Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان،مسابقه تئاتر بچه‌های مسجد روح و جان تازه‌ای به تئاتر کشور تزریق خواهد کرد چرا که با این مسابقه روز به روز مخاطبان بیشتری به تئاتر افزوده می شود و روحی تازه در کالبد تئاتری که در حال خاک خوردن است دمیده خواهد شد.

در اختتامیه نخستین مسابقه تئاتر مردمی بچه های مسجد استان اصفهان که  در خانه هنرمندان برگزار شد این مسئله به خوبی مشهود بود، حضور هنرمندان تئاتری در پشت یک میز به همراه مسئولان باعث شده بود که نقطه شروعی برای تئاتر غیرحرفه ای با حرفه ای ها باشد، تا در این میان حوزه هنری بتواند استعدادهای نهفته را بشناسد و آنها را به میان مردم بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله ای که در گفته های مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان هم مشاهده می شد.

فرزاد قاسمی نماینده حوزه هنری در این برنامه گفت: امسال ۳۰ اثر از شهرستانهای مختلف اصفهان به دبیرخانه ارسال شد که پس از بازبینی آثار ۱۲ اثر برای بخش مسابقه انتخاب شد، اجرای نمایش های این مسابقه در شهرهای نجف آباد، شهرضا، اصفهان و فریدن و... برگزار گردید که پس از داوری در بخش های بازیگری مرد، بازیگری زن، بازیگری نوجوان، کارگردانی، نمایش، صحنه و لباس برگزیدگان معرفی می شوند.

وی افزود: پس از این مسابقه سه اثر به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد که در قزوین در آبان ماه برگزار می شود معرفی خواهد شد، ضمنا حوزه هنری آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در سال آینده اعلام می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: این گروه ها پرچمدار انتقال مفاهیم ارزشی به مخاطب هستند و باعث انتقال اصول فرهنگی، اعتقادات و مفاهیم دینی در مکانی مقدس به نام مسجد هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که این حرکت بتواند به سوق دادن مساجد علاوه بر فعالیت های عبادی به فعالیت های آموزشی کمک کنیم و خاطرنشان کرد: تئاتر باعث می شود که جوانان و نوجوانان به این مسیر و آمدن به مسجد جذب شوند و بتوانیم از این ابزار مهم، اثرگذار و ارزشمند هنری در این راستا در انتقال مفاهیم انقلابی و دینی قرآنی استفاده کنیم.

برگزیدگان بخش های مختلف تئاتر به هیای مسجد استان اصفهان

در ادامه در بخش طراحی صحنه و لباس بدون ترتیب اولویت از طراحی صحنه نمایش های «آنسوی دریا»، «گرگ و میش» و «در انتظار روشنی» تقدیر به عمل آمد.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز از حسام خدادادی برای نگارش نمایشنامه بنده آزاد از نجف آباد تقدیر شد.

در بخش بازیگری زن از فرزانه عبدالهی و مینا صنیع زاده به خاطر بازی در نمایش «آن سوی دریا» از اصفهان تقدیر شد .

رتبه سوم بازیگری زن هم به فاطمه رضایی برای بازی در نمایش «آن سوی دریا» اعطا شد.

رتبه دوم بازیگری زن به فرخنده برفی دریایی برای بازی در «این قصه برای نخوابیدن است» داده شد و رتبه اول به نیوشا جندقیان برای بازی در نمایش «این قصه برای نخوابیدن است» رسید.

در بخش بازیگری مرد نیز از هنرمند نوجوان امیرعلی امینی برای بازی در نمایش چراغ جادو از شهرستان تیران و کرون تقدیر به عمل آمد.

محمد افشاری برای بازی در نمایش انفرادی از شهرضا مورد تقدیر قرار گرفت و به ترتیب رتبه سوم مشترکا به آقایان امین شجاعی برای نمایش بنده آزاد و محمد ادیبی منش برای بازی در نمایش قبر آقا از نجف آباد داده شد .

رتبه دوم بازیگری مرد را نیزمصطفی فرهادی برای بازی در نمایش گرگ و میش از اصفهان گرفت. رتبه اول بازیگری مرد نیز به کیانوش میربختیار برای بازی در نمایش انتظار روشنی از شهرضا اعطا شد.

در بخش کارگردانی نیز پریسا خدادوستان برای کارگردانی گرگ و میش موفق به گرفتن تقدیر شد؛ در همین رشته رتبه سوم به کیانوش میربختیار برای تئاتر انتظار روشنی از شهرضا داده شد و رتبه دوم نیز به مجید جزایری برای کارگردانی نمایش آن سوی رویا از اصفهان رسید. رتبه اول کارگردانی را هم فرخنده برفی دریایی برای نمایش این قصه برای نخوابیدن است گرفت.

گفتنی است در پایان این آیین سه نمایش به ترتیب، این قصه برای نخوابیدن است، آنسوی دریا به کارگردانی مجید جزایری و انتظار روشنی از کیانوش میربختیار برای شرکت در جشنواره مردمی تئاتر بچه های مسجد کشور مستقیما معرفی شدند و نمایش های «گرگ و میش» و «بنده آزاد» و «چراغ جادو» پس از اصلاحات با نظر ستاد جشنواره و هیات داوران برای مرحله بعد انتخاب و معرفی شدند.

46

کد خبر 1294152

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان تئاتر مسجد باشگاه پرسپولیس بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایران و آمریکا محمدجواد ظریف لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال استان آذربایجان شرقی حسن روحانی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیم مین جائه، نه فرانتس بکن باوئر!
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید