیز برگزاری ۱۰ همایش تدارک شده که تاکنون پنج مورد محقق شده است.

زلفی گل ادامه داد: تقویم برگزاری همایش های سال ۹۹ و برخی همایش های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجمن شیمی ایران نیز قطعی شده است.

وی گفت: ۳۰ برگزیده شاخه شیمی معدنی از سال ۸۸ تاکنون در کشور معرفی شده اند و در همایش اراک نیز معرفی سی و یکمین برگزیده این شاخه معرفی خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دانشگاه اراک با نیم قرن سابقه کارنامه خوبی در زمینه های علمی و تخصصی دارد و در زمره دانشگاه های پیشرو در کشور است.
سید« مهدی مقدسی» افزود : این مرکز علمی کوشیده در راستای تولید ایده و ثروت رویکرد جدید داشته باشد و اثربخشی خود را در زمینه رشد و پیشرفت  در جامعه و کشور افزایش دهد.
 وی ادامه داد: تحول در مشی دانشگاه ها رویکرد امسال دولت است و این نهادها با فعالیت در زمینه های مختلف صنعتی و تولید دارو، جهشی بزرگی را در این زمینه ایجاد کرده است.

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها با جهش علمی در حوزه های مختلف نشان دادند که در سایه حمایت  ظرفیت مناسب برای تحقق اهداف توسعه ای دارند.

مقدسی ادامه داد: با بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها می توان زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

وی با یادآوری ظرفیت های معدنی کشور خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این ظرفیت ها و تسهیل در ارایه خدمات به معدن کاران می توان زمینه بی نیازی کشور از اقتصاد نفتی را فراهم کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ هزار قانون در کشور وجود دارد که وجود برخی قانون های متعدد و بی محتوا کندی ارایه خدمت به بخش های مختلف را به همراه داشته است.

مقدسی، تنقیح قوانین را از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: ۲ هزار قانون در حوزه معادن در کشور وجود دارد که ۴۸۱ قانون این حوزه توسط نمایندگان مجلس اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با بررسی این قوانین مشخص شد امکان ادغام و حذف برخی از قوانین برای افزایش اثر بخشی و تسهیل در ارایه خدمات وجود دارد.

رئیس دانشگاه اراک نیز در این نشست گفت: جایگاه دانشگاه ها در سال های اخیر با افزایش شمار مراکز علمی تضعیف شده و کیفیت بخشی به امور و بازنگری سیاست های این حوزه ضروری است.

«سعید حمیدی» افزود: با افزایش کیفیت و ایجاد ارزش افزوده توسط دانشگاه ها، این نهادها به جایگاه اصلی خود در جامعه بر می گردند.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش شیمی معدنی ایران نیز در این همایش گفت: ۳۵۰ مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده  که ۲۸۰ مقاله برای ارایه پوستر و هشت مقاله برای سخنرانی پذیرفته شده است.

«مژگان زنده دل» افزود: ۱۲ نفر از چهره های علمی برای ارایه دستاوردها و ۲ سخنران از کشور های اسپانیا و ایتالیا در این همایش حضور می یابند.

وی ادامه داد: چهار سخنران حوزه صنعت شیمی در راستای ارتباط پژوهشگران با صنایع در این همایش برگزار می شود.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش شیمی معدنی ایران گفت: برگزاری پنج کارگاه تخصصی درزیر بخش های شیمی از دیگر برنامه های این همایش است.

 دکتر«محمد کوتی» در بیست و یکمین همایش شیمی معدنی ایران عنوان برگزیده شاخه شینی معدنی کشور انتخاب و از تمبر یادبود بیست و یکمین همایش شیمی معدنی ایران رونمایی شد.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکز در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک دانشگاه ها همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمود شالویی افزود: یکی از این برنامه‌ها همایش ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی است که با معرفی آثار برتر در حوزه فردوسی پژوهی به پایان می‌رسد.
وی افزود: نقش ویژه و تأثیرگذار حکیم ابوالقاسم فردوسی بر تمدن ایرانی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این حکیم و شاعر بزرگ ایرانی مایه عزت ایرانیان است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: فردوسی بزرگ منادی صلح، صفا، صمیمیت و وحدت و پیوند میان ملت هاست و باید برنامه‌های پاسداشت و بزرگداشت بیشتری در سطح ملی و بین المللی برای این شاعر و حکیم نامدار برگزار شود تا جهانیان، بیشتر با فردوسی آشنا شوند.

شالویی درباره همایش فردوسی گفت: روز ۲۶ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فردوسی مشهد، همایش علمی با ارائه ۴۰ سخنرانی و مقاله تخصصی برگزار می‌می شود و در روز ۲۷ اردیبهشت، نشست بین المللی با حضور اندیشمندان جهانی در فضای مجازی ساماندهی و اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: تشکیل انجمن نقالان نوجوان یکی از مصوبات کارگروه بزرگداشت فردوسی است.
وی افزود: تشکیل بنیاد فردوسی و برگزاری همایش «خوسف» تا «طوس» به جهت اهمیت ابن حسام خوسفی و ارتباط او با اندیشه فردوسی از دیگر اقدامات در دست کار است.

بخش دیگر این مراسم با سخنرانی محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه یافت که او با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت فردوسی گفت: امسال و در هفته بزرگداشت حکیم فردوسی چند فعالیت ویژه انجام خواهد شد که از جمله آن‌ها اعطای نشان فردوسی به حماسه سرایان، حماسه پژوهان و حماسه آفرینان است و همچنین نشست‌های تخصصی مختلف با همکاری دانشگاه‌های استان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در پایان با اشاره به حضور فعال این نهاد در هفته بزرگداشت فردوسی گفت: برگزای آیین‌های سنتی، پاسداشت هفته کرامت در ایام بزرگداشت فردوسی، راه اندازی کاروان‌های هنری و برگزاری شب شعر از آرامگاه فردوسی تا آرامگاه خیام نیشابوری از جمله فعالیت‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت حکیم طوس است.
هفته بزرگداشت فردوسی سال گذشته در تالار وحدت با معرفی فردوسی پژوهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود