Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:00:48 GMT

مشکلی در ذخیره محصولات استراتزیک نداریم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۶۷۰۳

مشکلی در ذخیره محصولات استراتزیک نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران یکی از وظایف جدی را خرید تضمینی محصولات کشاورزی بیان کرد و درباره خرید دانه روغنی و کلزا و گندم گفت: سال گذشته حدود ۹۰ هزار تن در استان خرید کردیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت گندم از ۱۳۰۰ تا هزار و ۱۷۰۰ تومان اظهار داشت: بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشور خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قیمت گذاری را از مهمترین مشکلات بیان کرد و گفت: برخی از گندم تولیدی به این دلیل در اختیار کشاورزان است اما برای چهارمین سال متوالی در حوزه گندم خودکفا شده است.

جعفری با اظهار اینکه در حال حاضر از گندم داخلی آرد و نان کشور را تولید می کنیم گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه برای خرید دانه های روغنی آفتابگردان و سویا آمادگی داریم تصریح کرد: کشور ما بیش از یک میلیون تن روغن خام وارد می کند و برای اولین بار ۶۵ هزار تن روغن را از بنادر شمالی وارد کردیم.

جعفری یادآور شد: همچنین به زودی فاز جدید واردات روغن از بنادر شمالی آغاز می شود و از مسئولان استانی، گمرک و بندر تقاضای همکاری مناسب در این زمینه داریم.  

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی را مهم برشمرد و گفت: در مازندران به ازای پنج ماه مصرف، گندم ذخیره شده است و هیچ مشکلی در ذخیره استراتژیک روغن و برنج نداریم.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی برنج سال قبل در استان انجام شد، شرایط بازار برنج در بازار را مناسب دانست و گفت: هرزمان که لازم باشد نسبت به خرید توافقی برنج اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سیلویی کارخانجات و دولتی در استان ۲۵۴ هزار تن است گفت: در سه سال گذشته ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت سیلویی در استان افزوده شده است.

کد خبر 4704898

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 محمد جعفری خرید گندم هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان